  • 1. Data: 2004-11-01 10:27:12
    Temat: Postepowanie rejestrowe - trybunal europejski
    Od: "kasper" <a...@v...pl>

    Szanowni Grupowicze,

    Jesli mozna to powtorze kwestię sprzed tygodnia i bardzi proszę o odpowiedź.

    Otrzymałem w postepowaniu rejestrowym (podwyższenie kapitału akcyjnego)
    Postanowienie Sekcji Odwoławczej Sądu, które uważam za bezzasadne. Równocześnie
    z Postanowieniem otrzymałem Pouczenie: Sąd informuje, że od załączonego
    orzeczenia z uzasadnieniem nie służy środek zaskarżenia. [nieścisłość bo to
    jednak Postanowienie a nie orzeczenie].

    Sąd odmowil udzialu w sprawie rejestracji podwyzszania kapitalu. Uznal, iż nie
    moze interpretowac interesu prawnego w sposob rozszerzający. Najkrócej mówiąc
    sad wykazal się brakiem wyobrazni i nieznajmoscią ekonomii. I do tego dołączył
    informację, że nie służy środek zaskarżenia.

    Czy jest jakis nadzwyczajny srodek odwoławczy, typu kasacja, trybunał
    europejski? Tutaj postanowienie konczy sprawę, jest to o tyle dziwne że sąd
    zamiast ocenic merytorycznie wniosek o niepodwyższanie kapitału akcyjnego w
    drodze emisji akcji zajał się dylematem kto moze być stroną postepowania. Sad
    wykazał sie dyletanctwem odnośnie interpretacji skutków podwyższenia kapitału
    akcyjnego. Jezeli jest mozliwość odwołąnia się do "sądu europejskiego" to tak
    uczunię - rozstrzyganie sporów dotyczących naruszenia praw korporacyjnych jest
    jednak bliższe europeskiemu wymiarowi sprawiedliwosci niz polskiemu sadowi
    rejestrowemu. Tylko czy w tym przypadku jest taka możliwość?

    Pozdrawiam,
    Kasper

  • 2. Data: 2004-11-01 15:18:29
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kasper napisał(a) w wiadomości

> [...]
    > załączonego orzeczenia z uzasadnieniem nie służy środek zaskarżenia.
    > [nieścisłość bo to jednak Postanowienie a nie orzeczenie].

    Postanowienie to również orzeczenie, więc nie ma nieścisłości.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-11-01 23:25:57
    Od: "kasper" <a...@v...pl>

    > użytkownik kasper napisał(a)  w wiadomości

    > Postanowienie to również orzeczenie, więc nie ma nieścisłości.
    >
    > --
    > JOHNSON :)

    Prawdopodobnie masz rację. Czyli takie postanowienie to orzeczenie kończące
    sprawę. Właśnie i co dalej?
    Trochę mnie dziwi, że sąd wyjaśnia, iż nie służy środek zaskarżenia. To jak to
    jest z dalszym postępowaniem "panaeuropejskim"? Jest coś co przysługuje czy
    nie ma?
    A jeżeli jest to jak rozumieć informację sądu skierowaną do osoby występującej
    bez pełnomocnika procesowego mówiącą o braku przysługujących środków
    zaskarżenia? - bo to wówczas byłoby tak jakby wprowadzanie w błąd.

    Pozdrawiam
    Kasper

  • 4. Data: 2004-11-02 12:19:50
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    > Trochę mnie dziwi, że sąd wyjaśnia, iż nie służy środek zaskarżenia. To
    jak to
    > jest z dalszym postępowaniem "panaeuropejskim"?

    Jeśli uważasz, że to postanowienie narusza prawa człowieka, to możesz wnieść
    skargę to Trybunału strasburskiego.

    brett