  • 1. Data: 2006-04-08 17:45:41
    Temat: Kupno mieszkania z zagranicy.
    Od: "Bernard" <n...@k...pl>

    Witam.
    Moja brat przebywając za granicą i pracując całkiem legalnie "dorobił się" i
    chce kupić mieszkanie w Polsce. Pytanie czy można przeprowadzić tranzakcję
    kupna (akt notarialny) bez konieczności przyjazdu do kraju. Jeśli jest to
    możliwe to na jakich warunkach?

    Pozdrawiam
    Bert

  • 2. Data: 2006-04-08 17:50:44
    Temat: Re: Kupno mieszkania z zagranicy.
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > chce kupić mieszkanie w Polsce. Pytanie czy można przeprowadzić tranzakcję
    > kupna (akt notarialny) bez konieczno?ci przyjazdu do kraju. Je?li jest to

    Mozna ... ale czy on zdrowy jest na umysle ? :) Toz nawet naszych robią
    w bambuko na miejscu, a on z swoją niechęcią przyjazdu to bedzie idealną
    zwierzyną do odstrzału.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-04-08 18:07:02
    Od: "Bernard" <n...@k...pl>

    > Mozna ... ale czy on zdrowy jest na umysle ? :) Toz nawet naszych robią
    > w bambuko na miejscu, a on z swoją niechęcią przyjazdu to bedzie idealną
> [...]

    A jak to przeprowadzić praktycznie?

  • 4. Data: 2006-04-08 23:03:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bernard" <n...@k...pl> napisał w wiadomości

    > A jak to przeprowadzić praktycznie?

    Musi udzielić komuś upoważnienia notarialnego do dokonania tej
    transakcji. W tym celu musi się skontaktować z naszą ambasadą albo
    konsulatem tam, gdzie obecnie przebywa. Potem upoważnienie przesyła do
    upoważnionej osoba, a ona dokonuje transakcji w jego imieniu przed
    polskim notariuszem.

  • 5. Data: 2006-04-09 06:13:21
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > konsulatem tam, gdzie obecnie przebywa. Potem upoważnienie przesyła do
    > upoważnionej osoba, a ona dokonuje transakcji w jego imieniu przed
    > polskim notariuszem.

    Przy czym ... po ostatnich przekrętach z notariuszami i nieruchomosciami
    zaufanie do tej instytucji jest na tyle niskie, ze sprzedający na widok
    takiego upowaznienia moze sie po prostu rozesmiac.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2006-04-09 06:18:03
    Temat: Odp: Kupno mieszkania z zagranicy.
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

    Użytkownik Bernard <n...@k...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:e18sss$32h$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > kupna (akt notarialny) bez konieczności przyjazdu do kraju. Jeśli jest to

    Ja zostałem przez moją znajomą NOTARIALNIE upoważniony do dokonywania
    w jej imieniu czynności prawnych na jej rzecz.
    Ale upoważniła mnie u notariusza będąc jeszcze w kraju.A potem wyjechała z
    Polski.
    Ja w jej imieniu i na jej rzecz kupowałem działkę budowlaną u notariusza z
    tym upoważnieniem w ręku
    a podpisując się moim własnym imieniem i nazwiskiem.Tak samo dokonałem
    pobrania pieniędzy z jej konta
    i płaciłem u notariusza.
    Jacek

  • 7. Data: 2006-04-09 08:19:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    KrzysiekPP [###k...@N...op.pl.###] napisał:
> [...]
    widok
    > takiego upoważnienia może się po prostu roześmiać.

    A co sprzedającemu zależy, kto mu da pieniądze. Ewentualne kłopoty
    będzie miał przecież nabywca, a nie sprzedający.