  • 1. Data: 2005-10-04 09:05:07
    Temat: Odpowiedzialność prawna ISP za wpółdzielony dysk sieciowy
    Od: "Jasiu" <j...@o...pl>

    Witam

    Zauważyłem u mojej konkurencji usługę TPD;) Jest to tzw wspólny dysk FTP
    sieciowy w ramach sieci Aster City dostępny dla wszystkich jej użytkowników za
    dodatkową opłatą. Kolega wykupił tę usługę i jak się domyślałem na tym dysku
    same piraty (filmy, muza, soft). Nie było do tego żadnych regulaminów
    dodatkowych ani umowy - a z tego co mi wiadomo ISP odpowiada za dane zawarte na
    swoim dysku? A może się mylę? Jeśli jest możliwość przerzucenia
    odpowiedzialności za to co zamieszcza na dysku na użytkownika to jak to wygląda?
    Czy są do tego jakieś możliwości prawne? Ktoś się może orientuje?

    Pzdr
    Janek

  • 2. Data: 2005-10-04 10:25:19
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > możliwość przerzucenia odpowiedzialności za to co zamieszcza na dysku na
    > użytkownika to jak to wygląda? Czy są do tego jakieś możliwości prawne?

    pomocnistwo tez jest karalne, jak chcesz sie pozbyc konkurencji zglos
    przestepstwo,
    filmy i muza sie pod to nie lapia (poki co) ale za soft oni oraz uzytkownicy
    sieci odpowiedza.

    P.

  • 3. Data: 2005-10-04 12:03:12
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Jasiu" <j...@o...pl> napisał :

    > Kolega wykupił tę usługę i jak się domyślałem na tym dysku
    > same piraty (filmy, muza, soft)

    Spać Ci to nie daje?

    > Nie było do tego żadnych regulaminów dodatkowych ani umowy

    Mylisz się, AsterCity MA REGULAMIN, jak najbardziej i tam wyjaśnione są
    kwestie naruszeń własności intelektualnej.

    > - a z tego co mi wiadomo ISP odpowiada za dane zawarte na
    > swoim dysku?

    NIE! Patrz wątek z 2 paźdz. godz. 15:40.

    > A może się mylę?

    Owszem, mylisz się.

    > Jeśli jest możliwość przerzucenia odpowiedzialności za to
    > co zamieszcza na dysku na użytkownika to jak to wygląda?

    Nie ma takiej możliwości. UŻYTKOWNIK odpowiada za dane przesyłane przez
    siebie za pomocą sieci operatora w tym wypadku AsterCity.

    > Czy są do tego jakieś możliwości prawne? Ktoś się może orientuje?

    Tak, odnajdź tamten wątek, podałem tam źródło. Poczytaj wskazane artykuły w
    ustawach i sprawa będzie jasna.

    --

    Rico - antysocjalizm i antynacjonalizm gwarantowane.
    "Sukcesem naszych rządów ostatnich czterech lat, jest uratowanie państwa

  • 4. Data: 2005-10-04 12:28:48
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 04.10.2005 Przemek R... <p...@t...gazeta
    .pl> napisał/a:
> [...]
    > przestepstwo,
    > filmy i muza sie pod to nie lapia (poki co) ale za soft oni oraz uzytkownicy

    Taak? Przeciez oni nie maja prawa sie zapoznac z informacja przechowywana
    na ich serwerach przez ich uzytkownikow. Wiec nie maja jak sprawdzic czy
    to co jest tam to legalny film z imienin Ciotuni Haliny, czy Terminator V:
    T-2000 kontratakuje.

    --
    ,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
    : :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||

  • 5. Data: 2005-10-04 13:26:16
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz" napisał:

    > Wiec nie maja jak sprawdzic czy to co jest tam to legalny film z
    > imienin Ciotuni Haliny, czy Terminator V: T-2000 kontratakuje.

    Sprawdzić, to mają jak, ale im NIE WOLNO. (chodzi oczywiście o isp)

  • 6. Data: 2005-10-04 14:32:36
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Taak? Przeciez oni nie maja prawa sie zapoznac z informacja przechowywana
    > na ich serwerach przez ich uzytkownikow.

    mowa o ogolnie dostepnym serwerze tak?

    P.

  • 7. Data: 2005-11-01 20:16:53
    Od: "ori" <o...@f...to>

    "Jasiu" <j...@o...pl> wrote in message
    > Witam
    >
    > Zauważyłem u mojej konkurencji usługę TPD;) Jest to tzw wspólny dysk FTP

    To:
    lub to:
    http://www.elkom.com.tw/files/HDDKEY_beta2.pdf