    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odbiór mieszkania do dewelopera, "ustalenia ostateczne"
    Date: Sat, 22 May 2010 18:47:39 +0200

    Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:ht8uct$suf$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > odbieram od dewelopera mieszkanie i w związku z tym został sporządzony
    > protokół zdawczo-odbiorczy, w którym to deweloper zobowiązuje się usunąć
    > pewne usterki i braki w lokalu, ja - z pewnych względów - zobowiązuję się
    > odstąpić od roszczeń dotyczących innej usterki. W dokumencie znajduje się
    > formułka: "Nabywca oświadcza, że powyższe uzgodnienia są ostateczne i nie
    > wnosi żadnych dodatkowych uwag, co do odbioru zakupionego mieszkania."
    >
    > Zastanawiam się, co tak naprawdę wnosi to zdanie od strony prawnej? Chyba
> [...]

    Spróbujmy się zastanowić, co będzie, jak odmówisz podpisania takiej
    klauzuli. Deweloper tak naparwdę jest pod ścianą, bo jeśli w pierwotnej
    umowie podobnej klauzuli nie zawarto, no to nei dojsdzie do odbioru
    mieszkania z jego winy. Z drugiej strony w mojej ocenie to zdanie nic do
    sprawy nie wnosi. To tylko określenie, że w chwili podpisywania nie masz
    innych uwag. Mogą się ujawnić później. Moim zdaniem dla świętego spokoju
    bym podpisał, bo tak naparwdę niczym to nie skutkuje.