  • 1. Data: 2002-11-27 20:29:17
    Temat: Pytanie - utworzenie nowej fundacji "Fajne Dzieci"
    Od: "Magdalit" <m...@i...pl>

    Szanowni grupowicze,

    Zwracamy sie z prosba o wsparcie naszych dzialan zmierzajacych do utworzenia
    fundacji poswieconej dzieciom z domow dziecka, ale nie tylko o nazwie "Fajne
    Dzieci" [ F@jne Dzieci :-) ].
    Celem fundacji zamierzamy uczynic pomoc dziedziom z domow dziecka, rodzin
    ubogich i patologicznych, wspieranie ich rozwoju, rozwijanie ich zdolnosci
    artystycznych (np. zapewnianie materialow, czy finansowanie lekcji) i
    sportowych, a takze zainteresowan.
    W sklad fundacji wejdzie od dwu do pieciu osob, z czego wszystkie w pracy
    zawodowej zwiazane sa z dziecmi, a jedna zajelaby sie promowaniem fundacji w
    sieci i pracami biurowymi.

    Chcialibysmy uzyskac wsparcie informacyjne od osob zajmujacych sie prawem.
    Chodzi nam o konkretne informacje: co musimy dokladnie miec przygotowane,
    czego nie ominac etc. interesowalyby nas tez sprawy zwiazane z utworzeniem
    konta bankowego.
    Gdyby ktos jeszcze podpowiedzial nam jak skonstruowac statut lub w tym
    pomogl, to bylibysmy bardzo szczesliwi. Jak i za wszelka mozliwa pomoc.

    Jako swoista zachete zapraszamy Panstwa do obejrzenia wtepnego intra strony
    Fajne Dzieci (http://www.neti.pl/test/fd/) oraz projektu strony Grupy III (w
    tej chwili juz niestety bylej, ale ciagle wywolujacej spore
    zainteresowanie), który istnial pod naszym patronatem
    (http://www.grupatrzecia.chc.pl/)

    Pozdrawiamy serdecznie
    Magdalena Sikorska i Adam Chromniak

  • 2. Data: 2002-11-27 21:14:23
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Magdalit <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:as39uv$pcf$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > Gdyby ktos jeszcze podpowiedzial nam jak skonstruowac statut lub w tym
    > pomogl, to bylibysmy bardzo szczesliwi. Jak i za wszelka mozliwa pomoc.

    czytając ten przeraziłam się... nasuwa mi się pytanie,dlaczego te dzieci nie
    są utrzymywane przez swoich rodziców?
    Od dłuższego czasu nad tym się zastanawiam, skoro np. ojca pozbawia sie praw
    do sprawowania władzy ale obowiazek alimentacyjny dalej na nim ciąży ...
    stąd moje zamyślenia na ten temat... Nad dzieckiem przebywającym w domu
    dziecka na podst. orzeczenia o pozbawieniu władzy ustanawia się opiekę
    prawną , opiekun z chwilą powierzenia mu tej funkcji ma umocowanie jak
    rodzic reprezentujacy małoletniego w sprawie o alimenty , wiem ,że to może
    wywołać teraz w niektórych burze, wydaje mi się jednak ,że jak nie od
    każdego prawie rodzica ale od większości wpływały by takie środki na rzecz
    małoletniego, nie byłoby w Polsce biedy w domach dziecka ..../oczywiście
    pomijam sieroty/.

    Sandra

  • 3. Data: 2002-11-28 15:38:30
    Od: "Magdalit" <m...@i...pl>

    Umieszczajac dziecko w D. Dz. nie pozbawia sie rodzicow tych dzieci wladzy
    rodzicielskiej! A szkoda ogromna, bo ulatwiloby to wiele spraw, a i
    zachecilo moze tychze rodzicow do zdecydowanej walki o swoje dzieci, a wiec
    zmusilo do zmiany trybu zycia etc., ewentualnie umozliwilo tym dzieciom
    adopcje, gdyz rzadko kto decyduje sie na rodzine zastepcza bez uregulowanej
    sytuacji prawnej, pomimo tego, iz jest taka mozliwosci, by przy
    ograniczonej wladzy sprawowac te funkcje.

