  • 1. Data: 2007-08-20 08:16:29
    Temat: Geodeta i wyznaczanie granic
    Od: noelka <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy ktos moze mi odpowiedziec na pytanie jak to jest z geodeta i
    wyzanaczaniem granic działki.
    Chodzi mi o to czy jesli geodecie zleci sie wyznaczenie granicz
    (dokładniej odnowienie) działki to czy jego obowiązkiem jest
    wyznaczenie całej granicy czy tylko wyznaczenie dwoch z jednej strony
    działki i reszte "na oko" jak to zrobił u mnie???

    Ile to kosztuje bo u mnie skasował 1000zl za slupek a jak mu
    powiedziałam zeby zrobił reszte granice tak ze słupkami to stwierdził
    ze mne nie bedzie na to stac bo powyzej 3slupków to 1500 od
    slupka !!!!!

    Czy jesli granica "jest juz odnowiona" to musi geodeta podpisac z
    wlascicielem jakies papiery w urzedzie? ile ma na to czasu? A co jesli
    ani on ani wlasciciel nie dokonaja podpisu w wymaganym czasie?? czy
    liczy sie to jako niewykonana robota???

    dzieki
    noelka

  • 2. Data: 2007-08-20 08:55:11
    Temat: Re: Geodeta i wyznaczanie granic
    Od: noelka <n...@p...onet.pl>

    > Tylko co znaczy na oko ??????

    no zroiła dokładnie trzy slupki a reszte kazał sobie przeciagnac i
    postawic płot w lini prostej rozumiem ze mialam sobie to zrobic wedlug
    sznurka moze..... nie wiem

    > A gdzie jest położona działka ?

    w małej miejscowości tak z 10000 ludzi nie ma ani lasów ani jezior
    jesli to mogłoby podbić cene.
    A poztym mysle ze to gdzie jest położona działka nie wpływa na cene
    wyznaczania granic. Czy moze jednak sie myle.

  • 3. Data: 2007-08-20 09:09:45
    Od: ZauraK <z...@z...zaurak>

    noelka pisze:
> [...]
    > wyznaczenie całej granicy czy tylko wyznaczenie dwoch z jednej strony
    > działki i reszte "na oko" jak to zrobił u mnie???

    Odtworzenie granicy to odtworzenie granicy działki - a raczej granic, bo
    zależy ile zlecisz. Jak rozumiem mowa o odtworzeniu wszystkich granic
    działki.
    Tylko co znaczy na oko ??????

    --
    Zaurak

  • 4. Data: 2007-08-20 09:52:30
    Od: "Anna" <l...@w...pl>

> [...]

    A poztym mysle ze to gdzie jest położona działka nie wpływa na cene
    wyznaczania granic. Czy moze jednak sie myle.

    mylisz się i to bardzo
    ceny są różne w zależności od regionu Polski
    i tak u mnie Lublin i okolice cena za punkt (słupek, róg działki) to 200-500

    także uważam, że zdarł z Ciebie jak za zboże
    druga sprawa to "na oko"
    chodzi o to że wyznaczył trzy rogi a Tobie kazał ostatni czwarty?
    a jaką umowe zawarliście?
    Czy na wyznaczenie granic (linii rozgraniczających), czy też na wyznaczenie
    granicy (jednej np, od jednej strony - to zasadnicza różnica

    dowiedz się też w swoim miejscowo ośrodku dokumentacji geodezyjnej i
    kartograficznej (powiatowym)
    czy dla twojej działki są ustalone współrządne rogów działki
    jeśli brak tych współrzędnych to odnowienie granic
    jest faktycznie trochę "na oko"
    chyba że geodeta dotrze do dokumentacji archiwalnej
    a nie zawsze jets możliwość, albo chęć

    to geodety obowiązkiem jest przekazanie później takiej dokumentacji do
    ośrodka

    pozdrawiam
    anna

  • 5. Data: 2007-08-20 11:40:37
    Od: "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl>

    Opłata "za słupek" to nie jest tylko słupek. Geodeta musi się przygotować do
    pracy: pobrac materiały z ośrodka dokumentacji, potem złożyć dokumentację z
    pomiaru i przekazać do ośrodka. To co widzi klient to moze 10% pracy. Jeśli
    geodeci robią prace za 200 -300 zł od punktu granicznego to są to urzędnicy,
    którzy dorabiają na boku mając dostep do materiałów w osrodku czy urzędzie.
    W.

