  • 11. Data: 2005-01-25 15:33:16
    Temat: Re: Odmowa sprzedazy biletu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek "arkadoo" wrote:

    > Sprzedawca dostarcza Ci bilet, Ty płacisz za ten bilet kwotę określoną.
    > Kwotą określoną jest 2,2PLN i to w Twojej gestii leży dostarczenie tej
    > kwoty. IMHO po Twojej stronie leży wina. 2,2PLN to nie to samo co 200PLN.

    ROTFL

    > Tak samo bilet z Gdyni do Pcimia Dolnego to nie to samo, co bilet z Gdyni do
    > Pasikórowic Górnych

    'Bilet' NBP o nominale 200zł jest prawnym środkiem płatniczym w Polsce -
    tak samo jak 'bilet' o każdym innym nominale.

  • 12. Data: 2005-01-25 15:33:40
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Arek "arkadoo" wrote:
    > mgr prawa, ćwiczeniowiec od p. cywilnego.

    A podstawe podal ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 13. Data: 2005-01-25 15:38:34
    Od: "Arek \"arkadoo\"" <a...@r...com>

    > A podstawe podal ?

    Nie podał. Z ciekawości na uczelnie zapytam się innych jak ta sprawa
    wygląda. A czy jest coś, co reguluj, że sprzedawca ma obowiązek przyjąc
    każdy nominał i wydać resztę?

  • 14. Data: 2005-01-25 15:41:10
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Arek "arkadoo" wrote:

    > Nie podał. Z ciekawości na uczelnie zapytam się innych jak ta
    > sprawa wygląda. A czy jest coś, co reguluj, że sprzedawca ma
    > obowiązek przyjąc każdy nominał i wydać resztę?

    A na jakiej podstawie moze odmowic mi przyjecia legalnego srodka
    platniczego, jakim niewatlpiwie jest niesfalszowany banknot o nominale 200
    PLN ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 15. Data: 2005-01-25 15:44:06
    Od: "Arek \"arkadoo\"" <a...@r...com>

    > A na jakiej podstawie moze odmowic mi przyjecia legalnego srodka
    > platniczego, jakim niewatlpiwie jest niesfalszowany banknot o nominale 200
    > PLN ?

    Ja bym na jej miejscu tłumaczył się tym, że zoobowiązany dostarczyć jest
    kwotę 2,2zł a nie 200zł. Tak na zajęciach powiedziano i podzielam tą wersję,
    że to kupujący powienien dostarczyć kwotę, a gdy sprzedawczyni nie ma jak
    wydać to powinien kupujący dostarczyć odpowiednio mniejszy nominał.

  • 16. Data: 2005-01-25 15:50:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek "arkadoo" wrote:

    > Ja bym na jej miejscu tłumaczył się tym, że zoobowiązany dostarczyć jest
    > kwotę 2,2zł a nie 200zł. Tak na zajęciach powiedziano i podzielam tą wersję,

    Wiesz, komuś 'na zajęciach' ktoś mógł powiedzieć, że Ziemia jest płaska
    i stoi oparta na czterech słoniach stojących na żółwiu... I co z tego?

    > że to kupujący powienien dostarczyć kwotę, a gdy sprzedawczyni nie ma jak
    > wydać to powinien kupujący dostarczyć odpowiednio mniejszy nominał.

    Sprzedawca ma obowiązek przyjmować legalne środki płatnicze.

  • 17. Data: 2005-01-25 15:51:23
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Arek "arkadoo" wrote:

> [...]
    > i podzielam tą wersję, że to kupujący powienien dostarczyć kwotę, a
    > gdy sprzedawczyni nie ma jak wydać to powinien kupujący dostarczyć

    Rownie dobrze, mozna twierdzic, ze sprzedajacy zobowiazany jest do wydania
    reszty(co lezy w jego interesie i on jako profesjonalista powinien zadbac o
    posiadanie dostarczajacej ilosci drobnych). W przypadku odmowy sprzedazy
    biletu PKP w kasie, powinnien taki bilet byc sprzedany w pociagu bez
    naliczania dodatkowych oplat.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 18. Data: 2005-01-25 15:54:51
    Od: "Arek \"arkadoo\"" <a...@r...com>

    > Wiesz, komuś 'na zajęciach' ktoś mógł powiedzieć, że Ziemia jest płaska
    > i stoi oparta na czterech słoniach stojących na żółwiu... I co z tego?

    Pratchett u nas nie wykłada.

    > Sprzedawca ma obowiązek przyjmować legalne środki płatnicze.

    Na środowych zajęciach "podrąże" jeszcze ten temat. Więc mam powołać się
    na przyjmowanie legalnych środków płatniczych, czy masz jeszcze jakieś
    argumenty?

  • 19. Data: 2005-01-25 16:01:11
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Mithos napisał(a):
    > A na jakiej podstawie moze odmowic mi przyjecia legalnego srodka
    > platniczego, jakim niewatlpiwie jest niesfalszowany banknot o nominale 200
    > PLN ?

    Bo zawarł inną umowę.
    Która niekoniecznie obejmuje obowiązek wydania reszty.

    KG

  • 20. Data: 2005-01-25 16:21:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Arek "arkadoo" napisał:

> [...]
    > że to kupujący powienien dostarczyć kwotę, a gdy sprzedawczyni nie ma jak
    > wydać to powinien kupujący dostarczyć odpowiednio mniejszy nominał.

    W starym prawie przewozowym (czy jak to się wtedy nazywało- dekret o
    czymś tam) było to uregulowane - "podróżny powinien uiścić za przejazd
    kwotę odliczoną".

    W nowym oczywiście tego nie ma, stąd być może kasjerce się epoki
    pomyliły... Podobnie jak prowadzącemu zajęcia.

    M.