  • 11. Data: 2007-04-26 21:55:41
    Temat: Re: Ochrona, legitymowanie, wykroczenie?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Tak, pod warunkiem, ze ochroniarz okaże licencję. Większość "ochroniarzy"
    > ochroniarzami w rozumieniu przywołanych przez Ciebie przepisów nie jest.

    Dokładniej to licencje lub inny dokument potwierdzający uprawnienia
    (Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 listopada 1998 r. w sprawie
    szczegółowego trybu działań pracowników ochrony...). Ale co do zasady, że to
    uprawnienie przysługuje tylko licencjonowanym to się zgadzam.

    Tylko to dla mnie trochę dziwne, że ustawa nie precyzuje w jakich
    przypadkach to uprawnienie przysługuje, to przecież prywatna firma, a ma
    mieć prawo legitymować wszystkich... To nawet straż miejska legitymuje tylko
    sprawców lub świadków. Dlatego się zastanawiam, czy sprawa dotyczy jedynie
    przypadku na terenie zamkniętym łącznie ze sprawdzeniem uprawnień do
    przebywania i czy odmowa okazania dokumentów sankcjonowana jest przez kodeks
    wykroczeń.

  • 12. Data: 2007-04-27 07:17:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Tak, pod warunkiem, ze ochroniarz okaże licencję. Większość "ochroniarzy"
    > ochroniarzami w rozumieniu przywołanych przez Ciebie przepisów nie jest.

    A jak się tak dokładnie zastanowić, to wykroczenie z art.65kw, znajduje się
    w rozdziale "Wykroczenia przeciwko instytucjom państwowym, samorządowym i
    społecznym". Agencja ochrony nie jest ani państwowa, ani społeczna, więc nie
    jestem pewien czy odmowa wylegitymowania jest wykroczeniem w tym wypadku.
    Nie należałoby tu wyjść od ogólnego rozdziału w jakim się znajduje ten
    przepis?

  • 13. Data: 2007-04-27 08:33:22
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 26 Apr 2007 12:18:08 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > To nie są licencjonowani ochroniarze, tylko zwykli ciecie.

    Ale ochroniarz to nie tylko ten z jedynką lub dwójką. Cieć też podchodzi
    pod ustawę o ochronie osób i mienia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd || http://olgierd.bblog.pl
    http://www.allegro.pl/item186353104_nikon_fm2.html

  • 14. Data: 2007-04-27 08:43:20
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał

    > Ale ochroniarz to nie tylko ten z jedynką lub dwójką. Cieć też podchodzi
    > pod ustawę o ochronie osób i mienia.

    Racja, ustawowa definicja pracownika ochrony obejmuje też takiego.

  • 15. Data: 2007-04-28 04:23:30
    Od: Plantator <x...@o...pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
> [...]
    > szczegółowego trybu działań pracowników ochrony...). Ale co do zasady, że to
    > uprawnienie przysługuje tylko licencjonowanym to się zgadzam.

    Legitymować mogą również pracownicy ochrony bez licencji, ten inny
    dokument to może być identyfikator lub legitymacja służbowa.

  • 16. Data: 2007-05-01 18:12:57
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Plantator" <x...@o...pl> napisał
    > Legitymować mogą również pracownicy ochrony bez licencji, ten inny
    > dokument to może być identyfikator lub legitymacja służbowa.

    Racja. Pytanie, co jak ktoś odmówi wylegitymowania.