  • 21. Data: 2002-12-11 19:28:01
    Temat: Re: Faktura VAT
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Jestes tego pewien?

    Nie jestem - zwłaszcza gdy spojrzałem jeszcze raz do rozporządzenia i
    faktycznie
    tego nie znalazłem.
    Tym niemniej coś mi się kołacze, że gdzieś spotkałem się z taką
    interpretacją -
    niestety nie pamiętam gdzie i kiedy.
    Tak więc upierać się przy tym nie będę (chyba że znajdę jakiś konkret).

    > Faktura jest dobrze wystawiona. Nie wiadomo tylko dlaczego ktos pokazuje
    ja
    > kontrolerowi bez podpisu nabywcy :-)

    Hmm...a to - jak zauważył Baton - może juz podpadać pod fakturę
    niepotwierdzoną
    kopią u sprzedawcy ;-)

    pozd.Pix

  • 22. Data: 2002-12-11 19:31:49
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Konieczny" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Dodam moze jeszcze, w razie watpliwosci..
    > Wszelki naleznosci wzgledem US sa regulowane regularnie

    WKF (to od Gotfryda sciagniete): Proponowalbym przynajmniej na tych grupach
    uzywac terminow "zobowiazania" oraz "naleznosci" w znaczeniu ksiegowym a nie
    potocznym.
    To nie sa wypowiedzi do gazet.

    Pozdrawiam,

    Karol

  • 23. Data: 2002-12-11 19:42:36
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Hmm...a to - jak zauważył Baton - może juz podpadać pod fakturę
    > niepotwierdzoną
    > kopią u sprzedawcy ;-)

    IMHO rozumowanie Batona jest mocno naciagane.

    Pozdrawiam,

    Karol

  • 24. Data: 2002-12-11 20:24:23
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > IMHO rozumowanie Batona jest mocno naciagane.

    Możliwe.
    Ale prawdę mówiąc to u siebie bałbym się takich faktur (tzn. jako ich
    odbiorca). Zwłaszcza gdyby była ich większa ilość lub istotne
    kwoty - po kilku latach mogą się z tego uzbierać niezłe odsetki.
    W końcu przypadki bezczelnego naciągania prawa pod byle
    pretekstem mają jednak miejsce, a ta sytuacja zdaje się dawać
    do tego doskonałą okazję dla "sprytnego" urzędasa :-(

    pozd.Pix

  • 25. Data: 2002-12-11 20:34:22
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Możliwe.
    > Ale prawdę mówiąc to u siebie bałbym się takich faktur (tzn. jako ich
    > odbiorca). Zwłaszcza gdyby była ich większa ilość lub istotne
    > kwoty - po kilku latach

    Ustawa o VAT obowiazuje juz ponad 9 lat.

    >mogą się z tego uzbierać niezłe odsetki.
    > W końcu przypadki bezczelnego naciągania prawa pod byle
    > pretekstem mają jednak miejsce, a ta sytuacja zdaje się dawać
    > do tego doskonałą okazję dla "sprytnego" urzędasa :-(

    Czy ktos slyszal o problemach z tymi podpisami?
    9 lat to kawal czasu, zeby taka sprawa juz wyszla.
    Chyba trzeba zajrzec do Zubrzyckiego.

    Karol

  • 26. Data: 2002-12-11 20:43:59
    Temat: Odp: Faktura VAT
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik pix <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at8775$9as$...@n...tpi.pl...
    > W końcu przypadki bezczelnego naciągania prawa pod byle
    > pretekstem

    raczej nie zgodziłabym się z taką opinią ...w sądzie jak zaczynasz pracować
    w imie prawa to na początku szczególnie się zwraca uwagę na podpis... bez
    podpisu pismo nie jest ważne i nie rodzi skutków ...obojętnie od kogo by
    nie wpłyneło ...

    Sandra

  • 27. Data: 2002-12-11 20:49:22
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Ustawa o VAT obowiazuje juz ponad 9 lat.

    Miałem na myśli kilka lat do upływu terminu przedawnienia.

    > Czy ktos slyszal o problemach z tymi podpisami?
    > 9 lat to kawal czasu, zeby taka sprawa juz wyszla.
    > Chyba trzeba zajrzec do Zubrzyckiego.

    To że głośnych przypadków dotąd nie było (?) nie świadczy o tym, że w razie
    potrzeby problem kiedyś nie wypłynie.
    Może wystarczy wewnętrzne zalecenie dla USów ze strony min.fin. gdyby
    rząd zechciał być dobry dla np. pielegniarek, nauczycieli czy rolników
    i potrzebował zebrać trochę kasy.
    AFAIR swego czasu podobne prikazy wydawał w innych sprawach
    niesławnej pamięci pan Bauc.

    pozd.Pix

  • 28. Data: 2002-12-11 20:57:30
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > podpisu pismo nie jest ważne i nie rodzi skutków ...obojętnie od kogo by

    Pisałem raczej w sensie ogólnym - co bardziej drastyczne przypadki
    naginania prawa przez urzędników skarbowych trafiają od czasu do czasu
    na łamy prasy.
    A ile ich jest w rzeczywistości i nie dociera do opinii publicznej to można
    się tylko domyślać (np. po stale rosnącej kwocie zwrotów niesłusznie
    pobranych
    podatków).
    Do czasu ewentualnego rozstrzygnięcia sporu w NSA "trafionej" firmy może
    juz dawno nie być.

    pozd.Pix

  • 29. Data: 2002-12-11 22:03:06
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik pix <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at893n$ncq$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > pobranych
    > podatków).
    > Do czasu ewentualnego rozstrzygnięcia sporu w NSA "trafionej" firmy może

    zgadza się zwariowane jest teraz wszystko i pod plaszczykiem prawa moze sie
    wiele rzeczy wydarzyć ale nie zmienia to faktu ,ze gdy trafi na kogos tak
    jak w tym przypadku ...prawo pokaze ,ze cos jest jednak niezgodnego z
    ogolnymi normami ustalonymi przez ustawodawce ...

    Sandra

  • 30. Data: 2002-12-11 22:14:29
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > jak w tym przypadku ...prawo pokaze ,ze cos jest jednak niezgodnego z
    > ogolnymi normami ustalonymi przez ustawodawce ...

    No tak, tylko "mleko się już wylało" (czyli firma splajtowała).
    Zdaje się, że urzędnik, który swoimi bezprawnymi decyzjami doprowadził
    kogoś do bankructwa nie ponosi za to specjalnych konsekwencji, a może
    nawet inkasuje premię za nałożone kary.

    A co do tego, że "prawo pokaże" - dzisiejsze orzeczenie Trybunału w sprawie
    opłat za parkowanie jest IMHO dosyć kontrowersyjne. Prawo pokazało, że
    przepis
    jest niezgodny z konstytucją, ale mozna go dalej stosować. Czy to normalne??

    Pix