  • 1. Data: 2006-01-16 13:12:08
    Temat: Obywatelstwo pod zaborami
    Od: "Jackie" <j...@w...pl>

    Witam :)

    Biorąc udział w dyskusji na temat dziedziczenia obywatelstwa polskiego padło
    pytanie na które nijak nie mogę znaleźć odpowiedzi w necie. Mianowicie: czy
    jeśli ktoś emigrował z Warszawy do USA przez odzyskaniem przez Polskę
    niepodległości (w tym konkretnym przypadku w 1867) i tam się naturalizował,
    to czy wg. polskiego prawa jest obywatelem Polski?

    Pytanie zadała Amerykanka, która się zastanawia czy polskie obywatelstwo
    mogło przejść z jej dziadka na ojca, a potem naturalnie na nią. W akcie
    naturalizacji dziadka jako miejsce narodzin podane jest "Warsaw, Russia".

    --
    Jackie Sawicka
    http://www.akwaria.pl/krewetki

  • 2. Data: 2006-01-16 15:46:51
    Temat: Re: Obywatelstwo pod zaborami
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > naturalizował,
    > to czy wg. polskiego prawa jest obywatelem Polski?

    Ustawa o obywatelstwie Państwa Polskiego z 1920 roku najprawdopodobniej
    wyłączała z kręgu osób nabywających obywatelstwo polskie emigrantów, a nawet
    jeśli nie, to art. 19 aktualnej ustawy o obywatelstwie polskim z 1962
    stanowi, że osoby, które nabyły obywatelstwo polskie na podstawie art. 2a i
    3 ust. 2 ustawy z dnia 20 stycznia 1920 r. o obywatelstwie Państwa Polskiego
    nie są obywatelami polskimi, jeżeli posiadają obywatelstwo państwa obcego i
    zamieszkują za granicą.

    Trzeba by sie tylko dokopac do ustawy z 1920 roku i sprawdzic te podstawy z
    art. 2a i 3.

    Tak na marginesie, gdzie mozna znalezc (poza biblioteka;-)) uchylone akty
    prawne?

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 3. Data: 2006-01-16 15:56:01
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Tak na marginesie, gdzie mozna znalezc (poza biblioteka;-)) uchylone akty
    > prawne?

    isip.sejm.gov.pl

  • 4. Data: 2006-01-16 16:04:46
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > isip.sejm.gov.pl

    TRESC uchylonych aktow, a nie informacje w ktorym publikatorze byl
    publikowany oraz akty zmieniajace, bo akurat mnie to nie interesuje.

    Pozdrawiam,
    Michal