  • 1. Data: 2004-12-12 13:24:54
    Temat: Ochrona danych osobowych
    Od: "Beatka" <b...@g...pl>

    Witam

    w wielkim skrócie:

    JA - osoba, która w firmie pracuje 4 lata. Przynoszę zyski, jestem chwalona,
    powiększam liczbę Klientów, funkcja: szef działu,
    zatrudniona na podstawie umowy na czas określony do końca 2005 roku z
    dwutygodniowym okresem wypowiedzenia

    przychodzę do pracy 2.11.04.
    godz. 9.05 - szef zaprasza całą firmę do mojego pokoju i wręcza mi
    wypowiedzenie.
    Ja - czytam i widzę, że jest to zwolnienie dyscyplinarne
    pytam: powody, zarzuty
    dostaję odpowiedź: "materiały zbiera kancelaria adwokacka"
    każą mi natychmiast wyjść z firmy...
    wychodzę

    04.11.04
    dostaję emaile od moich Klientów, których prowadziłam z ramienia tej firmy,
    że zostało rozesłane pismo
    po wszystkich (nawet do osób z którymi nigdy nie rozmawiałam), że zostałam
    zwolniona dyscyplinarnie.
    W piśmie podane są moje dane. Zostaje zniszczona moja reputacja zawodowa.

    Ja: wysyłam skargę do GIODO (generalny insprektorat ochrony danych
    osobowych) wraz z kopią pisma

    08.11.04
    dostaję świadectwo pracy. ANI SŁOWA odnośnie dyscyplinarnego zwonienia.
    Jako powód zwolnienia: par. 30 KP. Pracodawcy przysługuje zwolnienienie
    pracownika z firmy bez okresu wypowiedzenia.

    04.12.04
    dostaję odpowiedź z GIODO - sprawa nadaje się do sądu cywilnego. Musi być
    złożona przeze mnie.

    I teraz pytanie: co mogę tym uzyskać. O co tak naprawdę walczyć?

    Proszę o podpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Beata

  • 2. Data: 2004-12-12 13:46:39
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych
    Od: Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl>

    Beatka wrote:

    > co mogę tym uzyskać. O co tak naprawdę

    Kodeks pracy, skarga do sądu pracy i państwowej inspekcji pracy. Skarga o
    naruszenie dóbr osobistych do kc.

  • 3. Data: 2004-12-12 14:38:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Beatka" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    Ja bym na początek do sądu pracy złożył skargę na to zwolnienie
    dyscyplinarne. No bo uzasadnienie, ze będzie uzasadnienie, to jest żadne
    uzasadnienie. Po za tym od razu w tym samym pozwie oprotestował bym rzeczone
    świadectwo pracy. No bo art. 30 ma swoje paragrafy. Nie można wpisać samego
    artykułu. No i nie ma tam podstawy prawnej do rozwiązania umowy bez okresu
    wypowiedzenia. No chyba, ze za porozumieniem stron, ale jak rozumiem żadnego
    porozumienia tu nie było.

    Teraz musisz poczekać na decyzję sądu. Sąd pewnie w końcu ustali, na jakiej
    podstawie zostałaś zwolniona. jeśli się okaże, ze jednak nie dyscyplinarnie,
    to wówczas możesz faktycznie przed sadem cywilnym dochodzić roszczeń
    odszkodowawczych. Co więcej, ja bym się poważnie zastanawiał nad złożeniem
    wniosku o ukaranie z oskarżenia prywatnego o przestępstwo z art. 212 kk, Ale
    to wszystko dopiero, jak ustali się ostatecznie, w jaki sposób zostałaś
    zwolniona.