  • 1. Data: 2005-10-14 09:40:14
    Temat: Od czego zaczac nauke prawa?
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich grupowiczow.

    Poniewaz mam ostatnio troche wolnego czasu, postanowilem zaznajomic sie z
    zagadnieniami prawa.
    Z wyksztalcenia jestem informatykiem i nie mam pojecia od czego zaczac, zeby
    sie wprowadzic w temat. Nosze sie takze z zamiarem zalozenia wlasnej firmy
    oraz zainwestowania w nieruchomosci i glownie to zmusza mnie do poglebienia
    wiedzy nt prawa. Nie chce byc jednym z wielu, ktorzy najpierw wydaja kase i
    mowia, ze jakos to bedzie. Wole sam poznac podstawy prawne.

    Prosze o porade, od jakich ksiazek/ portali zaczac, zeby moc czytac ze
    zrozumieniem KC, KSH, KP itd. A moze po prostu czytac wszystkie kodeksy po
    kolei? Czy to ma sens?

    Pozdrawiam
    Maciej

  • 2. Data: 2005-10-14 09:59:36
    Temat: Re: Od czego zaczac nauke prawa?
    Od: "czarny" <c...@e...pl>

    --> Czy to ma sens?

    Raczej nie.

    Polecam wszelakie kompendia typu "podstawy prawa dla ekonomistów" jakiego
    dobrego autora.

  • 3. Data: 2005-10-14 12:32:18
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Maciek wyskrobał(a):
> [...]
    >
    > Prosze o porade, od jakich ksiazek/ portali zaczac, zeby moc czytac ze
    > zrozumieniem KC, KSH, KP itd. A moze po prostu czytac wszystkie kodeksy

    Przeczytaj od deski do deski ze zrozumieniem jakąś książkę na temat podstaw
    prawa np. "Podstawy prawa dla ekonomistów" Jolanty Jabłońskiej-Boncy. Po tym
    będziesz miał jakieś fundamenty.
    Potem jak chcesz studiować kodeksy, to spróbuj (w końcu nie są po chińsku) i
    podpieraj się komentarzami do nich lub podręcznikami np. do prawa cywilnego,
    handlowego, pracy itd. Komentarze wytumaczą jak należy rozumieć każdy
    pojedynczy artykuł, a podręczniki dadzą ogólny zarys o co chodzi.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 4. Data: 2005-10-14 13:37:01
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    To nie ma sensu, bo utkniesz w pierwszym kodeksie, który w 95% będzie Ci
    w ogóle nieprzydatny.

    Możesz oczywiście przeczytać jak najprostszą książkę o podstawach prawa
    tylko że tam też będzie tylko ogólna teoria, która może Ci się ew.
    kiedyś przydać. To też lepiej, żebyś taką książkę (najlepiej jakąś
    encyklopedię prawa, z definicjami), miał na półce i ew. w razie potrzeby
    z niej korzystał (np. czytając komentarz sprawdzał słowa, których akurat
    nie rozumiesz).

    A co do reszty, to jest sens, żebyś się ew. zapoznawał z przepisami,
    które będą Ciebie dotyczyły. Ale to już wyjdzie w praniu.

    I mam dla Ciebie jedno ostrzeżenie - prawo często się zmienia, zatem
    jeśli już czytasz ustawę, to czytaj zawsze wersję aktualną. Wtedy, kiedy
    jej potrzebujesz.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 5. Data: 2005-10-14 20:16:45
    Od: "Adam Puzio" <p...@a...pl>

    Komentarze wytumaczą jak należy rozumieć każdy
    > pojedynczy artykuł, a podręczniki dadzą ogólny zarys o co chodzi.

    Spotkałem sięz komentarzami do ustawy o postępoawniu przed sądami
    administracyjnymi , w których ten sam przepis był odmiennie interpretowany,
    a na potwierdzenie swych słów autorzy przywoływali odmienne wyroki kożystne
    dla swoich poglądów.