    From: "Azrael" <a...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odwołanie, kasacja (długie)
    Date: Tue, 7 Jun 2005 07:57:58 +0200

    Proszę o pomoc i radę;

    W 2003 roku zostałem skazany wyrokiem sądu rejonowego w Ełku na 6
    miesięcy w zawieszeniu na 3 lata (art 190, par. 1. kk ). Odwołałem się
    do sądu okręgowego w Olsztynie i sąd okręgowy zwróćił sprawę do
    ponownego rozpatrzenia w tym samym sądzie w Ełku, pomimo mojego
    wniosku o przekazanie sprawy do innego sądu. W 2004 roku w sądzie
    rejonowym oczywiście zapadł wyrok skazujący, od którego się odwołałem
    znowu i sąd okręgowy w Olsztynie podtrzymał wyrok.

    Wyrok skazujący zapadł tylko na podstawie zeznań świadków, a na
    rozprawie w 2004 roku głównego skarżącego na pdstawie zeznań którego
    sprawa się rozpoczęła nie było. Sąd nie widział konieczności go
    wezwania. Nie będę opisywał sprawy , bo to nie ma sensu, była ona od
    samego początku do końca dęta.

    Mam pytania i prośbę.

    1. W jakim trybie mogę zwrócić się o kasaccję, gdzie, w jaki sposób
    złożyć wnioski , proszę o wzór odwołania kasacyjnego.
    2. Wyrok w sądzie odwoławczym zapadł w kwietniu tego roku, czy nie
    jest za póżno na wniosek o kasację ?
    3. Nie występowałem do sądu okręgowego o uzasadnienie wyroku na
    piśmie, czy mogę to jeszcze zrobić ?

    Jeżeli ktoś może mi pomóć to gorąco proszę. Jestem z Warszawy , mogę
    się spotkać i pokazać dokumenty.

    Azrael