    Zazwyczaj ogranicza sie wladze rodzicielska poprzez umieszczenie w placowce
    opiekunczo - wychowawczej. Pozbawienie wladzy, nawet w przypadkach bardzo
    patologicznych jest bardzo trudne i skomplikowane, ciagnie sie dlugo,
    zazwyczaj ponad rok, a i tak sedziowie daja zazwyczaj szanse rodzicom i
    oddalaja wniosek o pozbawienie wladzy.

    W sumie w D. Dz. przewazaja dzieci wlasnie majacy rodzicow z ograniczona
    wladza. Natomiast rodzice sa zazwyczaj tzw. rodzinami patologicznymi, wiec
    srodkow by placic w jakiejkolwiek postaci nie maja. Chyba, zeby ich
    zatrudniac do prac na rzec miejsca pobytu dzieci. Co wiecej zdarzaja sie
    sytuacje, ze tata sam domaga sie od dziecka umieszczonego w D. Dz., a ktore
    ma platne praktyki obowiazku alimentacyjnego! Wygoda czesci tzw rodzicow
    jest niebywala, a poziom bezczelnosci chwilami wrecz kosmiczny.

    Sierot natomiast prawie zupelnie nie ma w D. Dz. Zdarzaja sie polsieroty.
    Wiekszosc dzieci ma jednak rodzicow. Niektore widuja tychze raz na dwa
    lata... Bo w sumie pomyslmy, czy to nie wygodne zycie? Urodzic 6 dzieci, z
    czego 5 jest w D. Dz. ale miec w domu ta najmlodsza. I po co kontakty z tymi
    5? Jest jedno, reszta panstwo sie zajmie! Prawda, ze ciekawe, aczkolwiek
    autentyczne podejscie?

    Z drugiej strony rodzice tez 5 dzieci, z czego kontakt utrzymuja z 4, piata
    dziewczynka pomimo, iz przebywa w D. Dz. okolo pol kilometra od domu
    rodzicow od ponad roku nie byla przez nich odwiedzona. Powod? "Ano
    wybieralismy sie, ale nie bylo czasu" etc.... I to jest wlasnie proza zycia.

    Adam Chromniak i Magdalena Sikorska

  • 4. Data: 2002-11-28 16:21:25
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Magdalit <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:as5d9n$sjp$...@n...tpi.pl...
    > Umieszczajac dziecko w D. Dz. nie pozbawia sie rodzicow tych dzieci wladzy
    > rodzicielskiej! A szkoda ogromna, bo ulatwiloby to wiele spraw,

    jesteś tego pewna w każdym przypadku rodzice mają pełnie władzy?

    , gdyz rzadko kto decyduje sie na rodzine zastepcza bez uregulowanej
    > sytuacji prawnej, pomimo tego, iz jest taka mozliwosci, by przy
    > ograniczonej wladzy sprawowac te funkcje.

