  • 1. Data: 2004-12-12 11:48:50
    Temat: opłata za wydanie dyplomu?
    Od: Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl>

    Skończyłem studia dzienne w szkole publicznej. Czy szkoła ma prawo pobierać
    ode mnie opłatę (50 zł) za wydanie dyplomu?

  • 2. Data: 2004-12-12 12:06:09
    Temat: Re: opłata za wydanie dyplomu?
    Od: Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl>

    Marcin wrote:

    > Skończyłem studia dzienne w szkole publicznej. Czy szkoła ma prawo
    > pobierać ode mnie opłatę (50 zł) za wydanie dyplomu?

    Może doprecyzuję kwestię: czy ewentualna uchwała organu uczelni w tej treści
    byłaby zgodna z konstytucją? (bezpłatne szkolnictwo publiczne)

  • 3. Data: 2004-12-12 12:28:01
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin wrote:
    > Może doprecyzuję kwestię: czy ewentualna uchwała organu uczelni w tej treści
    > byłaby zgodna z konstytucją? (bezpłatne szkolnictwo publiczne)

    z konstytucją to nie chce mi się zastanawiać, ale masz pewien problem -
    podstawa do pobierania opłaty nie wynika z uchwały uczelni a z
    rozporządzenia w sprawie dokumentacji przebiegu studiów
    ale Trybunał czeka... koszty też możesz kwestionować
    nie masz innych zmartwień?

    KG

  • 4. Data: 2004-12-12 12:36:33
    Od: Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl>

    kam wrote:

> [...]
    > rozporządzenia w sprawie dokumentacji przebiegu studiów
    > ale Trybunał czeka... koszty też możesz kwestionować

    OK, czyli przynajmniej wiem, że jest jakaś twarda podstawa prawna...

    A pytanie teoretyczne: gdybym chciał doprowadzić do rozpoznania sprawy przez
    TK, to jaka ścieżka?

  • 5. Data: 2004-12-12 13:20:04
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@s...waw.towyrzuc.pl> napisał w wiadomości

    > Może doprecyzuję kwestię: czy ewentualna uchwała organu uczelni w tej
    > treści
    > byłaby zgodna z konstytucją? (bezpłatne szkolnictwo publiczne)

    Tak. Nie placisz za nauke, tylko za wydanie dyplomu.

    --
    http://42.pl/url/9IP
    Cos nowego z okazji swieta proletaryjatu

  • 6. Data: 2004-12-12 16:15:43
    Od: Rafał M <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "js" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Tak. Nie placisz za nauke, tylko za wydanie dyplomu.

    Czyli teoretycznie mogli by kasowac po kilka tys zl za dyplom?:>

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 7. Data: 2004-12-12 16:17:15
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    Rafał M napisał(a):

    > Czyli teoretycznie mogli by kasowac po kilka tys zl za dyplom?:>

    Nie, bo łatwo można udowodnić, że jest w tej kwocie ukryta inna opłata
    (np. czesne). Wydrukowanie dyplomu tyle przecież nie kosztuje.

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -I zdanżam wszędzie na czas!

  • 8. Data: 2004-12-12 18:54:35
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 12 Dec 2004 14:20:04 +0100, js naskrobał(a):

    > Użytkownik "Marcin" <m...@s...waw.towyrzuc.pl> napisał w wiadomości

    > Tak. Nie placisz za nauke, tylko za wydanie dyplomu.

    Tak ale tylko jeżeli ten kawałek tektury byłby wykonany z miedzi - bo wtedy
    sąd by uznał że są to koszty faktyczne związane z wykonaniem dokumentu a
    nie ukryta i wymuszona opłata (dyplom i odpisy są dowodem ukończenia
    uczelni i uzyskaniu stosownych kwlaifikacji i tytułów).

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org