  • 1. Data: 2003-01-24 10:07:48
    Temat: DG data rozpoczecia a ZUS i US
    Od: "Aurigus" <a...@b...pl>

    Witam po raz pierwszy na grupie.

    Mam pytanie odnosnie takiej sytuacji.
    Startuje narazie jako osoba fizyczna w przetargu o wykonanie pewnej uslugi.
    Kiedy moja oferta zostanie przyjeta bedzie podpisana ze mna umowa, ale wtedy
    potrzebna bedzie DG i bede musial byc platnikiem VATu.
    W momencie podpisania umowy potrzebuje tylko okreslic nazwe firmy, NIP (tu
    chyba zostanie moj jako os. fizycznej), oraz regon.

    I tu mam pytania:
    Jak wyglada sprawa, gdy dzisiaj zloze zgloszenie rozpoczecia DG z data
    rozpoczecia powiedzmy 1 IV. Czy urzad przyjmie taki taki wniosek?
    Kiedy bede podlegal obowiazkowi ubezpieczenia splecznego ? Czy liczy sie ten
    opkres od daty rozpoczecia DG, czy zlozenia wniosku?
    Jak do takich przypadkow odnosi sie US? Napewno bede musial zostac Vatowcem.
    Czy US moze mi odmowic tego?

    Pozdrawiam
    Lukasz