    nie zgadza się rodzina zastępcza nie powstaje tylko z ramienia sądu o tym
    sądze obie wiemy :-)
    i wierz mi ,że rodziny zastępcze powstają choc teraz zaostrzyło sie prawo
    pod tym wzgledem ale jeszcze istnieje ...
    odn. rodz.zastępczych i nie mów mi ,że to zła forma i koniecznie każdy chce
    mieć uregulowaną sytuację prawno ?
    powiedz mi w takim układzie co o tym sądzisz ? przykład ...rodzina
    zastępcza, rodzice ,matka mają ograniczoną władze np. matka sobie gdzies
    tam w świat robi wypady i nie ma czasu 24 na dobe być przy swoim swoim
    dziecku ,ale wpadają na genialny pomysł ,babcia występuje o rodzine
    zastępczą , niby pod jednym dachem ale rodzina zastepcza bo co? bo sprawdz
    ile dostaje rodzina taka / może to niewiele/ ale nie o wys.kw. chodzi tylko
    o samo to ile takich rodzin w Polsce jest ...i nie mów mi ,że rodzina
    zastępcza powstaje na bazie odpowiadzialności ale na bazie korzyści ...a
    takiego pionka jak ja aż coś zalewa ,że to prawo, z którym się spotykam
    wychodzi mi ...
    choć musze uzupełnić tą powyższą inf. ,ze w końcu troszeczke się zabrali za
    powyższe i rodzice odn. rodzin zastępczych musze w większości zwrócic to co
    zostało wypłacone , jeśli jeszcze nie zostali wezwani to mogą sie tego
    spodziewać,

> [...]
    > patologicznych jest bardzo trudne i skomplikowane, ciagnie sie dlugo,
    > zazwyczaj ponad rok, a i tak sedziowie daja zazwyczaj szanse rodzicom i

    zgodzę się z tym ale nie w pełni ,zależy w jakim okręgu ...widziałaś
    ostatnie dane statystyczne minist. o szybkości postępowanie w poszczególnych
    okręgach... fakt ,ze wiele czynników wpływa na te dane, ale bierzmy sie
    wszyscy do roboty nad niechcianymi dziećmi a i kłopot będzie mniejszy ...

> [...]
    > ma platne praktyki obowiazku alimentacyjnego! Wygoda czesci tzw rodzicow
    > jest niebywala, a poziom bezczelnosci chwilami wrecz kosmiczny.

    wiem to wszystko wiem, ale też wiem,że należałoby w tej kwestii coś wiecej
    zrobić, nie zgodze się ,że o pozbawienie władzy sprawa ciągnie się długo
    ,sporadycznie tak ale nie wszystkie...

> [...]
    tymi
    > 5? Jest jedno, reszta panstwo sie zajmie! Prawda, ze ciekawe, aczkolwiek

    o tym wszystkim wiem,ale też wiem ,że do sądu wpływały wnioski przedst.
    placówek wychowawczych o przyznanie alimentów...

> [...]
    > rodzicow od ponad roku nie byla przez nich odwiedzona. Powod? "Ano
    > wybieralismy sie, ale nie bylo czasu" etc.... I to jest wlasnie proza

    jestem zdania,że wiecej aktywności w działaniu pań personalnych domów
    dziecka dawałaby wieksze możliwości...
    dobrze wiemy ,że są osoby ,które mają bezpośredni i stały kontakt z sądami
    i kuratorami, wiem ,że wiecej znajomości prawa i aktywności pomogłoby w
    jakieś części domom dziecka... no i gdy dostaje sie pismo z ministerstwa co
    by się zmieniło w zakresie prawa tego czy tego , to myśle,gdyby ludzie
    pracujący w tych istytucjach nie byli leniwi to swoje projekty również
    zgłaszaliby by to zmienić na art. dosadnie mówiący o tym ,że rodzic któremu
    ogranicznono bądz pozbawiono czy zawieszono ma obowiązek w cześci utrzymać
    małoletniego...

