    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 1 Feb 2012 00:42:00 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Odmowa odszkodowania z AC

    On Mon, 30 Jan 2012, Bydlę wrote:

    > Zgłoszenie czegoś, co nie miało miejsca (tu wracam na bieżnię logiczną) to
    > oszustwo.

    Owszem, ale dyskutujemy nad czymś co *ma* mieć miejsce.

    > Zgłoszenie czegoś, o czym się nie wie - pachnie lotem nad kukułczym gniazdem.
    > Żądanie, by zgłaszać przyszłe czy nieznane wydarzenia - ...

    Żądanie jest, aby o tym wiedzieć.
    Niczym nie różni się od np. żądania administracyjnego, aby podać
    dane osoby której powierzono samchód danego dnia.
    Taka sama konstrukcja - nie ma nakazu prowadzenia notatnika,
    zobowiązany ma *wiedzieć* i już, jak to zrobi - jego sprawa.
    W naszym przypadku też - ubezpieczony ma wiedzieć o tym,
    że zdarzenie miało miejsce i tyle.

    > Może to kolejny kruczek - ale IMO nie istnieje obowiązek (prawny czy umowny)
    > patrzenia na przedmiot ubezpieczenia.

    Przecież piszę, że z umowy wynika, że to nie jest obowiązek, ale warunek
    otrzymania odszkodowania.
    Nie chcesz patrzeć - nie patrz, tylko nie przyłaź ze zgłoszeniem szkody
    ;)

    > Ba! Nawet człowiek już do swojej wsi
    > nie jest przywiązany i może podróżować...

    Umowa nie zabrania powierzenia czynności umyślnemu.
    Art.95 KC.

    > Kombinacji ubezpieczyciela?
    > Tak.

    Jeśli idzie o to, że nie zapisuje jawnie obowiązku nadzoru,
    to zgoda. Ale po przeczytaniu "małych literek" wychodzi
    co wychodzi, dość jednoznacznie.

    pzdr, Gotfryd