  • 1. Data: 2007-08-20 10:02:52
    Temat: Obszar zabudowany.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Dzień. Droga ze znakami w kolejności:
    E-17a[X]........D-42....E-17a[Y]................D-43
    .
    Jaka prędkość obowiązuje między E-17a[Y] a D-43?

    E-17a[X,Y] - miejscowość X, Y (zielona tablica)
    D-42 - obszar zabudowany
    D-43 - koniec obsz. zab.

    Jest w szczegółowym rozporządzeniu o znakach zapis odnośnie oznakowania
    obszaru zabudowanego:
    "Jeżeli obszar zabudowany obejmuje sąsiadujące miejscowości, to na ich
    granicy nie umieszcza się znaku D-43, a w odległości do 50 m za znakiem
    E-17a wskazującym wjazd do następnej miejscowości umieszcza sie znak D-42
    stanowiący potwierdzenie kontynuacji obszaru zabudowanego".
    Czy brak potwierdzenia w postaci D-42 może oznaczać, że za E-17a[Y] nie ma
    już obszaru zabudowanego czy obszar zabudowany jest nadal tylko
    niepotwierdzony? Jest dużo tak oznakowanych miejsc, a D-43 jest często
    ustawiony daleko.

    neelix

  • 2. Data: 2007-08-23 09:39:13
    Temat: Re: Obszar zabudowany.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Nie ma chętnych do interpretacji zapisu rozporządzenia? Muszę mieć
    wyjaśnienie, bo mam wątpliwości.

    neelix

  • 3. Data: 2007-08-23 10:51:36
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    .
    > Jaka prędkość obowiązuje między E-17a[Y] a D-43?

    Zależy jaka droga, zakładając jednak że dwukierunkowa jednojezdniowa to
    obowiązuje tu 50km/h.

> [...]
    > już obszaru zabudowanego czy obszar zabudowany jest nadal tylko
    > niepotwierdzony? Jest dużo tak oznakowanych miejsc, a D-43 jest często

    W polskich warunkach często obszar zabudowany rozciąga się
    nieprzerwanie przez więcej niż jedną miejscowość. Moim zdaniem brak
    kolejnego znaku D-42 przy jednoczesnej obecności znaku E-17a nie
    uprawnia do twierdzenia, że skończył się obszar zabudowany.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2007-08-24 12:04:29
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > kolejnego znaku D-42 przy jednoczesnej obecności znaku E-17a nie
    > uprawnia do twierdzenia, że skończył się obszar zabudowany.

    Jest wspomniany przeze mnie zapis. Skoro napisane jest, że "umieszcza się",
    a się nie umieszcza to chcę wiedzieć jak to wygląda od strony prawnej. No i
    po co ten martwy zapis?

    neelix

  • 5. Data: 2007-08-24 14:54:08
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    neelix pisze:

    > Jest wspomniany przeze mnie zapis. Skoro napisane jest, że "umieszcza się",
    > a się nie umieszcza to chcę wiedzieć jak to wygląda od strony prawnej. No i
    > po co ten martwy zapis?

    Znak D-42 może być odwołany wyłącznie poprzez znak D-43 zgodnie z
    kodeksem drogowym i rozporządzeniem o znakach i sygnałach drogowych.
    Przytoczony przez Ciebie zapis określa warunki usytuowania znaków,
    jednakże ich niespełnienie nie anuluje ważności znaku D-42.

    Tak więc w przedstawionym przez Ciebie przykładzie, mimo braku znaku
    D-42 za drugim znakiem E-17a, nadal znajdujesz się w obszarze
    zabudowanym do momentu minięcia znaku D-43.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2007-08-25 09:25:13
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > D-42 za drugim znakiem E-17a, nadal znajdujesz się w obszarze
    > zabudowanym do momentu minięcia znaku D-43.

    Chyba tylko u nas można coś zapisać i nie umieścić. Potem trzeba domyślać
    się co kto miał na myśli. Usilnie próbowałem podważyć ten zapis, ale raczej
    nie uda się. Niepokoi mnie jednak to niechlujne, połowiczne działanie.
    Przejeżdża się z miejscowości do miejscowości, "na oko" nie ma ciągłości
    obszaru zabudowanego, bo są np. pola, a nikt nie pofatygujue się postawić
    znaku oznaczającego koniec i początek obszaru zabudowanego. Co za problem
    postawić zgodnie z wymogiem za tablicą miejscowości kolejny D-42
    potwierdzający kontynuację? Bajzel jak we wszystkich dziedzinach. Dzięki za
    wypowiedź. Zapytam tylko czy była to wypowiedż prawnika czy tylko kierowcy?

    neelix