  • 1. Data: 2007-04-26 07:37:40
    Temat: Spadek - zrzeczenie sie
    Od: "Viking" <jonnyb@no_spam_poczta.onet.pl>

    Jest konfiguracja, maz, zona + 2 dzieci, + rodzina ze strony zony (brat z
    dziecmi). Zona nie zyje z mezem ale nie maja notarialnie podpisanej
    separacji ani rozdzielnosci majatkowej, zona umiera pozostawiajac po sobie
    spore dlugi, kredyty w roznych bankach i innych instytucjach finanswowych
    (provident itd). Jak ugryzc teamt dziedziczenia tak zeby tych dlugow za nia
    nie splacac? Czy dzieci sa zagrozeone komornikiem czy w ramach wspolnoty
    majtkowej za dlugi zony bedzie odpowiadal maz i to jego bedzie komornik
    scigal? czy zrzeczenie sie spadku przez nich 3ch (maz + 2 dzieci) spowoduje
    przeniesienie obowiazku splaty na kolejnych czlonkow rodziny?
    jak to ugryzc zeby wymigac sie od splacania dlugow denatki?

  • 2. Data: 2007-04-26 08:02:09
    Temat: Re: Spadek - zrzeczenie sie
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Viking" <jonnyb@no_spam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > przeniesienie obowiazku splaty na kolejnych czlonkow rodziny?
    > jak to ugryzc zeby wymigac sie od splacania dlugow denatki?

    Nie no - jak wszyscy uprawnieni odrzuca, to nie bedzie nic przeniesione na
    inne osoby - bo prostu IMHO z dobrodziejstwem inwentarza przejmie gmina.
    A te kredyty i pozyczki nie byly jakos ubezpieczone?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-04-26 08:15:24
    Od: "Viking" <jonnyb@no_spam_poczta.onet.pl>

> [...]
    > inne osoby - bo prostu IMHO z dobrodziejstwem inwentarza przejmie gmina.

    a wlasnie co to jest to przyjecie z dobrodziejstweim inwentarza?
    bo zona jest wlasiccielka jakby nie patrzec polowy ich majatku czyli i
    polowy mieszkania itd.. (mimo ze defakto ona jako ona nie posiadala nic poza
    czajnikiem bezprzewodowym;)

    > A te kredyty i pozyczki nie byly jakos ubezpieczone?

    nic mi o tym nie wiadomo, wiemy ze w jednym banku jest nikla szansa na
    odtsapienie od egzekucji bo cos tam cos tam i moga sie przychylic do naszej
    prosby ale nie musza...

  • 4. Data: 2007-04-26 16:19:54
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie no - jak wszyscy uprawnieni odrzuca, to nie bedzie nic przeniesione na
    > inne osoby - bo prostu IMHO z dobrodziejstwem inwentarza przejmie gmina.
    > A te kredyty i pozyczki nie byly jakos ubezpieczone?

    tylko z tego co widze to nie jest takie proste, spadek spadkiem a wspolnota
    majatkowa wspolnota majatkowa, obawiam sie ze niektore instytucje beda
    chcialy dochodzic naleznosci od meza

  • 5. Data: 2007-04-27 08:09:54
    Od: "Viking" <jonnyb@no_spam_poczta.onet.pl>

> [...]
    wspolnota
    > majatkowa wspolnota majatkowa, obawiam sie ze niektore instytucje beda

    no to wlasnie chce ustalic w pierwszej kolejnosci:) czy dlugi ich (bo ze
    zaciagniete przez zone bez wiedzy meza to chyba nieistotne) a wiec ich dlugi
    przechodza w spadku na spadkobiercow czy bedize zobowiazany splacac je maz