    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ochrona danych osobowych, a lista obecności
    Date: Fri, 03 Jun 2011 08:51:27 +0200

    W dniu 03.06.2011 07:15, mz pisze:
    > Imię i nazwisko to nie dane osobowe.

    Dane dane.

    > Dane osobowe to takie, które jednoznacznie pozwolą zidentyfikować daną
    > osobę np PESEL.

    Imię i nazwisko osoby na kursie identyfikuje ją jednoznacznie. Zresztą
    nie tylko na kursie. Np. moje imię i nazwisko identyfikuje mnie
    jednoznacznie, bo o ile mi wiadomo, nie istnieje nikt poza mną o takim
    samym imieniu i nazwisku.

    Analogicznie, telewizja mówiąc o Donaldzie Tusku, Jarosławie Kaczyńskim
    itp. jednoznacznie ich identyfikuje, choć pewnie akurat Jarosławów
    Kaczyńskich w Polsce jest pewnie kilku.

    Zresztą w ustawie nie ma o jednoznaczności, a o możliwości
    zidentyfikowania.

    Art. 6.
    1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uwaza sie wszelkie informacje
    dotycza-
    ce zidentyfikowanej lub mozliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

    2. Osoba mozliwa do zidentyfikowania jest osoba, której tozsamosc mozna
    okreslic
    bezposrednio lub posrednio, w szczególnosci przez powolanie sie na numer
    identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników
    okreslajacych jej
    cechy fizyczne, fizjologiczne, umyslowe, ekonomiczne, kulturowe lub spolecz-
    ne.

    numery są W SZCZEGÓLNOŚCI, ale nie powiedziałbym, że imię i nazwisko nie
    identyfikuje.
    Gdy rozmawiamy o uczniu Wacławie Pomrocznym z klasy 3d na konferencji
    pedagogicznej, to wiadomo jednoznacznie kto to. I tak samo, jak
    rozmawiamy o Ryszardzie Zielonkawym z Kursu Czerwcowego w Ośrodku, też
    wiadomo kto to.

    Wielokrotnie, mając tylko czyjeś imię i nazwisko, znajdywałem go w
    Internecie na różnych naszych klasach i innych podobnych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek