  • 31. Data: 2010-08-26 23:12:54
    Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    W dniu 2010-08-26 23:10, PlaMa pisze:

    > Powiedzmy sobie szczerze, on zapłacił za to by było na 100%,

    Równie dobrze można twierdzić, że mógł nie płacić dopóki nie sprawdził
    że dostał dokładnie to co chciał dostać. Jak zapłacił i nie sprawdził to
    z pretensjami powinien przed lustro się udać.

    > pewnie że zdrowy rozsądek i trochę empatii nakazałoby
    > zczytać dokładnie wszystko przed akceptacją,

    Dlaczego brak zdrowego rozsądku ma się odbijać na kimś innym?

    M.

  • 32. Data: 2010-08-27 07:49:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08/26/2010 07:38 PM), Alek wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > W przypadku samochodu wiadomo co jest prawidłowe a co nie. Odpadające
    > koło jest oczywista usterką. W przypadku projektu plastycznego nie ma
    > takiej jasności.

    Jest to tak samo oczywiste jak w przypadku niedokręconego koła. Jeżeli
    było niedokręcone przed przyjazdem do warsztatu - wina klienta lub
    warsztatu. Jeżeli nie było - wina warsztatu.

    Jeżeli oddaję jakąś rzecz profesjonaliście do wykonania, to mam prawo
    oczekiwać że jest to zrobione profesjonalnie.

    Oczywiście - wszystko zależy od umowy między stronami, być może mówiła o
    tym że zamawiający ma obowiązek sprawdzić przed puszczeniem dalej. Ale
    wątkotwórca nic o tym nie pisze - więc zakładam że nie było takiej umowy.

    p. m.

  • 33. Data: 2010-08-27 17:37:50
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Jeżeli oddaję jakąś rzecz profesjonaliście do wykonania, to mam
    > prawo oczekiwać że jest to zrobione profesjonalnie.

    Wedle kryteriów profesjonalnej poprawności można oceniać techniczną
    formę dzieła. Ale na pewno nie zawartość. W niniejszym przykładzie
    mowa o literówce. A czy mało jest utworów, w których celowo
    umieszczono literówki, błędy ortograficzne i inne cuda? Jeśli jest
    literówka to może ma być? Wybacz, ale ktoś kto bez wnikliwego
    obejrzenia próbnego wydruku zleca produkcję całego nakładu zachowuje
    się co najmniej nieprofesjonalnie i powinien poszukać belki we własnym
    oku a nie drzazgi u innego.

  • 34. Data: 2010-08-27 18:23:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08/27/2010 07:37 PM), Alek wrote:
    [...]
> [...]
    > zleca produkcję całego nakładu zachowuje się co najmniej
    > nieprofesjonalnie i powinien poszukać belki we własnym oku a nie drzazgi

    To zależy kto wprowadził tą literówkę. Jeżeli klient dostarczył tekst z
    literówką - to od biedy przyznałbym Ci rację. Ale jeżeli to wykonawca -
    to sorry ...

    p. m.

  • 35. Data: 2010-08-27 22:06:56
    Od: "wiechu" <e...@o...eu>

    Użytkownik "marcin-fotograf.pl"

    Ciekawe ;)
    A czy ON, w sensie zleceniodawca może w jakiś sposób zmusić mnie do
    poniesienia kosztów nakładu?
    Bo z tego co Państwo piszą to się nie zanosi...

    A w jakim formacie dostał plik?

    pozdr

    wiechu

  • 36. Data: 2010-08-28 08:28:31
    Od: "marcin-fotograf.pl" <m...@g...com>

    > A w jakim formacie dostał plik?

    Plik w formacie .pdf.

  • 37. Data: 2010-08-28 14:47:08
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    mvoicem pisze:

    > To zależy kto wprowadził tą literówkę. Jeżeli klient dostarczył tekst z
    > literówką - to od biedy przyznałbym Ci rację. Ale jeżeli to wykonawca -
    > to sorry ...

    Też mi sie tak wydaje, w dodatku uważam, że zlecając zaprojektowanie
    okładki klient ma prawo oczekiwać w pełni poprawnego technicznie i
    zgodnego z zamówieniem dzieła. To po stronie wykonującego IMO powinno
    być zapewnienie korekty dzieła. Chyba że jasno w umowie uzgodnili coś
    innego.

  • 38. Data: 2010-08-28 14:55:39
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > To zależy kto wprowadził tą literówkę. Jeżeli klient dostarczył
    > tekst z literówką - to od biedy przyznałbym Ci rację. Ale jeżeli to
    > wykonawca - to sorry ...

    Zgoda. Tylko że to trzeba udowodnić. A z wątku wynika, że dokumentacja
    tego zlecenia jest co najmniej niekompletna.