  • 1. Data: 2003-04-10 13:46:25
    Temat: Potrzebuję pomocy i porady prawnej.
    Od: "Gobi" <t...@g...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów.

    Jestem od dwóch lat w separacji z mężem, który zamierza na stałe opuścić
    Polskę (jest obcokrajowcem).
    Mamy małe dziecko i nie za bardzo uśmiecha mi się żyć przez całe życie w
    wynajmowanym mieszkaniu.
    Uzgodniliśmy jakiś czas temu, że kupi nam mieszkanie (konkretnie na
    trzyletnie dziecko) i jakoś się rozejdziemy.
    Jednak teraz pod pretekstem, że nie można będzie tego mieszkania sprzedać
    przed ukończeniem 18 roku życia
    przez naszego syna rozmyślił się i chce kupić mieszkanie na siebie - a to
    jest zawsze dla mnie ryzyko, że kiedyś może się
    rozmyślić i sprzedać mieszkanie wbrew mojej woli.
    Czy to jest prawda co mi usiłuje wmówić, czy jest jakaś forma umowy np. że
    mieszkanie zapisane jest jest na dziecko
    ale z zastrzeżeniem, że można je sprzedać przed ukończeniem 18 lat tylko za
    obopólną zgodą rodziców?
    Poradźcie co mam robić aby nie zostać na lodzie?

    Pozdrawiam Gobi

  • 2. Data: 2003-04-10 23:37:17
    Temat: Odp: Potrzebuję pomocy i porady prawnej.
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Gobi <t...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b73sjk$53n$...@j...coi.pw.edu.pl...
    > Witam wszystkich grupowiczów.
    > przez naszego syna rozmyślił się i chce kupić mieszkanie na siebie - a to
    > jest zawsze dla mnie ryzyko,

    będzie to Wasza wspólność ...

    że kiedyś może się
    > rozmyślić i sprzedać mieszkanie wbrew mojej woli.
    nie moze wbrew twojej woli ...ale może oprzeć sie o sąd...

> [...]
    > mieszkanie zapisane jest jest na dziecko
    > ale z zastrzeżeniem, że można je sprzedać przed ukończeniem 18 lat tylko

    majątek dziecka można sprzedac tylko za zgodą sądu jezeli mieszkanie będzie
    kupione na dziecko a rodzice będą chcieli je sprzedać muszą wystąpić o zgode
    do sądu ...jedno z rodziców nic w tej kwestii nie zrobi ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-04-11 07:18:18
    Temat: Re: Potrzebuję pomocy i porady prawnej.
    Od: "Gobi" <t...@g...pl>

    > będzie to Wasza wspólność ...

    Niestety chce podpisać ze mną intercyzę małżeńską :((

  • 4. Data: 2003-04-11 07:57:38
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Gobi wrote:
> [...]
    > jest zawsze dla mnie ryzyko, że kiedyś może się
    > rozmyślić i sprzedać mieszkanie wbrew mojej woli.

    A może mieszkanie na niego i służebność?

    KG

  • 5. Data: 2003-04-11 08:59:35
    Od: "Gobi" <t...@g...pl>

    > A może mieszkanie na niego i służebność?

    Można coś bliżej na ten temat?

  • 6. Data: 2003-04-11 09:38:47
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Gobi <t...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b75q7u$rs8$...@j...coi.pw.edu.pl...
    > Niestety chce podpisać ze mną intercyzę małżeńską :((

    siła zaprowadzi? boisz się go i nieboja zjedli nie taki on mocny jak się
    wydaj kobieto obudź się ...chce cię zrobić na szaro więc dobrze rusz głową

    Sandra

  • 7. Data: 2003-04-11 10:22:25
    Od: "Gobi" <t...@g...pl>

    > siła zaprowadzi? boisz się go i nieboja zjedli nie taki on mocny jak się
    > wydaj kobieto obudź się ...chce cię zrobić na szaro więc dobrze rusz głową

    A może najpierw chce podpisać intercyzę (warunek) a potem dopiero kupi
    mieszkanie na siebie,
    ludzie są przebiegli.
    A co do ruszania głową to nie zawsze ma się do tego głowę i po to piszę na
    grupę aby wysłuchać
    (być może bardzo cennych) rad....... a obudzona jestem od dawna - kubłem
    zimnej wody.

  • 8. Data: 2003-04-11 19:35:24
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Gobi <t...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b76515$13s$...@j...coi.pw.edu.pl...
    > A może najpierw chce podpisać intercyzę (warunek) a potem dopiero kupi
    > mieszkanie na siebie,
    > ludzie są przebiegli.

    więc nie podpisuj niczego ...

> [...]
    > grupę aby wysłuchać
    > (być może bardzo cennych) rad....... a obudzona jestem od dawna - kubłem

    widać z tego ,że nie dopóki nie podpiszesz jestes majątek wspólny a co do
    mieszkania kupcie dziecku w momencie jak będzie chciał sprzedać bez Twojej
    zgody bedzie musiał wystapić do sądu a ten będzie wzywał Ciebie i tym
    sposobem nie będzie miał możliwości sprzedania ...

    Sandra