    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Rozwód - dla mnie szok!
    Date: Wed, 29 Jan 2003 18:10:39 +0100

    Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...
    > zdenerwował p. sędzinę tak, że z trzaskiem zamknęła akta i powiedziała
    żeby
    > się zastanowił przez trzy miesiące.

    zawiesila postepowanie?

    Ja powiedziałam, że chcę się pogodzić.
    > Jestem przerażona, wszystko to mnie przerasta.

    czyli dostałaś pozew skoro już była sprawa pojednawcza?
    jaka była reakcja na pozew? co proponuje powód w pozwie?

    > On i jego adwokatka proponuje mi abym zgodziła się na rozwód bez orzekania
    > winie, a wtedy zawrzemy korzystną ugodę (nie sprecyzowali jaką).

    co to oznacza ? przecież w pozwie są propozycje , jakie? wynika mi z tego
    postu ,że coś zlekceważyłaś ...

    > Jaka ewentualna ugoda będzie dla dziecka i dla mnie korzystna. Co mogę
    uzyskać
    > jeśli zdecyduję się na ugodę, a co jeśli będę walczyć o uznanie jego
    winnym
    > rozpadu małżeństwa?

    to zależy jakie dowody przedstawił tylko niezgodność charakterów? może
    chwilowo nie chce wyciągać brudów? wiesz o tym najlepiej ...

    Czy, oprócz straty czasu i nerwów, coś taka walka da?

    to zalezy jak daleco doszło do Waszego rozkładu i po czyjej stronie będzie
    faktyczna wina ...

    Jak
    > mam maksymalnie zabezpieczyć dobro dziecka?

    alimenty zgodnie z potrzebami dziecka i możliwościami zarobkowymi
    pozwanego...

    > Nie mamy jakiegoś majątku, mieszkaliśmy w osobnym mieszkaniu ale zapisanym
    na
    > moich rodziców (on nawet nie był zameldowany).

    a to już ciekawe ..wnioskuje z tego ,że był jakiś powód nieufności...lub
    inne czynniki ...

    . O jakie alimenty powinnam
    > wystąpić w takiej sytuacji i czy powinnam już złożyć wniosek w sądzie, co
    > jeszcze mogę ewentualnie uzyskać od męża?

    ponawiam pytanie dostałaś odpis pozwu ... wynika mi z Twojej relacji ,że
    stawiasz sprawe odn. siebie nie informując grupy o stanowisku drugiej strony
    a z tego wynika ,że nie można obiektywnie ocenić Twojej sytuacji...

    > Może ktoś doswiadczony zechce udzielić mi jakichś rad, jak być w
    zaistniałej
    > sytuacji - z góry bardzo dziękuję.

    hm w tej kwestii głupio mi troche pisać ale myśle,że orientuje sie w miare
    dobrze ale by udzielić praktycznych informacji musisz uczciwie podchodzić i
    obiektywnie do sprawy ...nie jestem zwolenniczką dokopania jakiejkolwiek ze
    stron...

    Sandra