  • 1. Data: 2003-08-02 16:15:04
    Temat: Rozwód po Separacji
    Od: "morisato" <m...@p...pl>

    Witam

    Mam pytanie dotyczące procedury rozwodowej dotyczącej sytuacji w której:

    - osoby wczesniej pozostające w związku małżeńskim
    od roku żyją w separacji

    Zwracam sie z pytaniem do szanownych Grupowiczów:
    - jak przeprowadzić postępowanie rozwodowe w takiej sytuacji?
    - czy w przypadku zaistniałęj separacji potrzebna jest zgoda
    obojga małżonkó pozostających w sepracacji do uzyskania rozwodu?
    - czy po pewnym okresie czasu /jakim/ stan separacji automatycznie
    przechodzi w rozwód, lub też jest to znacznie ułątwione.
    - jakie dokumenty i gdzie należy złożyć w przypadku w/w procedury
    - jak długo może trwać powyższe postępowanie formalne

    Z góry dziękuję za wszystkie uwagi i podpowiedzi

    Ola

  • 2. Data: 2003-08-02 18:30:14
    Temat: Odp: Rozwód po Separacji
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik morisato <m...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...
    > Zwracam sie z pytaniem do szanownych Grupowiczów:
    > - jak przeprowadzić postępowanie rozwodowe w takiej sytuacji?

    złożyc pozew o rozwód

    > - czy w przypadku zaistniałęj separacji potrzebna jest zgoda
    > obojga małżonkó pozostających w sepracacji do uzyskania rozwodu?

    sąd zbada sytuacje i wyda orzeczenie :-)

    > - czy po pewnym okresie czasu /jakim/ stan separacji automatycznie
    > przechodzi w rozwód, lub też jest to znacznie ułątwione.

    nie ma automatyczności w prawie polskim :-)

    > - jakie dokumenty i gdzie należy złożyć w przypadku w/w procedury
    > - jak długo może trwać powyższe postępowanie formalne

    do sądu okregowego o rozwód 3 egz. akt zawarcia zwiazku, akty ur.dzieci ,
    zaswiadczenie o dochodach, opisac sytuacje to nie jest kwestia formalnosci
    sad musi ocenic sytuacje i wydac orzeczenie ,ktore nastepnie przesyla do USC

    Sandra

  • 3. Data: 2003-08-03 09:36:07
    Temat: Re: Rozwód po Separacji
    Od: "morisato" <m...@p...pl>

    > sąd zbada sytuacje i wyda orzeczenie :-)

    nadal nie wiem jak wygląda sytuacja w przypadku
    gdy jedna ze stron utrudnia całą sprawę

> [...]
    > sad musi ocenic sytuacje i wydac orzeczenie ,ktore nastepnie przesyla do

    żadnych dzieci nie ma
    wspólne mienie takze nie istnieje
    jedyne co łączy strony to nieuregulowana sytuacja w której się znajdują

    i jeszcze pytanie
    czy ocena sytuacji jest szybsza przy istniejącej już separacji

    po prostu JAK to najszybciej rozwiązać?

    dziękuję za odpowiedź
    pozdrawiam
    Ola

  • 4. Data: 2003-08-03 18:11:15
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik morisato <m...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...
    > nadal nie wiem jak wygląda sytuacja w przypadku
    > gdy jedna ze stron utrudnia całą sprawę

    wydłuża to postępowanie, każdy zlozony nowy dowód w sprawie przedluza cała
    sprawę i w zaleznosci co mówi strona przeciwna i jakie dowody przedstawia
    sądowi , sąd musi rozpoznac sprawe i sam podjac decyzje

    > żadnych dzieci nie ma
    > wspólne mienie takze nie istnieje
    > jedyne co łączy strony to nieuregulowana sytuacja w której się znajdują

    jesli beda zgodni co do tej sytuacji ,ze nie ma wspolnego juz pożycia ,każde
    z osobna żyje i nie ma mozliwosci powrotu to sąd nie będzie na siłe
    uszczęsliwiał ale jesli jedna strona przedst. jakis dowód ,że ta separacja
    jest jakąs fikcja ,jakis układ a jest inaczej no to sąd bedzie musiał to
    zbadać ...hm nie można tak bezposrednio odpowiedziec poniewaz Ty znasz
    dokładnie co mówi strona przeciwna i jakie ma asy w rękawie na Ciebie wiec
    utrudnianie moze byc nawet zasadne co nie zmienia faktu ,że sąd na siłe nie
    uszczęsliwia ludzi i tak w normalnym ugodowym układzie mogłaby sie sprawa
    zakonczyc po posiedzeniu pojednawczym

    > i jeszcze pytanie
    > czy ocena sytuacji jest szybsza przy istniejącej już separacji

    to zalezy :-) j.w sam piszesz ,ze utrudnia czyli ma jakis powód i dowód ? Ty
    wiesz najlepiej co jest powodem utrudniania

    > po prostu JAK to najszybciej rozwiązać?

    najszybciej ? gdy strony są zgodne w sprawie jednak gdy jedna ze stron
    wnosi cos nowego to wtedy sie zaczyna :-) nowy termin .rozpoznanie wniosków
    złozonych przez strony itd. od Was zależy, jednej i drugiej strony jak to
    będzie wyglądalo w czasie

    Sandra

  • 5. Data: 2003-08-04 08:54:18
    Od: "morisato" <m...@p...pl>

> [...]
    wniosków
    > złozonych przez strony itd. od Was zależy, jednej i drugiej strony jak to

    sprawa jest dosc skomplikowana
    bo obie osoby mieszkaja w innych KRAJACH
    i poza meczocymi rozmowami telefonicznym
    i ciaglym dolowaniem
    nie ma zadnejwiezi
    uczuciowej fizycznej itp

    dziekuje bardzo za pomoc