    From: "prodrive" <U...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odszkodowanie za niesluszne zatrzymanie
    Date: Thu, 30 Dec 2004 14:51:59 +0100

    Witam

    Przeanalizujmy taki przypadek: zostaje zatrzymany na "dolek" (siedze 24
    godz), nie unikalem policji, sam sie do nich zglosilem z papierami jakie
    chcieli sobie sprawdzic, zeznawal na przesluchaniu, mozna powiedziec ze do
    czegos sie tam przyznalem, na logike nie moglbym zatrzec sladow ani dopuscic
    sie matactwa, jednak daja na dolek. Po zakonczeniu sledztwa sprawa trafia do
    sadu, tam dostaje wyrok w zawieszeniu i kare grzywny. Czytalem ostatnio
    troszke o odszkodowaniach za niesluszne zatrzymanie i co jest napisane:
    (...) za niewatpliwie niesluszne zatrzymanie nalezy uznac: (...) w zasadzie
    kazde tymczasowe aresztowanie oskarzonego (podejrzanego), ktory: (..) -
    nastapilo skazanie na kare pozbawienia wolnosci z warunkowym zawieszeniem
    jej wykonania.
    Czy zatem mam podstawy do roszczenia czy raczej nie. Przez to "garowanie"
    pewne osoby odwrocily sie odemnie, zaniedbalem obowiazki w pracy, mialem
    powazne problemy w pracy, jestem zle postrzegany a samo osadzenie w areszcie
    bardzo mocno odcisnelo sie na mojej psychice.
    Co Wy na to. Jakie moze byc zakonczenie takiego scenariusza?

    Pozdrawiam
    clio