    From: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odrzucenie spadku i co dalej
    Date: Fri, 20 Aug 2004 09:31:08 +0200

    Użytkownik "ika" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:79a7.000003be.41251523@newsgate.onet.pl...

    > Ktoś powiedział mi, że państwo (czyli jak mniemam gmina) może przyjąć ze
    spadku
    > tylko aktywa, bez pasywów.
    > Czy to prawda i co wtedy stanie się z długami?

    Tak jak napisał Ci kam -gmina przejmie spadek z dobrodziejstwem
    inwetnatarza, czyli za długi odpowiadać będzie tylko do wysokości przejętego
    spadku. Jeśli długi go przekraczają dzieje się z nimi to co z każdymi innymi
    długami - jesli nie ma poręczycieli, zastawu, hipotek itp. itd. zabezpieczeń
    to wierzyciele mają problem bo długi są nieściągalne.