    From: Marcin <u...@c...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odpis z Księgi Wieczystej
    Date: Tue, 3 Jan 2012 09:12:51 -0800 (PST)

    witam.

    mam kilka pytań w kwestii uzyskiwania odpisu z Księgi Wieczystej (w
    Sądzie w Krakowie).

    procedura mniej więcej jest taka:
    1. wypisanie wniosku - gotowego formularza
    - nazwisko
    - imię
    - numer księgi
    - data
    - podpis
    2. wpłacenie w kasie 30zł
    - trzeba dać "pani w okienku" wypełniony wniosek oraz 30zł
    - pani oddaje wniosek oraz pokwitowanie tytułem "ODPIS KW 1 SZT
    NAZWISKO IMIĘ"
    - na pokwitowaniu widnieją dwa tajemnicze identyfikatory:
    RKNNNNNNN/NNN/2012 oraz KT NNNNNNN/2012
    3. wniosek i pokwitowanie "oddaje się" w pokoju / biurze podawczym
    (po czym zostaje się wyproszonym - drukowanie/stemplowanie trwa
    15-20 minut)
    4. wniosek zostaje zatrzymany
    5. pokwitowanie wraca z pieczątką "WYDANO DOKUMENT WNIOSKODAWCY" i do
    tego jakis numer nabazgrany długopisem BNN.NNN/NNN
    6. otrzymuje się zwykły wydruk z wbitą pieczątką z orzełkiem (na
    pieczątce jest bodaże napis "Centralna Informacja" (czy jakoś tak,
    nawet informacji o tym,
    że to Sąd wydaje ten druk nie ma)
    6. i tu kwestia - TRZEBA PODPISAĆ PUSTĄ STRONĘ (z tego co zauważyłem -
    ostatnią stronę wydruku KW) na której widnieje tylko data

    na przytomne pytania pań urzędniczek - co ja mam właściwie podpisać
    można tylko usłyszeć "a chce Pan ten odpis otrzymać czy nie?".
    po "krótkim spięciu" i dopisaniu "Kwituję odbiór odpisu" sprawa
    zakończona.

    po co tyle papierologi/numerologii? dlaczego nie można zapłacić
    przelewem? dlaczego kosztuje to aż 30zł?

    no i moja kwestia - dlaczego trzeba podpisywać odbiór? kto to i do
    czego ewidencjonuje?
    po co w ogóle podaje się imię i nazwisko wnioskodawcy? nikt tu nie
    sprawdza dowodu więc można podać cokolwiek?

    a może się po prostu czepiam?
    Marcin