  • 1. Data: 2003-04-14 08:55:32
    Temat: pijany prawadzacy, wlasciciel auta z na miejscu pasazera
    Od: "marcin" <d...@p...onet.pl>

    Witam

    Co grozi osobie ktora jechala razem z pijanym kierowca w aucie ? osoba ta
    tez byla pijana i byla wlascicielem auta, ale siedziala z boku kierowcy.

  • 2. Data: 2003-04-14 14:03:00
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Użytkownik marcin <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b7dt2a$is2$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    osoba ta
    > tez byla pijana i byla wlascicielem auta, ale siedziala z boku

    Grozi mu odpowiedzialność karna za udostępnienie samochodu .
    Było takich przypadków wiele .Sąd nie odpuścił mu .

  • 3. Data: 2003-04-14 15:00:15
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik bubu <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b7ef37$2g7> >
    > Grozi mu odpowiedzialność karna za udostępnienie samochodu .

    Pomocnictwo? Ciekawe...

    --
    Depi.

  • 4. Data: 2003-04-14 15:33:44
    Od: "marcin" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > >

    > Grozi mu odpowiedzialność karna za udostępnienie samochodu .
    > Było takich przypadków wiele .Sąd nie odpuścił mu .

    tzn jaka to odpowiedzialnosc karna ??? wiezienie ?? kara gzywny ??? jesli
    tak to ile ?

  • 5. Data: 2003-04-14 15:34:36
    Od: "marcin" <d...@p...onet.pl>

    > Użytkownik bubu <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:b7ef37$2g7> >
    >
    > Pomocnictwo? Ciekawe...

    a co w przypadku gdy np. jestem pijany i nie jestem swiadomy tego ze osoba
    prowadzaca
    cos wypila ???

  • 6. Data: 2003-04-14 20:17:50
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Olender wrote:
    > Pomocnictwo? Ciekawe...

    A dlaczego nie?

    KG

  • 7. Data: 2003-04-14 21:25:43
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    marcin na pl.soc.prawo se coś napisał(a), a ja teraz odpowiadam:

    > a co w przypadku gdy np. jestem pijany i nie jestem swiadomy tego ze osoba
    > prowadzaca
    > cos wypila ???

    Na podobnej zasadzie można się tłumaczyć prowadząc auto po pijaku: ,,wysoki
    sądzie, pijany byłem, więc wsiadłem nieświadomy swoich czynów a potem
    zabiłem teściową nie wiedząc co robię, tak byłem naprany''

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 8. Data: 2003-04-14 21:34:40
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    > A dlaczego nie?

    A czy ja mowie, ze nie? Po prostu - ciekawe :-)

    A propos ciekawych rzeczy, to gdzies ( chyba Polityka ) przeczytalem,
    oczywiscie w kontekscie pozaprawnym wiec tylko w formie wzmianki, o tym, ze
    prokurator rejonowy dla, chyba, W-wy Pragi-Polnoc uzyl art. 275 par 2
    ...innych ograniczen jego [oskrazonego] swobody...) do wydania tzw.
    "restraining order", czyli zakazu zblizania sie do osoby ( oczywiscie
    maltretowanej zony ). Czy slyszeliscie cos o tym, czy zostalo to zaskarzone,
    czy sie utrzymalo? Bardzo mnie to ciekawi i nawet rozwazam udanie sie do
    zrodla, aby sie czegos dowiedziec. Fajne, tworcze uzycie prawa - zupelnie
    niepodobne do prokuratora ;-)))

    Depi.

  • 9. Data: 2003-04-14 21:40:25
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik marcin <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b7ekd1

    > tzn jaka to odpowiedzialnosc karna ??? wiezienie ?? kara gzywny ??? jesli
    > tak to ile ?

    Kalifikacja prawna : art. 178a w zw. z art.18 par 3 i art. 19 Kodeksu
    karnego :

    Art. 178a. § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem
    środka odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym lub
    powietrznym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    § 2. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka
    odurzającego, prowadzi na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania inny
    pojazd niż określony w § 1,podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
    albo pozbawienia wolności do roku.

    § 3. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2 sąd może orzec
    podanie wyroku do publicznej wiadomości.

    Depi.

  • 10. Data: 2003-04-14 22:10:12
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b7f91o$g4r$...@s...bnet.pl...

> [...]
    > sądzie, pijany byłem, więc wsiadłem nieświadomy swoich czynów a potem
    > zabiłem teściową nie wiedząc co robię, tak byłem naprany''

    No nie do konca tak - pomocnictwo musi byc swiadome i celowe, odpowiada sie
    "w granicach umyslnosci", wiec zamiar bezposredni jest tu konieczny. Jesli
    nie ogranial w chwili popelnieniu czynu faktu, ze prowadzacy takze pil
    alkohol, to mysle, ze sa dobre podstawy do obrony.

    Depi.