  • 11. Data: 2003-01-24 23:37:47
    Temat: Re: Od kiedy się uznaje datę rozpoczęcia działalności gosp.?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jan 2003, Marcin Olender wrote:

    >+ "Artur Golański" <A...@w...net.pl> wrote [...]
    >+ > "Lansjer" <l...@g...pl> napisał:
    >+ >
    >+ > >Od kiedy rozpoczyna się działalność gospodarczą?
    >+ > Podałes date do UG, a ten wpisal ci ja w p. 5 zaswiadczenia
    >+ Ech...
    >+
    >+ Skad sie biora te legendy? Moze to wplyw funkcjonalizmu amerykanskiego? :-))

    Nie, to skutek równie (nie)jasnego zapisu i (nie)jednoznacznej
    interpretacji ustawy dot. ZUS :(
    To że się z Arturem nie zgadzam to jedno, to że problem 'jak zwykle'
    występuje to drugie... Nasi ustawodawcy po polsku pisać nie zamierzają
    i już.

    >+ Pozdrawiam

    Wzajemnie :), Gotfryd

  • 12. Data: 2003-01-25 00:29:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jan 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ > Skad sie biora te legendy? Moze to wplyw funkcjonalizmu amerykanskiego? :-))
    [...]
    >+ No własnie. Skąd?
    >+ Nie znam nikogo kto by date rozpoczęcia działalności miał na NIPie taka
    >+ sama jak we wpisie. I US nie wnosi zastrzeżeń. Od lat nie wnosi zastrzeżeń.

    Arturze, prosimy o przykłady ;)

    >+ Ba... znajomy nieświadom niczego wpisał date rozpoczęcia działalności na
    >+ NIP taką jak we wpisie do ewidencji, a faktycznie zaczął działać prawie
    >+ miesiąc pózniej i w efekcie znacznie spóźnił się ze zgloszeniem
    >+ działalności (o ten miesiąc wlaśnie). Dostał mandat.
    [...]
    >+ A mial przyjśc do mnie z papierami *zanim* sie zarejestruje, to nie.
    >+ Sam! W końcu to nic trudnego!

    Prawdę mówiąc, jakby przylazł po wezwaniu z powodu spóźnienia
    ze zgłoszeniem - to jeszcze miał szanse.
    Zeznawałem :) że też miałem wezwanie do karnoskarbowego, bo w którymś
    "papierze" omsknąłem się co nieco, a ponieważ właśnie rozpocząłem
    później niż obiecywałem :] to zostałem 'podejrzany o niedopełnienie'... :>
    Tłumaczenie (moje, pisałem *ręcznie* w *dwu* egzemplarzach, ech...)
    przyjęli :) (inne daty - VAT, KPiR,... potwierdzały że zeznaję
    jednolicie).

    >+ I pozostawiam ta historyjke ku pamięci potomnych :-)

    Odświerzam się również (bezczelnie) na liście historii :),
    pozostając w oczekiwaniu że Artur zapoda jakieś rozstrzygnięcie
    świadczące przeciw... (lepiej jak nie znajdzie, bo zaczniemy
    się bać :)).

    >+ Maddy

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-01-25 08:16:00
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    DZIĘKUJĘ ZA prawie WYCZERPUJĄCE WYJAŚNIENIA :)
    Lansjer

  • 14. Data: 2003-01-25 16:17:19
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golański" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    > Za pozno !
    > Przychod zwykle jest poprzedzony poniesieniem kosztow (chocby zakup
    > ksiegi przychodu, drukow, towarow handlowych [nie dotyczy uslug])

    Zgoda! Ale ja przecież nie muszę brać za to faktury/rach. i to
    ewidencjonować w rachunkowości
    Lansjer

  • 15. Data: 2003-01-25 20:06:56
    Od: A...@w...net.pl (Artur Golański)

    "Lansjer" <l...@g...pl> napisał:

    >Zgoda! Ale ja przecież nie muszę brać za to faktury/rach. i to
    >ewidencjonować w rachunkowości
    Po co chcesz kombinowac ? W przypadku US nie ewidencjonujesz, nie masz
    dochodu, nie placisz podatku. Nalezy zapytac po co w ogole
    rejestrowales dz.g.
    Natomisat dla ZUS podlegasz ubezpieczeniu od momentu rozpoczecia do
    zakonczenia dz.g. Kilka miesiecy temu byla o tym dyskusja, nie chce
    jej powielac, sprawdz watek na 'google' lub pisz na piv (popraw adres
    bez 'net')

    Artur Golański

  • 16. Data: 2003-01-25 22:56:22
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golański" <A...@w...net.pl> napisał
    >Nalezy zapytac po co w ogole
    > rejestrowales dz.g.

    Jeszcze jej nie zarejestrowałem i może dlatego mam tyle głupich pytań ;)
    Masz rację - przegądnę archiwum grupy
    LANSJER