    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Niepełnoletni i działalność gospodarcza!!!
    Date: Tue, 10 Dec 2002 18:48:07 +0100

    Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:at54m1$spo$...@n...tpi.pl...

    > Chyba, chyba... A może zamiast niejasnego przeczucia jakieś prawo bysmy
    > przytoczyli?

    przedsiębiorca może zostać zgodnie z prawem polskim osoba
    pełnoletnia,której nie ograniczono zdolności do czynności prawnych...
    art.11 k.c co do ,której rodzice nie mają takiego umocowania by mogli
    reprezentowac ich zgodnie z art.98 § 2 i 3 k.r.o stosownie do postanowień
    zawartych w tych przepisach żaden z rodziców nie może reprezentować dziecka
    przy dokonywaniu czynności prawnych ( art. 56 - 66 i inne art. zwiazane z
    tym tematem ) chyba ,że czynność prawna polega na bezpłatnym przysporzeniu
    na rzecz dziecka albo dotyczy należnych dziecku od drugiego z rodziców
    środków utrzymania i wychowania art.98§1 k.r.o

    Jeśli masz jakieś kontrargumenty, to możemy sie pospierać, ale
    > "chyba" jeszcze nie jest obowiązującym źródłem prawa w RP.

    a jednak jest ...nieletni za zgodą rodziców może podjąć jakieś zatrudnienia
    ale nie mając pełnej zdolności do czynności prawnych nie może być
    przedsiebiorcą ...

    Sandra