  • 1. Data: 2007-04-26 08:30:09
    Temat: Ochrona, legitymowanie, wykroczenie?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Czy osoba odmawiająca okazania dokumentów ochroniarzowi w miejscu publicznie
    dostępnym objętym ochroną (np. stacja benzynowa, supermarket) popełni
    wykroczenie w świetle poniższych przepisów?

    **Ustawa o ochronie osób i mienia:
    Art. 36. 1. "Pracownik ochrony (...) ma prawo do:
    1) ustalania uprawnień do przebywania na obszarach lub w obiektach
    chronionych oraz legitymowania osób, w celu ustalenia ich tożsamości;"
    **Kodeks wykroczeń Art. 65. § 1. Kto umyślnie wprowadza w błąd organ
    państwowy lub instytucję upoważnioną z mocy ustawy do legitymowania: (...)
    § 2. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie udziela właściwemu
    organowi państwowemu lub instytucji, upoważnionej z mocy ustawy do
    legitymowania, wiadomości lub dokumentów co do okoliczności wymienionych w §
    1."

  • 2. Data: 2007-04-26 10:18:08
    Temat: Re: Ochrona, legitymowanie, wykroczenie?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
    > Czy osoba odmawiająca okazania dokumentów ochroniarzowi w miejscu publicznie
    > dostępnym objętym ochroną (np. stacja benzynowa, supermarket) popełni
    > wykroczenie w świetle poniższych przepisów?

    To nie są licencjonowani ochroniarze, tylko zwykli ciecie.

  • 3. Data: 2007-04-26 11:19:44
    Od: "emes" <jak_widac@nie_chce_Zebys_Do_mnie.pisal.pl>

    wiadomości news:2sa6g4-63v.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > To nie są licencjonowani ochroniarze, tylko zwykli ciecie.

    po czym poznac licencjonowanego ochroniarza od zwyklego ciecia ?

  • 4. Data: 2007-04-26 12:43:04
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    > To nie są licencjonowani ochroniarze, tylko zwykli ciecie.

    No tak, ale czasem się zdarzają licencjonowani, np. w patrolach
    interwencyjnych kręcących się po stacjach benzynowych, bankach itp. I co
    wtedy z tym wykroczeniem?

  • 5. Data: 2007-04-26 14:51:56
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    > U?ytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisa?
    >
    > No tak, ale czasem si? zdarzaj? licencjonowani, np. w patrolach
    > interwencyjnych kr?c?cych si? po stacjach benzynowych, bankach itp. I co
    > wtedy z tym wykroczeniem?
    sam sobie przedtem odpowiedziales - to jest teren publicznie dostepny.

    leon
    --
    Bog Bogiem, Budda budda, a nieskonczonosc to tylko okres przejsciowy.

  • 6. Data: 2007-04-26 18:52:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f0po6c$rgo$1@nemesis.news.tpi.pl Piotr [trzykoty]
    <t...@o...pl> pisze:

> [...]
    > Art. 36. 1. "Pracownik ochrony (...) ma prawo do:
    > 1) ustalania uprawnień do przebywania na obszarach lub w obiektach
    Skoro miejsce jest publicznie dostępne to ustalanie uprawnień do przebywania
    na jego obszarze jest cokolwiek bez sensu...

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-04-26 20:25:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy osoba odmawiająca okazania dokumentów ochroniarzowi w miejscu publicznie
    > dostępnym objętym ochroną (np. stacja benzynowa, supermarket) popełni
    > wykroczenie w świetle poniższych przepisów?

    Tak, pod warunkiem, ze ochroniarz okaże licencję. Większość "ochroniarzy"
    ochroniarzami w rozumieniu przywołanych przez Ciebie przepisów nie jest.

  • 8. Data: 2007-04-26 20:50:35
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    emes pisze:

    > po czym poznac licencjonowanego ochroniarza od zwyklego ciecia ?

    Po licencji?

    Jacek

  • 9. Data: 2007-04-26 21:38:40
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "leon" <l...@n...interia.pl> napisał
    > sam sobie przedtem odpowiedziales - to jest teren publicznie dostepny.

    No, ale objęty ochroną. Nie chodzi mi o sprawdzenie przepustki itp, tylko
    ustalenie tożsamości (np. podejrzanie kręcących się ludzi).Na terenie
    chronionym ma samoistne prawo legitymowania, czy to legitymowanie wiąże się
    jedynie z ustalaniem uprawnień do przebywania w obiekcie (a więc dotyczy
    zamkniętych terenów)? Bo z ustawy o ochronie wprost to nie wynika.

  • 10. Data: 2007-04-26 21:43:18
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał
    > Skoro miejsce jest publicznie dostępne to ustalanie uprawnień do
    > przebywania na jego obszarze jest cokolwiek bez sensu...

    Ustalanie tak, ale legitymowanie?