    From: "Piotr K." <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odkupienie zepsutych części na gwarancji
    Date: Thu, 16 Jun 2005 15:16:20 +0200

    Sprawa wygląda tak:
    W notebook HP padł dysk. Serwis powiedział, że może go wymienić na nowy w
    ramach gwarancji, ale stary zatrzymują (rzeczywiście chyba tak jest, ze
    zepsute części stają się właśnością serwisu - ok). Nowy dysk kosztuje ok.
    200-300PLN. Poprosiłem o wycenę zepsutego dysku, tak bym mógł go ewentualnie
    odkupić, serwis przysłał mi ofertę za 1500PLN !!! (to nie pomyłka)
    Zastanawiam się o co tu chodzi...?
    Czy serwis chce na mnie zarobić - rozumiem, ale są chyba jakieś granice
    przyzwoitości?
    Na szczęście dane na tym dysku miałem w większości zarchiwizowane i nie
    zależało mi szczególnie na odkupieniu tego dysku, ale cena to moim zdaniem
    gruba przesada.
    Zastanawiałem się też nad kupieniem samemu takiego dysku i samodzielnej
    wymianie, ale nie wiem czy nie straciłbym gwarancji (chyba nie...) a po
    drugie to nawet tyle nie były warte dane tam zawarte.
    Zastanawiam się tylko czy takie działania są uczciwe, bo co miałbym zrobić
    gdyby dane były rzeczywiście ważne?

    Piotr K.