  • Data: 2002-12-11 14:58:11
    Temat: Re: Niepełnoletni i działalność gospodarcza!!!
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:at5na5$g2g$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:at5jku$gtb$...@n...tpi.pl...
    >
    > na początek to odpowiedz mi co rozumiesz przez czynność prawną zgodnie
    > oczywiście z k.c ?

    Tu nie ma co rozumieć, nie ma chyba większych wątpliwości, co do definicji
    czynności prawnej. Ty mi powiedz, dlaczego to jest dla Ciebie istotne w
    kontekscie możliwości podejmowania przez osoby małoletnie działalności
    gospodarczej? A tak zupełnie na marginesie - czy czynność prawną można
    rozumieć _niezgodnie_ z kodeksem cywilnym?

    > myślę ,że o takiej samej treści:-) interpretacja różna ,wszystko wynika z
    > k.c
    > j.w

    Dla Ciebie wynika, dla mnie i innych jak widać nie. Klarowności wywodu
    zrobiłoby dobrze, jakbyś czasem tłumaczyła swoje dosyć gwałtowne przeskoki,
    chyba nawet bardziej intuicyjne niz logiczne. Art. 98. kro statuuje
    przedstawicielstwo ustawowe rodziców względem dziecka. Jak z tego
    wycięgnęłaś wniosek, że małoletni nie może prowadzić działalnosci
    gospodarczej pozostaje jak na razie Twoją słodką tajemnicą.

    > j.w

    P.m.b.,a.z.n.k.,o.c.C.c.

    Powtarzam - wycięgniecie z przepisów dotyczących zdolności do czynnosci
    prawnych i przedstawicielstwa ustawowego "dzieci" ( takim terminem AFAIR
    posługuje się kro ) zakazu prowadzenia działalnosci gospodarczej przez osoby
    małoletnie uważam za nieuprawniony, karkołomny i całkowicie niezgodny z
    zasadami demokratyczengo państwa prawa, w którym zasadaniczo obywatelom
    wolno wszystko, poza tym , czego im nie wolno. Czy zaraz wysnujesz może
    wniosek, ze art 11 kc i 98 kro wynika także, że małoletni obywatelem nie
    jest?

    Depi.