  • 1. Data: 2002-11-27 20:57:21
    Temat: Pytanie na temat ustalenia ojcostwa????
    Od: "Orzech" <o...@g...pl>

    Mam pytanie na temat ustalenia ojcostwa a dokładnie co muszę zrobić żeby do
    tego doszło???? I ile kosztują badania genetyczne?????

  • 2. Data: 2002-11-27 21:21:09
    Temat: Re: Pytanie na temat ustalenia ojcostwa????
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Orzech wrote:
    > Mam pytanie na temat ustalenia ojcostwa a dokładnie
    > co muszę zrobić żeby do tego doszło????

    Wziąć na specjalnym waciku wymaz z buzi dziecka.

    > I ile kosztują badania genetyczne?????

    Około 1500 złotych

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 3. Data: 2002-11-27 21:25:49
    Temat: Odp: Pytanie na temat ustalenia ojcostwa????
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Orzech <o...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:as3bnp$hkv$...@n...tpi.pl...
    > Mam pytanie na temat ustalenia ojcostwa a dokładnie co muszę zrobić żeby
    do
    > tego doszło???? I ile kosztują badania genetyczne?????

    a ja mam pytanie ...kto o to pyta? kobieta czy mężczyzna ?

    Sandra

  • 4. Data: 2002-11-27 21:31:47
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Elita.pl <b...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@e...pl...

    > Wziąć na specjalnym waciku wymaz z buzi dziecka.

    > Około 1500 złotych

    myśle,że to inny przypadek

    Sandra

  • 5. Data: 2002-11-28 06:49:17
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Użytkownik Orzech <o...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:as3bnp$hkv$...@n...tpi.pl...
    > do
    >
    > a ja mam pytanie ...kto o to pyta? kobieta czy mężczyzna ?

    A co to za różnica?
    Ma to jakies znaczenie?

    > Sandra

    Wstępnie można przeprowadzić prostszą analizę,
    na podstawie grupy krwi. jeżeli znasz grupę krwi
    matki (ojca) i dziecka tą są tabele za pomocą których
    przy pewnych grupach można wykluczyć ojcostwo,
    ale jest wiele takich połączeń grup krwi gdzie nie można jednoznacznie
    wykluczyć ojcostwa. Być może w Twoim przypadku wystarczy
    tylko to, pomijając drogie badania genetyczne.
    Ale jak mówię ta metoda może ewentualnie wykluczyć ojcostwo
    ale go nie potwierdzi w przypadku pozytywnego testu. W przypadku
    pozytywnego wyniku, czyli że możesz być potencjalnym ojcem (bądź
    ktoś może być potencjalnym ojcem) będą wymagane badania
    genetyczne.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 6. Data: 2002-11-28 14:45:00
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Darek <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:as4e8d$ml$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik "Sandra" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A co to za różnica?

    widocznie jest ...

    > Ma to jakies znaczenie?

    w oczekiwaniu na prawidłową inf. na powyższy temat ma to znaczenie ...

> [...]
    > pozytywnego wyniku, czyli że możesz być potencjalnym ojcem (bądź
    > ktoś może być potencjalnym ojcem) będą wymagane badania

    jesli to wchodzi w gre ustalenie sądowe to na pewno...no chyba ,że ojciec
    uzna powództwo... wtedy sąd zrezygnuje z badań DNA...

    Sandra

  • 7. Data: 2002-11-28 18:29:01
    Od: "Orzech" <o...@g...pl>

> [...]
    >
    > jesli to wchodzi w gre ustalenie sądowe to na pewno...no chyba ,że ojciec
    > uzna powództwo... wtedy sąd zrezygnuje z badań DNA...

    Pyta mężczyzna ale problem dotyczy mojej siostry ktora ma 19 lat. i chciała
    by coś "wyciągnąć" od ojca.

  • 8. Data: 2002-11-28 21:38:14
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Orzech <o...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:as5nbo$gj4$...@n...tpi.pl...
    > Pyta mężczyzna ale problem dotyczy mojej siostry ktora ma 19 lat. i
    chciała
    > by coś "wyciągnąć" od ojca.

    art.84 § 1 k.r.o ustalenia ojcostwa może żądać matka jak i dziecko.Matka
    nie może tego zrobić gdy dziecko osiągnie pełnoletność.Tak więc w tym
    przypadku powyższym matka może wytoczyć takie powództwo przeciwko
    domniemanemu ojcu ...
    jednak jeśli by ten nie żył powinna wystąpić przeciwko kuratorowi ,którego
    ustanowi sąd opiekuńczy zgodnie z art.84§2k.r.o .W świetle art. 143 k.r.o
    matka i dziecko może dochodzić roszczeń alimentacyjnych z żądaniem
    ustalenia ojcostwa.Tak więc te dwa roszczenia mogą być połączone.A także
    roszczenie o pokrycie wydatków ,poniesionych z ciążą i porodem a także
    kosztów trzymiesiecznego utrzymania matki w okresie połogu, z ważnych
    powodów dłużej, matka może też domagać się pokrycia wydatków czy strat
    majątkowych ,jeżeli wskutek porodu je poniosła na podst.art.141 k.r.o.
    Taki pozew winien spełniać ogólne warunki pisma procesowego art.126§1 ;
    art.2 k.p.c ; art.187 k.p.c.Pozew składa się w sądzie rejonowym ,w okręgu
    którym zam. pozwany bądź wg.miejsca zam.powoda art.32 k.p.c .Przeciwko
    osobie,która nie ma miejsca zamieszkania,pobytu w kraju należy wytoczyć
    powództwo wg.miejsca zam. powoda art.42 k.p.c.
    Rozprawa może odbyć się pod nieobecność pozwanego / w razie
    niestawiennictwa/ sąd wyda wyrok zaoczny po sprawdzeniu zasadności
    powództwa.Strona wnosząca taki pozew jest zwolniona od kosztów sądowych.W
    sprawie można wnosić o nadanie nazwiska ojca gdy dziecko ukończy 13lat jest
    potrzebna zgoda dziecka.Władza przysługuje obojgu rodzicom. W przypadku
    jednak ustalenia ojcostwa władza będzie przysługiwała wtedy ,gdy mu ją
    przyzna sąd ,który orzeka o niej z urzędu .
    Ponadto w takim pozwie można zgłosić wniosek o zabezpieczenie roszczeń do
    czasu prawomocnego zakończenia postępowania.

    Sandra

  • 9. Data: 2002-11-28 21:40:28
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Orzech <o...@g...pl> w wiadomości do grup

    w 3 egz. 2 do sądu 1 na potwierdzenie, dowody na poparcie żadań w postaci
    zaśw.rach.i innych dokumentów, zaśw. o wysokości dochodów lub zasw. urzędu
    pracy, zupełny akt ur. małoletniego.

    Sandra