  • 11. Data: 2010-11-22 14:16:28
    Temat: Re: Odzyskanie weksla in blanco od upad³ej firmy
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <icdtqj$bus$3@news.onet.pl>, l...@b...tego.poczta.onet.pl
    says...>

    > Taka sama linia obrony - zgubilem, zniszczylem, nie moge znalezc...
    >
    > I najwazniejsze: z czego wynika brak prawa rozporzadzania wekslem?
    > Nie ma przepisu, który by nakazywal oddanie weksla po splaceniu
    > roszczenia, te kwestie zostawia sie do uzgodnienia miedzy stronami,
    > oprócz oddania weksel mozna jeszcze zniszczyc, czy uniewaznic i
    > pozostawic w "papierach".

    Podstawa do zadania zwrotu bedzie wlasnie 222 KC.

  • 12. Data: 2010-11-22 14:21:03
    Temat: Re: Odzyskanie weksla in blanco od upad&#179;ej firmy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-22 15:16, Leszek pisze:

    > Podstawa do zadania zwrotu bedzie wlasnie 222 KC.

    Zacznijmy zatem od początku: dlaczego "właścicielem" weksla ma być
    akurat jego wystawca?

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-11-22 14:22:24
    Temat: Re: Odzyskanie weksla in blanco od upadlej firmy
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Kiedyś od BANKU domagałem się zwrotu weksla przez wiele miesięcy.
    Na szczęście wśród licznej bandy sq...ów znalazła się jedna porządna kobita, która
    ten weksel jakoś gdzieś odnalazła.

    -----

  • 14. Data: 2010-11-22 14:50:26
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    > W praktyce tak.
    Jaką linię obrony można wówczas przyjąć?
    Przepisać majątek na innego członka rodziny?

  • 15. Data: 2010-11-22 14:50:42
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <icdu8j$h37$1@news.onet.pl>, l...@b...tego.poczta.onet.pl
    says...>

    > Zacznijmy zatem od poczatku: dlaczego "wlascicielem" weksla ma byc
    > akurat jego wystawca?

    No to podywagujmy na poczatek: bo dowiedzie w ramach powodztwa, ze
    odpadla przyczyna zatrzymania weksla (nie ma juz podstawy
    zabezpieczenia) ?

  • 16. Data: 2010-11-22 14:54:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-22 15:50, Leszek pisze:
> [...]
    >
    > No to podywagujmy na poczatek: bo dowiedzie w ramach powodztwa, ze
    > odpadla przyczyna zatrzymania weksla (nie ma juz podstawy

    Czyli: właścicielem weksla byłby najpierw wystawca (bo go wystawia i
    jeszcze ma), potem wierzyciel (bo go dostał), a po spłaceniu roszczenia
    właścicielem weksla staje się ponownie wystawca?

    Czy coś się zmieni, jeśli dłużnikiem weksla będzie trasat, a wystawca
    będzie tutaj wierzycielem uprawnionym do wypełnienia weksla (weksel
    trasowany na zlecenie własne wystawcy)? Kto będzie wówczas właścicielem
    weksla?

    No i - last but not least - tak sobie tutaj dywagujemy teoretycznie, czy
    w rzeczywistości byłeś świadkiem / czytałeś o takich sprawach "o wydanie
    weksla", bo by mnie to bardzo interesowało.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2010-11-22 14:56:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-22 15:50, Tomemk pisze:

    > Jaką linię obrony można wówczas przyjąć?
    > Przepisać majątek na innego członka rodziny?

    Jeśli ryzyko byłoby duże, to tak. A czy jest? Podejrzewam, że nie,
    ponieważ celem remitenta nie było zapewne działanie na Twoją szkodę.
    Warto jednak dowiedzieć się na przyszłość jak powinno się wystawiać
    weksel (zarówno in blanco, jak i zupełny).

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2010-11-23 09:48:27
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <ice07k$oio$1@news.onet.pl>, l...@b...tego.poczta.onet.pl
    says...>

> [...]
    > jeszcze ma), potem wierzyciel (bo go dostal), a po splaceniu roszczenia
    > wlascicielem weksla staje sie ponownie wystawca?
    >
    > Czy cos sie zmieni, jesli dluznikiem weksla bedzie trasat, a wystawca
    > bedzie tutaj wierzycielem uprawnionym do wypelnienia weksla (weksel
    > trasowany na zlecenie wlasne wystawcy)? Kto bedzie wówczas wlascicielem
    > weksla?
    >
    > No i - last but not least - tak sobie tutaj dywagujemy teoretycznie, czy
    > w rzeczywistosci byles swiadkiem / czytales o takich sprawach "o wydanie
    > weksla", bo by mnie to bardzo interesowalo.

    Dywagujemy teoretycznie, przynajmniej na razie.

  • 19. Data: 2010-11-23 09:51:37
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <icdsnf$bus$1@news.onet.pl>, l...@b...tego.poczta.onet.pl
    says...

> [...]
    > wyda (powie, ze zgubil, zniszczyl itp.) i nikt go do okreslonego
    > zachowania nie zmusi. Stad moja rada - rozmawiaj, rozmawiaj, rozmawiaj.

    Twierdzenie, ze nie ma nie powinno(!) miec znaczenia. Sad ma zasadzic,
    ze wierzyciel ma weksel wydac. Czy go ma czy nie ma to sie okaze po ew.
    postepowaniu egzekucyjnym.

    Przez analogie - to jakby w zwyklym postepowaniu o zaplate dluznik
    bronil sie twierdzac, ze i tak nie ma pieniedzy ani majatku, wiec prosze
    nie zasadzac, bo i tak nie zaplaci. Tak to nie dziala (a przynajmniej
    nie powinno).

  • 20. Data: 2010-11-23 09:55:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.11.2010 15:13, Liwiusz pisze:

    > Taka sama linia obrony - zgubiłem, zniszczyłem, nie mogę znaleźć...

    Sąd/prokurator: my panu nie wierzymy i niniejszym zarządzamy
    przeszukanie siedziby, włączając w to kontrolę dokumentacji elektronicznej.

    > I najważniejsze: z czego wynika brak prawa rozporządzania wekslem? Nie

    Zabrakło słówka "wyłączne".

    > ma przepisu, który by nakazywał oddanie weksla po spłaceniu roszczenia,
    > tę kwestię zostawia się do uzgodnienia między stronami, oprócz oddania
    > weksel można jeszcze zniszczyć, czy unieważnić i pozostawić w "papierach".

    Tak, ale nie może tego zrobić wbrew drugiej stronie - nie ma prawa do
    wyłącznego dysponowania tym dokumentem.