  • 1. Data: 2006-04-08 17:34:34
    Temat: Ochrona prawna tekstu reklamowego...???
    Od: "Wouz" <v...@g...com>

    Witam
    Mam pytanko - wymyslilem, jak mniemam, dosc ciekawy slogan, który
    mozna uzyc w materiale reklamowym. Z wiadomych wzgledów,
    chcialbym na tym zarobic, jesli pomysl zaakceptowalby koncern lub
    jakas agencja reklamowa. W jaki sposób moge sie prawnie
    zabezpieczyc przed "wystrychnieciem mnie na dudka" :-) podczas
    "sprzedazy" tego pomyslu ???

    Pozdrówka i dzieki z góry za pomoc
    Vous

  • 2. Data: 2006-04-08 18:36:56
    Temat: Re: Ochrona prawna tekstu reklamowego...???
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Wouz" <v...@g...com> writes:

> [...]
    > jakas agencja reklamowa. W jaki sposób moge sie prawnie
    > zabezpieczyc przed "wystrychnieciem mnie na dudka" :-) podczas

    Tutaj taka ciekawostka: właśnie dowiedziałem się, że termin 'Design By
    Contract' został zastrzeżony dla firmy, która go wymyśliła. To mniej
    więcej tak, jakby ktoś w Polsce zastrzegł sobie prawo do terminu
    'wychowanie przez pracę' albo podobnego, ew. do określenia 'wzorzec
    projektowy' :)

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 3. Data: 2006-04-08 19:56:42
    Od: "Wouz" <v...@g...com>

    Tak ale mi chodzi o cos innego - mój pomysl opiera sie na grze
    slów, która pewne znane powiedzenie (mysl), po lekkiej modyfikacji,
    zmienia w slogan jednoznacznie kojarzacy sie z producentem, ktorego
    dotyczy sprawa, a jednoczesnie staje sie rownie latwo wpadajacym w
    ucho, ze tak powiem, znakiem rozpoznawczym tej firmy. Tak wiec pomysl
    jest calkowicie moj, nikt nigdy jeszcze takiego sformulowania nie
    zastosowal (przynajmniej nie publicznie) - dalek jestem od
    przywlaszczania sobie praw do ogolnie znanych powiedzen czy tez
    terminow...

  • 4. Data: 2006-04-09 13:43:28
    Od: "Maciej Sluzynski" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Wouz" <v...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
[...]

    Jest kilka sposobów, a zaden z nich nie jest dosc dobry, bo zabezpieczenie
    sie przed kradzieza praw intelektualnych jest po prostu niemozliwe. A w
    kazdym razie - w konfrontacji ze zlodziejami tych prawa - szalenie trudne...

    Ja kilkakrotnie w mojej pracy spotkalem sie z ewidentna kradzieza moich
    hasel i przerabialem kilka róznych sposobów zabezpieczania sie; wierz mi, ze
    to po prostu mija sie z celem. A poza tym - nawet nie masz pewnosci, ze
    haslo bedzie dobre i ze nie bylo juz wykorzystane.

    Reklama to nie jest taki rodzaj dzialalnosci, ze mozna cos "zastrzec" (w
    sensie slownym) a potem sprzedac. Raczej jest odwrotnie - najpierw trzeba
    miec klienta, a potem sprzedawac mu wymyslone dla niego rzeczy.

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Sluzynski

  • 5. Data: 2006-04-09 13:46:29
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl>

    A przy okazji - polecam alt.pl.sztuka-reklamy

    --
    Pozdrawiam Wielkanocnie :-)))
    (\ /)