  • 1. Data: 2002-10-25 09:23:30
    Temat: Prawo do mieszkania - ojciec wyrzuca syna
    Od: c...@p...onet.pl

    Czy orientujecie się w zakresie następującego problemu?
    Otóż:

    Czy ojciec, będący właścicielem mieszkania ma prawo do wyrzucenia ze swojego
    mieszkania pełnoletniego syna?
    Załózmy też, że syn jest zameldowany w tym mieszkaniu i bezrobotny, w związku z
    czym nie utrzymuje mieszkania.

  • 2. Data: 2002-10-26 11:13:20
    Temat: Re: Prawo do mieszkania - ojciec wyrzuca syna
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > mieszkania pełnoletniego syna?
    > Załózmy też, że syn jest zameldowany w tym mieszkaniu i bezrobotny, w związku

    Pytałam tu kiedyś, czy mąż może wyrzucić żonę, wyszło na to, że nie może
    (dzięki Wojtek, pomogłeś!) :-)
    Ale... Przy tamtej sprawie poznałam trochę kodeks rodzinny i opiekuńczy. Lepiej
    także z nim się w tej sytuacji zapoznać :-)

    Co się może przydać:

    http://bap.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jednostk
    a&akt=nr8746&ver=-1&jedn=-1

    Art. 87.
    Art. 91.
    Art. 128.
    Art. 133.
    Art. 135.

    http://bap.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jednostk
    a&akt=nr8780&ver=-1&jedn=-1
    (posiadanie, syn współposiada posiadłość)

    Art. 341.
    Art. 342.
    Art. 343.
    Art. 344.

    Marta

  • 3. Data: 2002-10-26 11:45:17
    Temat: Odp: Prawo do mieszkania - ojciec wyrzuca syna
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...
    > (dzięki Wojtek, pomogłeś!) :-)
    > Ale... Przy tamtej sprawie poznałam trochę kodeks rodzinny i opiekuńczy.
    Lepiej
    > także z nim się w tej sytuacji zapoznać :-)

    co za rzyczy mu wypisujecie k.r.o nie ma nic do tego ,to jest osoba
    pełnoletnia
    gdy jest zameldowany ojciec nie ma prawa do wyrzucenia go z domu...
    może tylko na drodze cywilnej eksmitowac go jesli utrudnia zamieszkiwanie...
    poki rodzice zyja to nie ma mowy o współwłasnosci z dziećmi pełnoletnimi...

    Sandra

  • 4. Data: 2002-10-26 12:17:32
    Od: s...@p...onet.pl

    > co za rzyczy mu wypisujecie k.r.o nie ma nic do tego ,to jest osoba
    > pełnoletnia

    Na pewno nie ma? A obowiązki dziecka wobec rodziców, którzy go utrzymują
    przestają obowiązywać po osiągnięciu pełnoletności? Poza tym nie wiem, czy
    pełnoletni nie jest na przykład studentem. Myślę, że warto być też świadomym,
    że rodzice też mogą być w przyszłości do alimentów od dziecka... nawet, jeśli
    rodzice są pełnoletni :-D

    > gdy jest zameldowany ojciec nie ma prawa do wyrzucenia go z domu...

    A podobno meldunek nie jest prawem do mieszkania. Jedynie do meldunku było
    wcześniej (już nie jest) potrzebne zaświadczenie, że ma się prawo mieszkać tam
    gdzie się chce zameldować. I stąd podobno całe to zamieszanie polegające na
    myleniu meldunku z prawem do mieszkania...

    > może tylko na drodze cywilnej eksmitowac go jesli utrudnia zamieszkiwanie...

    Zgadza się.

    > poki rodzice zyja to nie ma mowy o współwłasnosci z dziećmi pełnoletnimi...

    Nie piszę o współwłasności. Posiadacz a właściciel to nie to samo.

    > Sandra

    Marta

  • 5. Data: 2002-10-26 12:21:20
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > gdzie się chce zameldować. I stąd podobno całe to zamieszanie polegające na
    > myleniu meldunku z prawem do mieszkania...

    Już znalazłam :)

    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_020705/prawo/prawo_a
    _9.html

    Marta

  • 6. Data: 2002-10-26 12:28:37
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    > Na pewno nie ma? A obowiązki dziecka wobec rodziców, którzy go utrzymują
    > przestają obowiązywać po osiągnięciu pełnoletności?

    nie myl pojęć

    Poza tym nie wiem, czy
    > pełnoletni nie jest na przykład studentem.

    alimentacja tak ...prosze nie myl pojęć...

    Myślę, że warto być też świadomym,
    > że rodzice też mogą być w przyszłości do alimentów od dziecka... nawet,
    jeśli
    > rodzice są pełnoletni :-D

    nie przesadzaj to inny temat głownie chodziło o mieszkanie a nie o obowiązek
    alimentacyjny...

    Sandra

  • 7. Data: 2002-10-26 13:07:01
    Od: s...@p...onet.pl

    > nie przesadzaj to inny temat głownie chodziło o mieszkanie a nie o obowiązek
    > alimentacyjny...

    Wiesz, niekoniecznie mylę pojęcia. Uważam, że podane artykuły dają szerszy
    pogląd na stosunki jakie według prawa powinny panować w rodzinie.
    I że Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy coś na ten temat jednak mówi a nie, że
    dotyczy nie tylko obowiązku alimentacyjnego, przyznania opieki i małżeństwa.

    Choćby ten:

    Art. 87. Rodzice i dzieci obowiązani są wspierać się wzajemnie

    Czy nie miałby tu zastosowania? Czy wyrzucanie dziecka (czy też rodzica) z domu
    nie jest niedopełnieniem tego obowiązku? Przecież małoletni raczej nie mają
    możliwości wspierania rodziców, więc art. dotyczy chyba również pełnoletnich
    dzieci?

    > Sandra

    Marta

  • 8. Data: 2002-10-26 13:07:27
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...

    > tam
    >
    > Już znalazłam :)

    tylko eksmisja może prawnie usunąć go z domu i nie kombinujcie...
    bo to jest dziecinne w chwili kiedy on ma taki problem...
    i na pewno nie prawo rodzinne,kiedy jest dorosłym człowiekiem
    gdybać to sobie można przy kawie
    Sandra

  • 9. Data: 2002-10-26 13:12:36
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...

    > tam
    >
    > Już znalazłam :)

    prosze o podst.prawną to mi nic nie mówi ...

  • 10. Data: 2002-10-26 13:20:57
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    mają
    > możliwości wspierania rodziców, więc art. dotyczy chyba również

    a jaki on ma związek z zamieszkiwaniem osoby dorosłej ?
    wiesz znam bardzo dobrze prace w sądzie rodzinnym i z całą
    odpowiedzialnością stwierdzam ,że nie prowadzi sąd spraw dot.
    sporów pełnoletnich dzieci z rodzicami w zakresie zamieszkiwania...proponuje
    poszerzyć swój zakres wiadomości czytając o ustroju sądów powszechnych w
    nim to bowiem jest zawarty wykaz, jakimi sprawami zajmują się poszczególne
    sądy...

    Sandra