  • 1. Data: 2003-11-24 09:47:09
    Temat: Odpowiedź urzędu na e-maila
    Od: "Ankus" <a...@p...onet.pl>

    Proszę informację, czy istnieje jakiś przepis, który nakazuje urzędom
    państwowym na odpowiedź na e-maile w jakimś określonym czasie.

    Andrzej Kusiński

  • 2. Data: 2003-11-24 10:22:05
    Temat: Re: Odpowiedź urzędu na e-maila
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ankus" napisał:

    | Proszę informację, czy istnieje jakiś przepis, który nakazuje urzędom
    | państwowym na odpowiedź na e-maile w jakimś określonym czasie.

    Zależy od tego, co zawiera taki mail. Jeśli ma charakter skargi lub wniosku
    i spełnia warunki skargi lub wniosku to tak, ponieważ skargi i wnioski mogą
    być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu,
    poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.

    Zagwarantowane każdemu w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej prawo
    składania petycji, skarg i wniosków do organów państwowych, organów
    jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek
    organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych realizowane
    jest na zasadach określonych w poniższych aktach:

    1) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
    (t.j. Dz. U. nr 98 z 2000 r., poz. 1071 z późn. zm.) - konkretnie: dział
    VIII.
    http://glinki.com/?l=Q5H2

    2) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie
    przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. nr 5 z 2002 r.,
    poz.46)
    http://glinki.com/?l=9dSC

    Skargi i wnioski muszą zawierać imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego
    oraz adres, ponieważ skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska
    (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
    Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej
    zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Od niedawna drogą elektorniczną (zgodnie z rozporządzeniem ministra
    infrastruktury) przyjmowane są również reklamacje usług powszechnych
    świadczonych przez Pocztę Polską.
    A zgodnie z deklaracjami rządu, w ciągu kilku lat większość spraw
    urzędowych, które załatwiamy dziś osobiście lub pisemnie
    w urzędach administracji rządowej i samorządowej będzie rozpatrywana
    elektronicznie (np. decyzja w postępowaniu administracyjnym będzie wysyłana
    pocztą elektroniczną i będzie to skuteczne doręczenie).

    Pozdr.

  • 3. Data: 2003-11-24 10:25:44
    Od: "Adam Nowak" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ankus" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Proszę informację, czy istnieje jakiś przepis, który nakazuje urzędom
    > państwowym na odpowiedź na e-maile w jakimś określonym czasie.

    ZTCW, jeśli e-mail spełnia wymogi art. 63 kpa.

  • 4. Data: 2003-11-24 11:52:08
    Od: "Ankus" <a...@p...onet.pl>

    > Skargi i wnioski muszą zawierać imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego
    > oraz adres, ponieważ skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska
    > (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

    Dziękuję za szybką i wyczerpującą odpowiedź. Czy jako adres wystarczy adres
    e-mailowy, czy też konieczny jest adres zamieszkania?

    Andrzej Kusiński

  • 5. Data: 2003-11-24 11:59:56
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ankus" <a...@p...onet.pl> napisał:

    | Czy jako adres wystarczy adres
    | e-mailowy, czy też konieczny jest adres zamieszkania?

    Wydaje mi się, że adres "realny" (zamieszkania lub do korespondencji) jest
    konieczny, dlatego proponuję go zamieścić dla pewności.

  • 6. Data: 2003-11-24 18:44:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem, jeśli mail nie jest podpisany elektronicznie w sposób
    przewidziany w ustawie, to w zasadzie stanowi anonimowe pismo. Ze
    wszystkimi tego skutkami. A zatem i brakiem konieczności odpowiedzi
    skarżącemu bezpośrednio. Natomiast może on być podstawą wszczęcia
    postępowania wyjaśniającego czy innego stosownego dla jego treści, w
    trakcie którego należałoby osobę wskazaną jako nadawca rozpytać na
    okoliczność sprawy. jeśli potwierdzi ona dane z maila, no to nabywa tym
    samym prawa osoby składającej dokument urzędowy.

  • 7. Data: 2003-11-24 22:17:13
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Robert Tomasik wrote:
    > Moim zdaniem, jeśli mail nie jest podpisany elektronicznie w sposób
    > przewidziany w ustawie, to w zasadzie stanowi anonimowe pismo.

    A dlaczego? Gdzie masz wymóg podpisu na piśmie wnoszonym drogą
    elektroniczną? Art. 63§3 kpa wymaga jedynie podpisania podania
    wnoszonego pisemnie albo ustnie do protokołu. A wniesienie podania za
    pomocą poczty elektronicznej jest odrębnym od pisemnego sposobem (art.63§1).
    Wystarczy więc spełnienie wymogów z §2 - wskazanie osoby, adres i żądanie.

    KG

  • 8. Data: 2003-11-25 00:58:26
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <m...@c...spamers.are.stupid>

    Ke'dem guerfel kam <X...@X...onet.plX> ihn
    news:3FC28369.7020209@Xpoczta.onet.plX: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.soc.prawo

    > Wystarczy więc spełnienie wymogów z §2 - wskazanie osoby, adres
    > i żądanie.

    Mam wątpliwość techniczną, nie prawną - jak sprawdzić, że mail
    dotarł do adresata? Drugi problem, to jak adresat może udowodnić,
    że mail do niego nie dotarł. Trzecia, to jak udowodnić, że mail
    się wysłało, a adresat go zlikwidował... ;o)

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski <> ICQ: 55031994 / GG: 2259986
    "I find your lack of faith disturbing" (LV @ ANH)

  • 9. Data: 2003-11-25 18:37:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    (art.63§1).
    > Wystarczy więc spełnienie wymogów z §2 - wskazanie osoby, adres i

    Przyjrzałem się temu bliżej. Faktycznie masz rację. Zastanawiam się
    jednak, czy to celowe działanie, czy błąd ustawodawcy. To przecież otwiera
    drogę do różnych kombinacji. Napiszę w Twoim imieniu podanie, by zabrano
    Ci zasiłek i jak się okaże się, że to nie Ty, to chwilę zajmie wyjaśnienie
    całego zamieszania. A ustalenie winnego może okazać się niemożliwe. Choć z
    drugiej strony kto weryfikuje podpis wnoszącego?

  • 10. Data: 2003-11-25 20:30:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > że mail do niego nie dotarł. Trzecia, to jak udowodnić, że mail
    > się wysłało, a adresat go zlikwidował... ;o)

    Generalnie jest coś takiego, jak żądanie potwierdzenia. Wówczas wraca Ci
    mail i jest on dowodem. Po za tym można sprawdzać na serwerach, co się z
    tym stało. Ale to wymagało by z kolei rozsądnej polityki dostępu do tego
    maila w urzędzie. Bo jak będzie miał każdy, to będzie bajzel.