    Sandra

  • 5. Data: 2002-11-29 18:03:25
    Od: "Magdalit" <m...@i...pl>

    Witam,

    Widze, ze narodzila sie interesujaca wymiana listow, ale niestety nie
    na poruszony przez nas temat, a szkoda.. Bo jednak liczylismy na
    pomoc.
    Wszystkie informacje, ktore podalam w poprzednim mailu pochodzily od
    Adama, ktory 9 lat pracuje w jednym z Domow Dziecka, obecnie
    przeksztalconym na Placowke Opiekunczo-Wychowawcza i jak sadze jest
    dosc dobrze zorientowny. Choc oczywiscie w gre moga wchodzic roznice
    pomiedzy poszczegolnymi placowkami, czy sa one jednak az tak wielkie?
    Przepisy prawne jednak obowiazuja. I jak sadze wiele mozna by, a nawet
    powinno sie zmienic. Glownie dla dobra dzieci. Bo jak sadze nie wielu
    bedzie chcialo utworzyc dziecku rodzine zastepcza, gdy staranie sie o
    paszport jest utrudnione, a co gorsza nawet przeprowadzenie
    inwazyjnych zabiegow lekarskich bez zgody rodzicow biologicznych nie
    jest mozliwe. Ot, takie "male" trudnosci..
    Tak, czy inaczej to co piszesz jest bardzo interesujace i bylabym
    bardzo wdziecna, gdybys podala skad czerpiesz podobne informacje.
    Czyzby z wlasnej pracy? Jako interesujaca lekture poruszajaca kwestie
    D.Dz. moge polecic chocby "Domy na piasku" Marka Andrzejewskiego; wyd.
    W Drodze, Poznań.

    Pozdrawiam
    Magdalena Sikorska

  • 6. Data: 2002-11-30 02:02:51
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Magdalit <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:as8a5h$d72$...@n...tpi.pl...

    Nie mam nic przeciw fundacjom jednak nie mogę do końca się zgodzić co do
    niektórych,które mogłyby pokierować zdobyciem środków skuteczniej we
    właściwych miejscach a takimi są sądy, właśnie nie zarzucania sądów swoimi
    potrzebami co
    do poszczególnych dzieci...stąd moje informacje ,nie z pięknie napisanej
    książki lecz z rzeczywistości nas otaczającej...

    Różnice ? To zależy z której strony patrzeć, wiadomo nam,że niektóre takie
    instytucje mają swoich stałych sponsorów ...wiem ,że to kropla w morzu do
    potrzeb ale jednak a co powiesz na taki apel do ludzi dobrej woli...
    zbliżają się święta może,któryś z bogatych się obudzi i podrzuci paczkę
    gotową np.z zawartością ,jakieś taniej czekolady lub wyrobu czekoladowego
    ,pomarańczy z tych kg.,które jak
    nam wiadomo będą zakupywane na święta...

    Rodzina zastępcza to przecież dodatkowy dochód dla dziecka...skoro mamy
    takie dobre serca ...a co do kwestii paszportu i kłopotu w jego wyrobieniu
    to stwierdzam ,że rodziny zastępcze,domy dziecka ,które planują jakieś
    wyjazdy poza granice kraju są z lekka ospali... robią to na ostatnią chwile
    , miałam wypadki ,że kilka dni przed wyjazdem ,nawet nie dano możliwości na
    wysłania pisma co do dobrowolności przez rodzica ,a co tu mówić o później
    wydawanym szybko na kolanie postanowieniu o zezwoleniu na wydanie....

    Co do czerpania informacji czerpie je ze swojego podwórka ...

    Lektury do czytania ,czy inne opowiadania zazwyczaj są pisane przez ludzi,
    którzy robią duże pieniądze na samym problemie a ciekawa jestem czy choć
    część jest przekazywana na żródło z ,którego czerpali informacje...ale
    zgodzę się ,poruszają serca ,wywołują u bardziej wrażliwych płacz...

    Dobrze wiem,że takim domom ,placówkom pomaga państwo ,może to nie są
    faktycznie duże środki ale jakieś są a co powiesz o rodzinach gdzie
    występuje przemoc, biednych maluchach ,które zobaczą w święta połówke na
    stole lub będą musiały święta spędzić za domem ,piwnica,ulica a znieczulica
    nasza nie pozwala nawet napisania anonimu do sśdu o takiej rodzinie no bo co
    tam,my mamy ciepło, co do gara włożyć,siedzimy przed kompami i próbujemy
    przemówić do ludzkich serc ...

    Więc pozwolę sobie na Apel do ludzi dobrej woli ,zróbcie małe paczki
    ,szczególnie Ci we Wrocławiu na mikołaja i wyślijcie lub zanieście

    Dając innym wzbogacamy siebie?

