  • 11. Data: 2012-01-30 23:20:35
    Temat: Re: Odmowa odszkodowania z AC
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "syzyf" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jg0r9d$gfu$1@inews.gazeta.pl...
    > Ewidentnie nie dotrzymałem zapisu umowy AC, zgłaszając szkodę po miesiącu,
    > gdy ogólne warunki umowy AC zobowiązywały mnie do zgłoszenia najpóźniej
    > po 3 dniach.

    Jaka to firma żebyśmy się w niej nie ubezpieczali na przyszłość?
    Bez porównania, ale szkody nie komunikacyjne mogę złaszać w ciągu 2 lat od
    powstania, bo
    skutki tych szkód nie są natychmiastowe zwykle...

    Feromon

  • 12. Data: 2012-01-31 23:42:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jan 2012, Bydlę wrote:

    > Zgłoszenie czegoś, co nie miało miejsca (tu wracam na bieżnię logiczną) to
    > oszustwo.

    Owszem, ale dyskutujemy nad czymś co *ma* mieć miejsce.

    > Zgłoszenie czegoś, o czym się nie wie - pachnie lotem nad kukułczym gniazdem.
    > Żądanie, by zgłaszać przyszłe czy nieznane wydarzenia - ...

    Żądanie jest, aby o tym wiedzieć.
    Niczym nie różni się od np. żądania administracyjnego, aby podać
    dane osoby której powierzono samchód danego dnia.
    Taka sama konstrukcja - nie ma nakazu prowadzenia notatnika,
    zobowiązany ma *wiedzieć* i już, jak to zrobi - jego sprawa.
    W naszym przypadku też - ubezpieczony ma wiedzieć o tym,
    że zdarzenie miało miejsce i tyle.

    > Może to kolejny kruczek - ale IMO nie istnieje obowiązek (prawny czy umowny)
    > patrzenia na przedmiot ubezpieczenia.

    Przecież piszę, że z umowy wynika, że to nie jest obowiązek, ale warunek
    otrzymania odszkodowania.
    Nie chcesz patrzeć - nie patrz, tylko nie przyłaź ze zgłoszeniem szkody
    ;)

    > Ba! Nawet człowiek już do swojej wsi
    > nie jest przywiązany i może podróżować...

    Umowa nie zabrania powierzenia czynności umyślnemu.
    Art.95 KC.

    > Kombinacji ubezpieczyciela?
    > Tak.

    Jeśli idzie o to, że nie zapisuje jawnie obowiązku nadzoru,
    to zgoda. Ale po przeczytaniu "małych literek" wychodzi
    co wychodzi, dość jednoznacznie.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2012-02-02 10:27:27
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl>

    Dzięki za wszystkie wypowiedzi.

    Z "dziennikarskiego obowiązku": odwołuję się od decyzji i przekazuję sprawę
    do Rzecznika Ubezpieczonych.

    PS: Benefia

  • 14. Data: 2012-04-25 13:14:13
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl>

    Z dziennikarskiego obowiązku ;-)

    Po odwołaniu odszkodowanie otrzymałem ...

    Pzdr