  • 1. Data: 2002-10-25 08:16:08
    Temat: Komornik - umorzenie i...
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam, znajomy otrzymal wlasnie od komornika list, w ktorym informuje ze sprawa
    zostala umorzona. Jako powod: brak pracy, brak majatku itp. Z tego co mi
    wiadomo, to osoba ta prosila o rozlozenie na raty splaty mialy byc one splacane
    od momentu podjecia przez dluznika pracy. Jakie teraz konsekwencje mu groza?

  • 2. Data: 2002-10-25 13:32:37
    Temat: Re: Komornik - umorzenie i...
    Od: "Stanisław Salamaga" <s...@h...pl>

    Czy kolega jest dłużnikiem, czy wierzycielem.
    Jak dłużnikiem, to tylko się cieszyć.
    Jak wierzycielem, to modlić się o zdrowie dłużnika i powodzenie - dla niego
    - w interesach.
    Stanisław

    g...@p...onet.pl napisał(a) w artykule
    <1...@n...onet.pl>...

  • 3. Data: 2002-10-25 13:47:54
    Od: g...@p...onet.pl

    > Czy kolega jest dłużnikiem, czy wierzycielem.

    dluznikiem, zalezy mu na splacie dlugu, tylko ze obecnie nie ma z czego,
    komornik umorzyl postepowanie. W pismie chyba bylo ze sprawa wraca do sadu.
    Chodzi o to, co sad w takim wypadku postanowic moze

    > Jak dłużnikiem, to tylko się cieszyć.

    pewnie tak, tylko ze on chce to splacic

  • 4. Data: 2002-10-25 19:20:38
    Od: "Stanisław Salamaga" <s...@h...pl>

    Kolega - znaczy się - jest solidnym gościem i za to mu chwała.
    Są jednak sytuacje w których " i choćbyś chciał".
    Samo życie.
    Nie wiem tylko dlaczego sprawa wraca do sądu.
    Chyba, że wierzyciel kolegi złożył zażalenie - skargę na czynność komornika
    - w przedmiocie umorzenia postępowania.
    Ale takie już prawo wierzyciela.
    Będzie jednak musiał wykazać, że jest majątek - że kolega go ma - z którego
    można prowadzić egzekucję, i umorzenie przez komornika było niezasadne.
    I to podlegać będzie ocenie sądu.
    Jeżeli nie wykaże tego co wyżej to sąd utrzyma umorzenie, co nie pozbawia
    wierzyciela - w przyszłości - ponownego wszczęcia i prowadzenia tej
    egzekucji.
    Tak, że na tą chwilę to tylko czekać i ew. przed sądem podtrzymywać, że w
    tej chwili nie ma z czego.
    A przy tym dużo myśleć.
    Polecam - co nie jest namową do uchylania się.
    Długi - tak to już jest - przecież trzeba spłacać.
    Ale kolega jest taki, jak to było na wstępie.

  • 5. Data: 2002-10-25 19:30:11
    Od: g...@p...onet.pl

    > Nie wiem tylko dlaczego sprawa wraca do sądu.

    Komornik (blablabla) na podstawie art.824kpc. Postanawia:
    1) Postepowanie egzekucyjne umorzyc i zwrocic tytul wykonawczy do Sadu
    Rejonowego z dnia 2001-07-10 w sprawie syg (tutaj jakies cyfry).
    2) Koszty postepowania ustalic na kwote 114zl.

    Powyzsze kwoty zostaly pokryte z oplaty zlozonej przez wiezyciela

    > Ale takie już prawo wierzyciela.

    ktory nie odpowiada (ponoc) na pisemne prosby rozlozenia splaty na raty

    > Będzie jednak musiał wykazać, że jest majątek - że kolega go ma - z którego
    > można prowadzić egzekucję, i umorzenie przez komornika było niezasadne.
    > I to podlegać będzie ocenie sądu.

    Hm, ciezko to okreslic, mieszka z rodzicami (jedno z nich pracuje, drugie nie),
    w rodzinie 4 osoby...

    > Jeżeli nie wykaże tego co wyżej to sąd utrzyma umorzenie, co nie pozbawia
    > wierzyciela - w przyszłości - ponownego wszczęcia i prowadzenia tej
    > egzekucji.

    Zanim to nastapi, to pewnie jakos sie dogadaja, tu nie chodzi pewnie o wielka
    kwote (zapoytam o co dokladnie), tylko o brak w chwili obecnej pieniedzy.

    > Polecam - co nie jest namową do uchylania się.

    Splacic i zapomniec, na przyszlosc uwazac....

    > Długi - tak to już jest - przecież trzeba spłacać.
    > Ale kolega jest taki, jak to było na wstępie.

    Dziekuje, przekaze mu.
    Pozdrawiam.