  • 1. Data: 2003-12-16 06:20:02
    Temat: Mieszkanie i mąż
    Od: "Ado" <s...@o...pl>

    Witam!
    Jestem właścicielką mieszkania kupionego przed ślubem. Z tego co się orientuję
    stanowi ono mój odrębbny majątek. Chcę jedank aby mąż miał do niego takie same
    prawa, jak ja.
    Proszę o radę - co mam zrobić, co załatwić?

    Ado

  • 2. Data: 2003-12-16 07:22:39
    Temat: Re: Mieszkanie i mąż
    Od: "Adam" <f...@p...onet.pl>

    Nie rób tego!

  • 3. Data: 2003-12-16 07:27:23
    Od: "Adam" <f...@p...onet.pl>

    Wiem że Go kochasz, ale skąd wiesz co będzie za 5,10,15 czy 20 lat. Moi
    rodzice rozwiedli się po 20 latach szczęsliwego małżeństwa, a mama miała
    dom, który był tylko jej - dzięki temu mogła ten dom sprzedać i kupić sobie
    ładne mieszkanko (bez sądów, podziałów majatku, spłacania, dodatkowych
    strasów itp).
    Zdecydowanie odradzam - jeżeli On cię naprawde kocha - zrozumie i nie będzie
    naciskał!

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-12-16 08:16:58
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Jestem właścicielką mieszkania kupionego przed ślubem. Z tego co się orientuję
    > stanowi ono mój odrębbny majątek. Chcę jedank aby mąż miał do niego takie same
    > prawa, jak ja.

    Dobrze sie zastanow .... kto wie czy bedziesz miala kiedys dokad pojsc.

  • 5. Data: 2003-12-16 08:23:39
    Od: "marmo" <m...@g...pl>

    z tego co wiem o ile nie wskazalas mieszkania jako twojego przed slubem jest ono juz
    waszym wspolnym majatkiem.
    Chyba ze sie myle, ale co to znaczy ze kupielas przed slubem?
    Czy wazna jest data podpisania umowy na zakup, czy calkowitej zaplaty, czy np
    podpisania aktu notarialnego.
    Ja mialem taka sytuacje: podpisalem umowe na zakup, zaczalem placic, orzenilem sie,
    skonczylem splacac i akt notarialny podpisywalismy razem.

    Marcin Molewski

  • 6. Data: 2003-12-16 08:42:53
    Temat: Odp: Mieszkanie i mąż
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

[...]

    Umowy przed... nie mają tu znaczenia .Liczy się data aktu notarialnego .

  • 7. Data: 2003-12-16 08:54:21
    Temat: Re: Odp: Mieszkanie i mąż
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <brmgj6$5ff$1@atlantis.news.tpi.pl>, bubu wrote:
    > Umowy przed... nie mają tu znaczenia .Liczy się data aktu notarialnego .

    Tak? A nie liczy się czasami z czyjego majątku dokonano zakupu?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2003-12-16 09:01:09
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Powiedz mi , dlaczego kobiety jak nie mają kłopotów
    to muszą same ich szukać jak te ćmy lecące do ognia ???
    Taką głupotę zrobiła moja znajoma i już 5 rok ciąga się
    po sądach i furę pieniędzy już straciła na adwokata ,
    ekspertyzy sądowe oraz koszty sądowe .
    Jeśli Cię kocha to nie będzie chciął zawłaszczyć Twojej
    własności a jeśli bardzo domaga się tej wspólnoty to
    tymbardziej nie jest godny Twego zaufania .
    Jacek

  • 9. Data: 2003-12-16 09:25:42
    Temat: Odp: Odp: Mieszkanie i mąż
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    > Tak? A nie liczy się czasami z czyjego majątku dokonano zakupu?

    Liczy się . Ale czy masz dokumenty urzędowe to potwierdzające
    aby sąd nie miał wątpliwości ?????????
    Wszelkie oświadczenia i poświadczenia twoje , rodziny itp nie mają
    żadnej wartości dla sądu .
    Moja znajoma miała W AKCIE NOTARIALNYM WPISANE
    że nieruchomość jest kupowana wspólnie ale ZA PIENIĄDZE
    WYŁĄCZNIE mojej znajomej . Sprawa sądowa odkręcenia tego
    zapisu jest w toku . Do wygrania z niepotrzebnymi kosztami i nerwami.
    Światła pani notariusz w trakcie spisywania tego aktu woli widziała
    i czuła smrodek tego zapisu i z własnej woli przemyciła zapis
    za czyje pieniądze była kupowana nieruchomość . Tylko dzięki
    temu przemyconemu zapisowi po kilku latach wrednego
    i niewdzięcznego współwłaściciela można będzie pozbawić
    prawa współwłasności .

  • 10. Data: 2003-12-16 09:46:55
    Temat: Re: Odp: Odp: Mieszkanie i mąż
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <brmj5u$mte$1@nemesis.news.tpi.pl>, bubu wrote:
    > Liczy się . Ale czy masz dokumenty urzędowe to potwierdzające
    > aby sąd nie miał wątpliwości ?????????

    No chyba najczęściej aż tak o to nie trudno, chyba że się kupuje za
    gotówkę :)

    > Wszelkie oświadczenia i poświadczenia twoje , rodziny itp nie mają
    > żadnej wartości dla sądu .

    Spodziewam się że dokumentacja przelewów z osobistego konta może mieć.

    --
    Marcin