  • 6. Data: 2007-08-20 11:46:58
    Od: ZauraK <z...@z...zaurak>

    noelka pisze:

    > no zroiła dokładnie trzy slupki a reszte kazał sobie przeciagnac i
    > postawic płot w lini prostej rozumiem ze mialam sobie to zrobic wedlug
    > sznurka moze..... nie wiem

    No to albo masz trójkątną działkę, albo brakuje jeszcze jednego słupka.

    > w małej miejscowości tak z 10000 ludzi nie ma ani lasów ani jezior
    > jesli to mogłoby podbić cene.
    > A poztym mysle ze to gdzie jest położona działka nie wpływa na cene
    > wyznaczania granic. Czy moze jednak sie myle.

    Zgadzam się z Anną. Zdarł z Ciebie. Fakt, że raczej mniej niż 500zł z
    punktu nie będzie (chociaż widziałem gdzieś nawet 300zł - znaczy tak: 2
    punkty ok 1200zeta i każdy kolejny ok. 300 zł) ale tysiak z punktu to
    przegięcie już nie mówiąc o tym czymś "po wyżej trzech".

    --
    ZauraK

  • 7. Data: 2007-08-20 13:03:07
    Od: MMK <i...@k...pl>

    Wit(old) wrote:

> [...]
    > to są to urzędnicy, którzy dorabiają na boku mając dostep do materiałów w

    Z czystej ciekawości. W jakiej postaci są owe materiały z ośrodka
    dokumentacji ?

    --
    http://www.kupujemy.pl/

  • 8. Data: 2007-08-20 13:15:37
    Od: "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "MMK" <i...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Wit(old) wrote:
    >
    > Z czystej ciekawości. W jakiej postaci są owe materiały z ośrodka
    > dokumentacji ?

    Wyrysy z map, wypisy z operatów technicznych, wykazy współrzednych punktów
    osnowy geodezyjnej i opisy topograficzne do nich. Postać tych materiałów to
    wydruki, kserokopie, wykazy w postaci cyfrowej. Postać dokumentów jest
    zalezna od stopnia "zinformatyzowania" danego ośrodka. Za wszystko geodeta
    płaci. Jeszcze: robotę geodezyjną geodeta zgłasza w ośrodku inaczej nie
    sprzedadzą mu nic, a za zgłoszenie też się płaci. Po robocie musi dane
    zaktualizować czyli przekazać do ośrodka to co namierzył w terenie i
    skompletować operat techniczny z przebiegu prac.
    Witek

  • 9. Data: 2007-08-20 14:33:37
    Od: noelka <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > zaktualizować czyli przekazać do ośrodka to co namierzył w terenie i
    > skompletować operat techniczny z przebiegu prac.

    ja osobiscie kupiłam mapki z urzędu dostarczyłam je geodecie.
    umowa była podpisana na odnowienie granic z obu stron.

    działka jest troszke zakrecona bo idzie od polowy dlugosci pod skosem,
    no ale pomijajac to to geodeta wyznaczył po trzy slupi z obu stron
    działki a reszte kazał sobie wyznaczyc samemu "na oko" no wyznaczył
    ruchem reki w jaki kierunek ma moje oko patrzec i postawic sobie tak
    plot.

    hmmmmm no wlasnie ale ja jestem troszke dociekliwa i z tego co ja
    sobie wymierzyłam osobiście jak laik totalny wyszlo mi ze gosc chyba
    troszke namieszał bo mi brakuje ziemi na mapce jest wiecej niz w
    rzeczywistosci. A to chyba tak byc nie moze.
    Dodatkowo facet ocigał sie ze zlozeniem dokumentow w urzedzie i.....
    moj tata monitowal dzwonił do goscia kory kzal mu czekac bo ma
    jeszcze na to czas no i.... tata zmarł wiec teraz to ja juz kompletnie
    nie wiem co z tym zrobic.
    czy jesli skasował pieniadze ale nie podpsał nic w urzedzie to ja moge
    go scigac zeby wykonał wszytsko jeszcze raz poprawnie czy raczej jest
    to walka z wiatrakami i mam sobie nowego kompetentnego fachowca
    znalesc a tym sobie dac spokoj???

  • 10. Data: 2007-08-20 15:23:38
    Od: "JanKo" <b...@m...inv>

    noelka nadaje:

    > ja osobiscie kupiłam mapki z urzędu dostarczyłam je geodecie.

    Geodeta kazał Ci dla siebie kupować mapki w urzędzie???!!!

    > umowa była podpisana na odnowienie granic z obu stron.

    Skoro nie wywiązał się z umowy, nie należało płacić. Skoro wziął
    pieniądze za niewykonaną pracę to sprawa dla sądu.

    Co do reszty się nie wypowiadam bo strasznie mieszasz.