  • 1. Data: 2004-01-28 20:28:01
    Temat: Odszkodowanie z OC
    Od: "Wiesław Polak" <p...@N...gazeta.pl>

    Dzień dobry! Jestem tu poraz pierwszy, a przybywam bo mam problem.

    Miałem kolizję, nie z własnej winy, sprawca ubezpieczony w "Warcie".

    Wartość samochodu przed kolizją "Warta" wyceniła na 5600,-. Koszt naprawy -
    na 5656,- (czyli mieznacznie więcej niż wartość samochodu). W związku z tym
    uznała, że naprawa samochodu jest ekonomicznie nieopłacalna (szkoda
    całkowita). Następnie oszacowano wartość pozostałości na 2400,- i zamierzają
    mi wypłacić w ramach odszkodowania 3200,- (tzn. 5600,- minus 2400,-).
    Ja jestem zdecydowany naprawić samochód (jeśli nie liczyć obrażeń, jakich
    doznał w czasie kolizji, to jest - jak na swój wiek - w bardzo dobrym stanie
    i zamierzam nim jeździć jeszcze wiele lat). W związku z powyższym mam
    następujące pytanie:

    Czy "Warta" ma obowiązek wypłacić mi - na moje żądanie - kwotę odszkodowania
    5.600 zł (tzn. równowartość samochodu), która jest mniejsza od przewidywanych
    przez "Wartę" kosztów naprawy? Podkreślam, że ze względów technicznych
    naprawa jest możliwa (uszkodzenia ograniczają się w zasadzie do karoserii.

    Pozdrawiam wszystkich tu obecnych

    Wiech

  • 2. Data: 2004-01-28 22:58:35
    Temat: Re: Odszkodowanie z OC
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Czy "Warta" ma obowi?zek wypłacić mi - na moje ż?danie - kwotę odszkodowania
    > 5.600 zł (tzn. równowarto?ć samochodu), która jest mniejsza od przewidywanych
    > przez "Wartę" kosztów naprawy? Podkre?lam, że ze względów technicznych
    > naprawa jest możliwa (uszkodzenia ograniczaj? się w zasadzie do karoserii.

    Jesli naprawa jest mozliwa, to znajdz warsztat, ktory podejmie sie tej
    czynnosci i z wycena od warsztatu idziesz do ubezpieczyciela. Z chwila,
    kiedy koszty naprawy sa nizsze od wartosci samochodu ubezpieczyciel ma
    obowiazek po prostu je pokryc ... dlatego kosztorys z warsztatu musi
    opiewac na kwote 5599 ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-01-29 00:26:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    Wydaje mi się, ze nie masz racji. Natomiast z cała pewnością można
    zarządzać pełnej wartości samochodu i niech ubezpieczyciel się sam "buja"
    ze złomem.

  • 4. Data: 2004-01-29 07:28:53
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 28 Jan 2004 20:28:01 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, Wiesław Polak
    napisał(a):

> [...]
    > przez "Wartę" kosztów naprawy? Podkreślam, że ze względów technicznych
    > naprawa jest możliwa (uszkodzenia ograniczają się w zasadzie do karoserii.

    Możesz jedynie zarządać żeby sobie zabrali pozostałość wycenioną i
    wypłacili ci pełne odszkodowanie.
    Druga sprawa to kwestia wyceny pozostałości.
    Możesz spróbować udowodnić, że żaden skup samochodów powypadkowych nie chce
    zapłacić kwoty 2.400 zł za pozostałość ( a np.: 1.000 zł) i zarządać
    różnicy.

    Mieczysław

  • 5. Data: 2004-01-29 09:16:00
    Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl>

> [...]

    kiedy koszty naprawy sa nizsze od wartosci samochodu ubezpieczyciel ma
    obowiazek po prostu je pokryc ... dlatego kosztorys z warsztatu musi

    obawiam się że nie do końca masz rację ,
    o ile wiem , szkoda całkowita uznawana jest z chwilą gdy naprawa przekaracza
    70% wartości auta , a nie 100%

    pozdr.dorcia

  • 6. Data: 2004-01-29 11:00:37
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > obawiam się że nie do końca masz rację ,
    > o ile wiem , szkoda całkowita uznawana jest z chwilą gdy naprawa przekaracza
    > 70% wartości auta , a nie 100%

    Obawiam sie, ze mowimy o OC, a nie AC. 70% nie obowiazuje przy OC.

    --
    Krzysiek, Kraków