eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedź urzędu na e-maila › Re: Odpowiedź urzędu na e-maila
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.
    pl!polsl.gliwice.pl!not-for-mail
    From: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedź urzędu na e-maila
    Date: Mon, 24 Nov 2003 11:22:05 +0100
    Organization: Jarosław Łysio
    Lines: 45
    Message-ID: <bpsm40$ktm$1@zeus.polsl.gliwice.pl>
    References: <bpsk50$7g4$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Reply-To: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: gwardii-gw.bmj.net.pl
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:178011
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Ankus" napisał:

    | Proszę informację, czy istnieje jakiś przepis, który nakazuje urzędom
    | państwowym na odpowiedź na e-maile w jakimś określonym czasie.

    Zależy od tego, co zawiera taki mail. Jeśli ma charakter skargi lub wniosku
    i spełnia warunki skargi lub wniosku to tak, ponieważ skargi i wnioski mogą
    być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu,
    poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.

    Zagwarantowane każdemu w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej prawo
    składania petycji, skarg i wniosków do organów państwowych, organów
    jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek
    organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych realizowane
    jest na zasadach określonych w poniższych aktach:

    1) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
    (t.j. Dz. U. nr 98 z 2000 r., poz. 1071 z późn. zm.) - konkretnie: dział
    VIII.
    http://glinki.com/?l=Q5H2

    2) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie
    przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. nr 5 z 2002 r.,
    poz.46)
    http://glinki.com/?l=9dSC

    Skargi i wnioski muszą zawierać imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego
    oraz adres, ponieważ skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska
    (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
    Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej
    zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Od niedawna drogą elektorniczną (zgodnie z rozporządzeniem ministra
    infrastruktury) przyjmowane są również reklamacje usług powszechnych
    świadczonych przez Pocztę Polską.
    A zgodnie z deklaracjami rządu, w ciągu kilku lat większość spraw
    urzędowych, które załatwiamy dziś osobiście lub pisemnie
    w urzędach administracji rządowej i samorządowej będzie rozpatrywana
    elektronicznie (np. decyzja w postępowaniu administracyjnym będzie wysyłana
    pocztą elektroniczną i będzie to skuteczne doręczenie).

    Pozdr.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1