  • 1. Data: 2002-05-08 11:43:58
    Temat: CZY FAKTYCZNIE ISTNIEJE PRZEPIS...
    Od: "Jola" <s...@p...onet.pl>

    ...o możliwości wypowiedzenia pracodawcy umowy o pracę w trybie
    natychmiastowym (bez zachowania okresu wypowiedzenia) na skutek nie
    dotrzymania warunków umowy przez niego. Chodzi mi tutaj o nie wypłacenie mi
    wynagrodzenia za 3 mies.
    Mam umowę na czas określ. z możliwością 2 tyg. wypowiedzenia.
    Dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-05-08 12:07:23
    Temat: Re: CZY FAKTYCZNIE ISTNIEJE PRZEPIS...
    Od: "Pan Bambaryla" <p...@w...pl>

    Witaj,

    Kilka dni temu poruszyłem ten wątek: news:aam30k$nks$1@news.tpi.pl

    pzdr,
    Bam

  • 3. Data: 2002-05-08 12:11:48
    Od: "Jola" <s...@p...onet.pl>

    Wątek owszem poruszony, ale który przepis o tym mówi?
    Jeśli zaniosę do prezesa wypowiedzenie to chciałabym dać podstawę...
    Dziękuję,

  • 4. Data: 2002-05-08 15:24:17
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <abb4n4$8ps$1@news.onet.pl>, s...@p...onet.pl says...
    > Wątek owszem poruszony, ale który przepis o tym mówi?
    > Jeśli zaniosę do prezesa wypowiedzenie to chciałabym dać podstawę...

    2000.04.04 wyrok SN U N I PKN 516/99 OSNAP 2001/16/516
    glosa częściowo aprobująca: Cajsel W. M.Prawn. 2001/11/601

    Przesłanką rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia ze względu na
    ciężkie naruszenie podstawowych obowiązków wobec pracownika i uzyskania
    odszkodowania (art. 55 § 1/1 KP) jest wina umyślna lub rażące
    niedbalstwo pracodawcy. Pracodawca, który nie wypłaca pracownikowi w
    terminie całości wynagrodzenia, ciężko narusza swój podstawowy obowiązek
    z winy umyślnej, choćby z przyczyn niezawinionych nie uzyskał środków
    finansowych na wynagrodzenia.

    PS

    Cale uzasadnienie moge wyslac na priva jesli chcesz.
    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 5. Data: 2002-05-08 15:34:18
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    mi
    > wynagrodzenia za 3 mies.
    > Mam umowę na czas określ. z możliwością 2 tyg. wypowiedzenia.

    Pewnie masz na myśli rozwiązanie umowy o pracę przez pracownika bez
    wypowiedzenia.
    Taką możliwość przewiduje art 55 par. 1 (prim) KP pod warunkiem, że
    pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia podstawowych obowiązków wobec
    pracownika (myślę że nie wypłacanie wynagrodzenia przez 3 miesiące można tak
    zakwalifikować). Poza tym przysługuje także odszkodowanie za okres
    wypowiedzenia czyli w tym przypadku za dwa tygodnie. Rozwiązanie umowy w tym
    trybie rodzi skutki jakie prawo wiąże z wypowiedzeniem umowy przez
    pracodawcę.

    pozdr.
    T.

  • 6. Data: 2002-05-08 17:15:44
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 8 May 2002, Jola wrote:

> [...]
    > natychmiastowym (bez zachowania okresu wypowiedzenia) na skutek nie
    > dotrzymania warunków umowy przez niego. Chodzi mi tutaj o nie wypłacenie mi

    art. 55 ust. 1.01 KP

    Niewypłacanie wynagrodzenia podpada pod ciężkie naruszenie obowiązków
    pracodawcy, ale nie zawsze - chyba żeby pracodawca odpowiadał na zasadzie
    ryzyka (a przecież w zobowiązaniach regułą jest odpowiedzialność na
    zasadzie winy).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 7. Data: 2002-05-09 06:23:15
    Od: "TROLL" <w...@t...com.pl>

> [...]
    > pracodawcy, ale nie zawsze - chyba żeby pracodawca odpowiadał na zasadzie
    > ryzyka (a przecież w zobowiązaniach regułą jest odpowiedzialność na
    IMHO w przypadku pracodawcy w grę wchodzi właśnie odpowiedzialność na
    zasadzie ryzyka... Chyba nawet było takie orzeczenie, tylko nie mogę go
    znaleźć.
    Z całą jednak pewnością brak 3miesięcznego wynagrodzenia jest ciężkim
    naruszeniem obowiązków pracodawcy. 1 miesiąc jeszcze-jeszcze, ale 3 to już
    na pewno....

    *** w...@s...pl * www.ePolisa.republika.pl ***
    ubezpieczenia, kredyty, doradztwo- fachowo, rzetelnie, konkretnie