  • Data: 2004-03-05 20:48:59
    Temat: Odp: perypetie spadkowe...
    Od: "bubu" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Falkenstein <r...@g...pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:c2alr6$kt8$...@i...gazeta.pl...

    > Nie? A art 212 par. 2 in fine KC to pies?
    > - sprzedaz w trybie właściwym dla egzekucji i podział pieniędzy

    A jakiej egzekucji ? Obie strony musiałyby zechcieć !!!!!!

    > a spadkobiercom za ich udział 25%
    >
    > Hmmm... mozesz rozszerzyć? Czy masz na mysli divisio quo ad usum czy
    > ustanowienie odrębnej własności?

    Odrębna własność !!!
    Założona na te 25% majątku nowa, druga księga wieczysta .

    > Tzn czym? tymi pokojami czy udziałem w spadku? Bo prawem uzytkowania to
    nie
    > mogą.

    Zapomniałeś , że spadek już został podzielony !!!
    75% dziadek (w tym 50% własne ) + 25% spadkobiercy po ciotce .

    > A władać prawo mają od chwili nabycia spadku, to jest od śmierci
    > spadkodawcy, bo od tej chwili są współwłaścicielami.

    TAK w 25%

    > Tylko mogą nie znaleźć chętnego ale to już nie jest
    >
    > Patrz wyżej. tzw podział cywilny - sprzedaz w trybie egzekucji i podział
    > pieniędzy.
    NIE ma takiego prawa ani sprzedaży w trybie egzekucji które zmusi dziadka
    do sprzedaży własnego domu jesli tego nie chce .
    Przyjmij do wiadomości , że sąd cywilny może najwyżej dokonac podziału
    ze wskazaniem co stanowi 25% nowych spadkobierców .Tylko tyle .

    > niestety może się okazać, że wuj zostanie zobowiązany do dokonania
    spłat, co
    > może niestety zmusić go do spłaty domu - jak uprawnieni bedą owe spłaty
    > egzekwować przez komornika...
    Sąd nie może zobowiązać do dokonania spłat bo był podział ze wskazaniem
    części nieruchomości nowym spadkobiercam i ustanowiona nowa dodatkowa
    księga wieczysta. Tyle tylko sąd może . Przestań fantazjować ,że sąd
    cywilny
    do czegoś dziadka zmusi .Tu już do porozumienia muszą dojść właściciele .

    > ---------
    > aha, informuję, że nadałem Twoim postom wyróżniający kolor czerwony.
    > Ma on przypominać mi, że bezwzględnie muszę je sprawdzić i prostować
    > ewentualne nieścisłości w "poradach". Gratuluję i życze wszystkiego
    > najlepszego na wyboistej drodze ku poznaniu prawa.

    Życzę dużo powodzenia w dalszych studiach prawniczych .