  • 11. Data: 2004-10-27 18:11:10
    Temat: Re: Ogłoszenie a prawo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Magda" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:clnls1$94p$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Dyskryminacja będzie wówczas, gdy nie będzie innego uzasadnienia. No bo
    jeśli jako przedsiębiorstwa poszukuję kierowcy i mam wolny etat, a zgłosi
    się do mnie ślepy, to mnie przecież o dyskryminację inwalidów pomówić
    skutecznie nie może.

    Przywołany tam przepis jest tak napisany, ze nie da się stosować go wprost
    bez zastanowienia się nad jego celem. Oczywiście powinno być
    równouprawnienie, ale na niektórych stanowiskach po prostu są potrzebne
    pewne indywidualne cechy. I chyba lepiej, że gość je oficjalnie w ogłoszeniu
    pisze. Po prostu pozostałe osoby nie będą się łudzić. W praktyce wiadomo, ze
    kandydatów zgłosi się pewnie kilku. Wybierze jednego. Pozostali zawsze mogą
    znaleźć gdzieś haczyk z tego artykułu. ale nie spodziewam się, by sąd tylko
    z tego powodu nakazał przedsiębiorcy zatrudnić wszystkich 100.

  • 12. Data: 2004-10-28 07:37:05
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Oct 2004 20:11:10 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał:

    > Użytkownik "Magda" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

> [...]
    > tylko
    > z tego powodu nakazał przedsiębiorcy zatrudnić wszystkich 100.

    Całe szczeście nie doszliśmy jeszcze do etapu w którym biały
    heteroseksualny mężczyzna ma przerąbane na rynku pracy. i miejmy nadzieje
    ze tak pozostanie.
    A tak serio to faktycznie od generalnej zasady jest multum wyjątków. Można
    odrzucać kandydatów z uwagi na brak kwalifikacji, brak predyspozycji
    ustalonych odrębnymi przepisami, z uwagi na szczególny charakter
    oferowanej pracy. Np jednooki nie będzie mógł zostać kierowcą, człowiek
    bez uprawnień nie będzie elektrykiem, a mężczyzna raczej nie powinien być
    kąpielowym w damskiej łaźni, podobnie jak muzułmanin katolickim katechetą.

    --
    Falkenstein

  • 13. Data: 2004-10-28 15:14:28
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik Magda napisał:

    > Witam,
    >
    > czy ogłoszenie treści " poszukuję pracownika na stanowisko x. Absolwenci
    > tylko uczelni Y i Z" jest zgodna z prawem? IMHO tak, ale chciałabym się
    > upewnić.
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > Magda

    jezeli to jest kryterium pozamerytoryczne to imho bedzie dyskryminacja

  • 14. Data: 2004-10-28 18:45:07
    Od: "Henryk Gruszka" <h...@a...pl>

    Sądzę, że Magda ma problem "akademicki". Tyle jest w tym tamacie na
    stronkach, że nie warto go wałkować. Należy po prostu korzystać z właściwych
    wyszukiwarek. I wykazać odrobinę aktywności społecznej w walce z tego
    rodzaju patologią. Skończyłem Trybun_hg.

  • 15. Data: 2004-10-28 20:12:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsgkkr3cwmg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    Otóż właśnie o to mi chodzi. I w sumie dobrze, że oferujący pracę w miarę
    możliwości swoje oczekiwania uzewnętrznia na początku. To klaruje sytuację.
    Dla niego, bo nie dostaje masy bzdurnych z zasady ofert, no i dla
    ewentualnych chętnych, którzy mogą się skoncentrować na staraniu się o pracę
    w miejscach, gdzie mają jakąś szansę.

  • 16. Data: 2004-10-29 16:08:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia śro 27. października 2004 10:54 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Marcin Debowski:

    > Art. 113. (6) Jakakolwiek dyskryminacja w zatrudnieniu, bezpośrednia lub
    > pośrednia, w szczególności ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność,
    > rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność
    > związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną, a także
    > ze względu na zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony albo w
    > pełnym lub w niepełnym wymiarze czasu pracy - jest niedopuszczalna.

    To jest jakiś bełkot! Czyli jeśli potrzebuję młodej, seksownej modelki do
    noszenia bielizny na pokazie, to jak mi zgłosi się stary, czarnoskóry pedał
    wyznania mojżeszowego, z brzuchem i jedną nogą, to go muszę zatrudnić, żeby
    mnie nie oskarżył o dyskryminację?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 17. Data: 2004-10-29 23:52:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cltpur$i07$1@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:
> [...]
    > wyznania mojżeszowego, z brzuchem i jedną nogą, to go muszę zatrudnić, żeby

    To nie jest bełkot. Po prostu to nie będzie dyskryminacja. Wiesz co to
    jest dyskryminacja?

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2004-10-30 15:19:35
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 30. października 2004 01:52 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Marcin Debowski:

    > To nie jest bełkot. Po prostu to nie będzie dyskryminacja. Wiesz co to
    > jest dyskryminacja?

    Nie wiem jak więc rozumiesz ,,dyskryminację w zatrudnieniu''.

  • 19. Data: 2004-10-31 03:08:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cm0bea$oh3$1@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z dnia sob 30. października 2004 01:52 opublikowane na
    > pl.soc.prawo podpisane Marcin Debowski:
    [..]
    > Nie wiem jak więc rozumiesz ,,dyskryminację w zatrudnieniu''.

    Dyskryminacja zwykle ma miejsce wtedy gdy na dane stanowisko można
    zatrudnić kogoś ze względu na czynniki obiektywne a nie dokonuje się tego
    ze wzgledu na czynniki nieobiektywne.

    Dyskryminacja nie jest tożsama z samym wyborem podług wymienionych w KP
    kryteriów. To raczej wybór podług tych kryteriów zamiast kryteriów
    obiektywnych, istotnych dla danego stanowiska.

    Dopiero na szczycie tego wszystkiego mamy chyba troszkę zamieszania z tzw.
    poprawnością polityczną ale w sprawach tak podstawowych jak zatrudnianie
    modelki, to raczej wątpliwości być nie powinno.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2004-10-31 06:23:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Debowski wrote:

    > Dyskryminacja zwykle ma miejsce wtedy gdy na dane stanowisko można
    > zatrudnić kogoś ze względu na czynniki obiektywne a nie dokonuje się tego
    > ze wzgledu na czynniki nieobiektywne.

    Oczywiście podział na kryteria obiektywne i nieobiektywne jest
    określony, jasny, jednoznaczny i całkowicie obiektywny?

    ;->