  • 1. Data: 2005-10-14 10:40:36
    Temat: Ochrona wizerunku?
    Od: "T. Schneider" <t...@o...pl>

    Witam serdecznie,
    Czy jesli ktos rozprzestrzenia [np. w Internecie] zdjecia mojej osoby -
    ktore sam zrobil, ale robi to bez mojej zgody, to czy jest to legalne, czy
    tez mozna temu komus wytoczyc jakis proces?

    --
    pozdrawiam,
    T. Schneider

  • 2. Data: 2005-10-14 11:32:45
    Temat: Re: Ochrona wizerunku?
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "T. Schneider" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktore sam zrobil, ale robi to bez mojej zgody, to czy jest to legalne, czy
    > tez mozna temu komus wytoczyc jakis proces?

    jezeli nie jestes osoba publiczna to nei moze.

    p.

  • 3. Data: 2005-10-14 13:33:23
    Od: "T. Schneider" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dio50j$k21$1@inews.gazeta.pl...

    > jezeli nie jestes osoba publiczna to nei moze.

    Nie moze rozpowszechniac mojego wizerunku?
    A jesli tak, to jaki konkretnie paragraf zostaje naruszony, i jak powinno
    wygladac zawiadomienie zlozone do odpowiednich organow scigania?
    Niestety mam taki przypadek i ktos ma niezly ubaw pokazujac kompromitujace
    mnie zdjecia, chcialbym to ukrocic - najlepiej poprzez sad wlasnie, bo
    straszenie czy ugoda pozasadowa z tego rodzaju indywiduami nie wchodzi w
    gre.
    Bede wdzieczny za wszelka pomoc.

    --
    pozdrawiam,
    T. Schneider

  • 4. Data: 2005-10-14 13:42:38
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > mnie zdjecia, chcialbym to ukrocic - najlepiej poprzez sad wlasnie, bo
    > straszenie czy ugoda pozasadowa z tego rodzaju indywiduami nie wchodzi w

    wejdz na isip.sejm.gov.pl i sciagnij ustawe o prawie autorskim, tam masz
    konretnie napisane (krotka jest
    kolo 40 stron),

    P.

  • 5. Data: 2005-10-14 13:50:00
    Od: gina <l...@f...com>

    Przemek R... wrote:
    > U?ytkownik "T. Schneider" <t...@o...pl> napisa? w wiadomooeci

    ta.pl> napisa? w

    > wejdz na isip.sejm.gov.pl i sciagnij ustawe o prawie autorskim, tam masz
    > konretnie napisane (krotka jest
    > kolo 40 stron),
    >
    > P.

    Oczywiscie jako dyzurny kretyn p.s.p placzesz sie. Co ma prawo autorskie
    do *wlasnego* wizerunku?

  • 6. Data: 2005-10-14 14:04:18
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    gina wrote:

    > Oczywiscie jako dyzurny kretyn p.s.p placzesz sie. Co ma prawo autorskie
    > do *wlasnego* wizerunku?

    Mozna powiedziec, ze jestes autorem wlasnego wizerunku. :-) Tresc jest
    w "USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych", art. 81.

    --
    Filip.

  • 7. Data: 2005-10-14 14:10:58
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > Mozna powiedziec, ze jestes autorem wlasnego wizerunku. :-) Tresc jest w
    > "USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych",
    > art. 81.

    nie,bo
    adobe ukradlo algorytm a microsoft monopolizuje rynek

    :-)

  • 8. Data: 2005-10-14 15:40:47
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "T. Schneider" <t...@o...pl> napisał:

    >Czy jesli ktos rozprzestrzenia [np. w Internecie] zdjecia mojej osoby -

    USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych.
    (tekst pierwotny: Dz. U. 1994 r. Nr 24 poz. 83)
    (tekst jednolity: Dz. U. 2000 r. Nr 80 poz. 904)

    Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności
    politycznych,społecznych, zawodowych,
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    Artur Golański

  • 9. Data: 2005-10-14 16:16:04
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-10-14 15:50 gina napisał(a):

    > Oczywiscie jako dyzurny kretyn p.s.p placzesz sie. Co ma prawo autorskie
    > do *wlasnego* wizerunku?

    No coś jednak ma (Art. 81):
[...]

    PS. Fajne masz kodowanie.
    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 10. Data: 2005-10-14 16:16:27
    Od: flondra <s...@f...com>

    Artur Golanski wrote:

> [...]
    > przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    > wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.

    ...witryna poza granicami PRL-bis. :-)