    Fundacja ?NON LICET? Pomoc Ofiarom Przemocy w Rodzinie z siedzibą we
    Wrocławiu zwraca się z prośbą o udzielenie wsparcia finansowego lub
    rzeczowego na działalność statutową Fundacji.
    Fundacja prowadzi Ośrodek Interwencji Kryzysowej dla Ofiar Przemocy w
    Rodzinie w nowej siedzibie przy ul. Stalowej 6a (boczna Hallera), oraz
    świetlicę środowiskową dla dzieci zaniedbanych. Ośrodek świadczy bezpłatną
    pomoc psychologiczną, pedagogiczną, socjalno - prawną. Korzystający z pomocy
    to przede wszystkim kobiety, dzieci i młodzież z rodzin dysfunkcyjnych i
    patologicznych. Dzięki pomocy uzyskiwanej w Ośrodku osoby te mają szansę na
    zmianę własnej sytuacji życiowej, podniesienie poczucia własnej wartości
    oraz powrotu do godnego życia.
    W związku ze zbliżającym się okresem świątecznym i corocznym tradycyjnym
    zwyczajem organizacji paczek żywnościowych dla rodzin doświadczających
    przemocy, zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą
    o pomoc w realizacji wspólnego przedsięwzięcia.
    Dzięki Państwa wsparciu uśmiech zagości na twarzach zaniedbanych dzieci oraz
    ich bliskich.

    Czy to nie jest coś pięknego ? Wrocław i ludzie,którzy mają pełne brzuchy
    jak zrobią małą paczkę to wierzcie nie zbiednieją a ich interesy tak się
    będą kręciły ...

    Wyobraś sobie,że każdy człowiek rzuciłby przysłowiową zł. czy zbiednieje ?
    nie sądze ,więcej wydaje na rzeczy,które niekiedy idą do koszalina...
    A co do kolegi o,którym piszesz właśnie też kolega poprosił mnie bym podała
    konto dla ludzi ,którzy mają jeszcze ten kawałek czegoś co się nazywa serce
    ...bo oni np. udzielają pomocy darmowej, braki w papierze przy pomocy
    pisania pozwu, czy innego pisma do wydziału lokalowego ,czy wiele innych
    czynności ale pomagają, mają zatrudnionych specjalistów na potrzeby takiej
    pomocy ale cóż ludzi,którzy mogliby pomóc jest niewielu wiesz- jak się ma
    pełny brzuch to o innych ciężko myśleć wygodniejsza jest wtedy kanapa by się
    lepiej ulezało ....

    Wywołując dyskusje nie miałam zamiaru zniechęcać kogokolwiek do pomocy
    ...jedynie zastanawiam się gdzie udać się z tymi prośbami do ludzi ...czy
    oby to jest odp. grupa ? chyba nie ,grupa uzna pewnie ,że to jakieś
    trolowanie albo nie wiem jak to jeszcze kto nazwie? ale co mi tam ...niech
    mnie opieprzą ,a kto będzie chciał to i tak pomoże ...

    poniżej podaje adres dla osób we Wrocławiu ,które przed świętami chciałyby
    jakieś pomocy ....
    Fundacja ,, NON LICET?? Pomoc Ofiarom Przemocy w Rodzinie informuje, że w
    Ośrodku Interwencji Kryzysowej przy ul. Stalowej 6a osoby doświadczające
    przemocy mogą nieodpłatnie skorzystać z następujących usług:
    pomocy psychologicznej,
    pomocy prawnej,
    pomocy pedagogicznej,
    Ośrodek jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 16:00-19:00,
    telefon (071) 361 97 70
    Prosimy o kierowanie do ośrodka osób i rodzin z problemami przemocy.
    Zapraszamy do współpracy.

    z całym poważaniem dla grupy dyskusyjnej

    Sandra