  • 1. Data: 2006-04-08 14:17:48
    Temat: zakupy w internecie...
    Od: "przemcio z." <p...@W...pl>

    witam

    kupilem ostatnio zabawki w sklepie
    internetowym - niby wszystko w pozadku,
    ale wg mnie powinno w paczce, oprocz towaru byc jeszcze:

    - paragon albo fv,
    - pismo o mozliwosci zwrotu w ciagu 10 dni
    - instrukcje do kazdej rzeczy w jezyku polskim
    - gwarancja lub umowa kupna-sprzedazy

    niestety zadnego z w/w dokumentow nie bylo...
    ktore tak na prawde powinienem dostac i do jakiego
    urzedu/rzeczika sie zglosic zeby sprzedawca
    wywiazal sie ze swoich obowiazkow?

    dzwonilem do sprzedawcy, to zaczal mi ublizac
    i twierdzil ze nic nie musi...

    prosze o indormacje...

  • 2. Data: 2006-04-08 15:36:47
    Temat: Re: zakupy w internecie...
    Od: "K." <k...@o...pl>

> [...]
    > - paragon albo fv,
    > - pismo o mozliwosci zwrotu w ciagu 10 dni
    > - instrukcje do kazdej rzeczy w jezyku polskim

    Zapomniałeś jeszcze o:
    - oświadczeniu sprzedawcy żę wysłał Ci przesyłkę
    - oświadczeniu, że jest zdrowy
    - oczywiście świadectwo zdrowia
    - zdjeciu sprzedawcy z dwóch profli i od przodu
    - świadectwie urodzenia
    - odciski palców sprzedawcy do trzeciego pokolenia włącznie
    - pismie, że możesz coś u sprzedawcy jeszcze kupić
    - pismie, że to są naprawde zabawki

    > dzwonilem do sprzedawcy, to zaczal mi ublizac

    Nie dziwię się. Takie bzdury usłyszeć tonem "żądam bo to być powinno" to nawet
    Marcinkiewicza wyprowadziłoby z równowagi.

    > i twierdzil ze nic nie musi...

    To się mylił.
    Dowód sprzedaży.
    Instrukcja w języku polskim (jeżeli jest co instruować).
    Karta gwarancyjna jeżeli była informacji o gwarancji.

    Wszystko czy coś przeoczyłem?

    K.

  • 3. Data: 2006-04-08 23:52:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.04.2006 przemcio z. <p...@W...pl> napisał/a:
    > kupilem ostatnio zabawki w sklepie
    > internetowym - niby wszystko w pozadku,
    > ale wg mnie powinno w paczce, oprocz towaru byc jeszcze:
    > - paragon albo fv,

    Jakiś dowód zakupu.

    > - pismo o mozliwosci zwrotu w ciagu 10 dni

    Informacja, choć niekoniecznie w tej paczce. Wystarczy że skutecznie
    zostałą ci przekazana w dowolny sposób.

    > - instrukcje do kazdej rzeczy w jezyku polskim

    Tak, choć niekoniecznie musi mieć to od razu formę rozbudowanych
    podręczników wznoszących się formami ekspresji językowej na szczyty
    polszczyzny. Inaczej mówiąc, czasami obrazki na pudełku wystarczą.

    Inspekcja Handlowa

    --
    Marcin