  • 1. Data: 2005-10-04 09:08:46
    Temat: 112 dni zasiłku macierzyńskiego ZUS a odmowa zakładu pracy
    Od: "abc2005" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Pracuje w firmie ktora zatrudnia ponad 60 osób i to ona nalicza i wypłaca
    składki i wynagrodzenie.
    Po zwróceniu sie do zakładu pracy o poprawne naliczenie zasiłku
    macierzyńskiego czyli 113 dni i przesłania do niego interpretacji prawnej
    potwierdzajacej ten fakt, niestety zaklad pracy odmówił mówiąc że ZUS nadal
    uważa że to jest 112 a nie 113 dni i oni będą naliczać 112 dni.
    Jeżeli chce 113 dni, to muszę sama indywidualnie złożyć wniosek do ZUS i
    walczyć o swoje.
    Czy zakład pracy miał prawo to zrobić i odmówić mi naliczenia 113 dni?
    A może - tak naprawde - to ja powinnam zaskarzyc swoj zaklad pracy o zle
    naliczenie zasiłku macierzynskiego, skoro to on wszystko robi a nie ZUS??
    jezeli tak, to jaką podstawe prawna powinnam przedstawic??
    A moze juz ktos z Was mial taki problem?

    Bede wdzieczna za wszelkie sugestie i rady.

  • 2. Data: 2005-10-04 16:45:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    abc2005 napisał(a):

> [...]
    > naliczenie zasiłku macierzynskiego, skoro to on wszystko robi a nie ZUS??
    > jezeli tak, to jaką podstawe prawna powinnam przedstawic??

    Decyzję o długości okresu zasiłkowego podejmuje ZUS i to jego, a nie
    pracodawcę ciągaj po sądach.
    Wystąp do ZUS o określenie długości zasiłku macierzyńskiego i w razie
    potrzeby odwołaj się od tej decyzji.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-10-04 17:03:07
    Od: "Angie" <a...@w...pl>

    Ja też wystąpię do Zus z zapytaniem o wyliczenie okresu urlopu
    macierzyńskiego, ponieważ firma, w której pracuję poinformowała mnie, że w
    przypadku urodzenia pierwszego dziecka jest to 112 dni. pzdr