  • 1. Data: 2002-05-08 13:33:58
    Temat: Odpowiedzialnosc programisty
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    Pisze wlasnie (nie sam...) program ktory bedzie uzywany w szpitalu.
    Dosc odpowiedzialny program - bedzie miedzy innymi zarzadal dawkowaniem
    lekarstw...
    Ciekaw jestem jaka ponosze odpowiedzialnosc za zle dzialanie takiego
    programu.
    Jestem pracownikiem najemnym, normalna umowa o prace, tj. etat. Czy ma tu
    zastosowanie:

    Art 117 paragraf 2 Kodeksu Pracy:
    "Pracownik nie ponosi ryzyka zwiazanego z dzialalnoscia pracodawcy, a w
    szczegolnosci nie odpowiada za szkode wynikla w zwiazku z dzialaniem w
    granicach dopuszczalnego ryzyka."

    TIA.
    Michal.

  • 2. Data: 2002-05-08 17:02:17
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc programisty
    Od: "Łukasz K." <l...@w...pl>

> [...]
    > programu.
    > Jestem pracownikiem najemnym, normalna umowa o prace, tj. etat. Czy ma tu
    A widziales aby microsoft odpowiadal za dzialanie WINDOWS? Po prosty umiesc
    odpowiednia klauzule w prawach autorskich i juz. Jak w Winzgrozie.

    pozdrawiam
    Lukaszek

  • 3. Data: 2002-05-08 17:18:19
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 8 May 2002, Michal Kukula wrote:

> [...]
    > lekarstw...
    > Ciekaw jestem jaka ponosze odpowiedzialnosc za zle dzialanie takiego

    Zarówno ty jak i twój pracodawca możecie tę odpowiedzialność wyłączyć.
    Odpowiadacie domyślnie tylko za zachowanie należytej staranności, a nie za
    bezbłędność.

    > Jestem pracownikiem najemnym, normalna umowa o prace, tj. etat. Czy ma tu
    > zastosowanie:

    To nie jesteś pracownikiem "najemnym" (nie ma takiego określenia w
    przepisach).

    > Art 117 paragraf 2 Kodeksu Pracy:
    > "Pracownik nie ponosi ryzyka zwiazanego z dzialalnoscia pracodawcy, a w
    > szczegolnosci nie odpowiada za szkode wynikla w zwiazku z dzialaniem w
    > granicach dopuszczalnego ryzyka."

    Raczej stawiałbym na art. 355 ust. 1 KC.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)