  • 1. Data: 2005-06-07 05:57:58
    Temat: Odwołanie, kasacja (długie)
    Od: "Azrael" <a...@v...pl>

    Proszę o pomoc i radę;

    W 2003 roku zostałem skazany wyrokiem sądu rejonowego w Ełku na 6
    miesięcy w zawieszeniu na 3 lata (art 190, par. 1. kk ). Odwołałem się
    do sądu okręgowego w Olsztynie i sąd okręgowy zwróćił sprawę do
    ponownego rozpatrzenia w tym samym sądzie w Ełku, pomimo mojego
    wniosku o przekazanie sprawy do innego sądu. W 2004 roku w sądzie
    rejonowym oczywiście zapadł wyrok skazujący, od którego się odwołałem
    znowu i sąd okręgowy w Olsztynie podtrzymał wyrok.

    Wyrok skazujący zapadł tylko na podstawie zeznań świadków, a na
    rozprawie w 2004 roku głównego skarżącego na pdstawie zeznań którego
    sprawa się rozpoczęła nie było. Sąd nie widział konieczności go
    wezwania. Nie będę opisywał sprawy , bo to nie ma sensu, była ona od
    samego początku do końca dęta.

    Mam pytania i prośbę.

    1. W jakim trybie mogę zwrócić się o kasaccję, gdzie, w jaki sposób
    złożyć wnioski , proszę o wzór odwołania kasacyjnego.
    2. Wyrok w sądzie odwoławczym zapadł w kwietniu tego roku, czy nie
    jest za póżno na wniosek o kasację ?
    3. Nie występowałem do sądu okręgowego o uzasadnienie wyroku na
    piśmie, czy mogę to jeszcze zrobić ?

    Jeżeli ktoś może mi pomóć to gorąco proszę. Jestem z Warszawy , mogę
    się spotkać i pokazać dokumenty.

    Azrael

  • 2. Data: 2005-06-07 14:22:32
    Temat: Re: Odwołanie, kasacja (długie)
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Azrael napisał(a):
> [...]
    > piśmie, czy mogę to jeszcze zrobić ?
    >

    > Jeżeli ktoś może mi pomóć to gorąco proszę. Jestem z Warszawy , mogę

    jest po 7 dniowym terminie na wniosek o doręczenie uzasadnienia wyroku,
    kasację i tak może wnieść tylko adwokat, a przy skazaniu na karę w
    zawieszeniu tylko z powodu kwalifikowanych uchybień wymienionych w
    art.439 kpk
    więc zapomnij
    chyba że przekonasz Rzecznika Praw Obywatelskich ;)

    KG

  • 3. Data: 2005-06-07 23:24:50
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

> [...]
    > kpk
    > więc zapomnij
    > chyba że przekonasz Rzecznika Praw Obywatelskich ;)

    Witamy w Polsce :) Zalatwiono cie procedura :)

  • 4. Data: 2005-06-08 05:08:01
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Maverick31 napisał(a):
    > Witamy w Polsce :)

    postępowanie sądowe w Polsce jest dwuinstancyjne...

    KG

  • 5. Data: 2005-06-08 05:20:38
    Od: "Azrael" <a...@v...pl>

    Wyrok zostaje uprawomocniny po 7 dniach, to wiem, ale wydaje mi się ,
    że o uzasadnienie wyroku na piśmie mogę wystąpić zawsze. I kasację
    mogę złożyć po doręczeniu tego uzasadnienia. Tak mi się wydaje. No bo
    mogły, juz po ogłoszeniu wyroku zostać np. ujawnione nowe fakty.

    Miałem obrońcę z urzędu, w pierwszej instancji , tak więc kasację
    muszę składać osobiście.

    Proszę o poradę w jakim trybie, w jaki sposób złożyć tą kasację,
    proszę o wzór pisma kasacyjnego

    Azrael.

  • 6. Data: 2005-06-08 16:55:28
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Azrael napisał(a):
    > Wyrok zostaje uprawomocniny po 7 dniach,

    wyrok sądu II instancji jest prawomocny z chwilą ogłoszenia

    > to wiem, ale wydaje mi się ,
    > że o uzasadnienie wyroku na piśmie mogę wystąpić zawsze.

    w ciągu 7 dni (art.524§1 kpk)

    > I kasację
    > mogę złożyć po doręczeniu tego uzasadnienia.

    tu w zasadzie masz rację
    o ile wystąpiłeś w terminie...

    > Tak mi się wydaje. No bo
    > mogły, juz po ogłoszeniu wyroku zostać np. ujawnione nowe fakty.

    to nie jest podstawa kasacji, a ewentualnie wznowienia postępowania

    > Miałem obrońcę z urzędu, w pierwszej instancji , tak więc kasację
    > muszę składać osobiście.

    jeszcze raz - nie możesz, musi ją podpisać adwokat (art.526§2 kpk)

    > Proszę o poradę w jakim trybie, w jaki sposób złożyć tą kasację,
    > proszę o wzór pisma kasacyjnego

    jw. nie ma to sensu, bo jest po terminie, a nawet jeśli nie byłoby, to
    przeczytaj art.439 kpk i zastanów się, czy mógłbyś sądowi zarzucić
    którekolwiek z wymienionych w nim uchybień

    KG